איך מושכים את החרדים לרשת?
התחרות האגרסיבית על מנויי האינטרנט הגיעה גם למגזר החרדי. הרבנים אמנם אוסרים על גלישה ברשת, אבל החברות מנסות להתחכם עם מוצרים עוקפים כמו שירות דואר אלקטרוני בלבד
כ-2.2 מיליון איש - המהווים כ- 32.8% מאוכלוסיית ישראל משתמשים באינטרנט. כך עולה מנתוני הסקר האחרון של חברת TNS- טלסקר. כתוצאה מהעלייה העקבית במספר המשתמשים, התחרות בשוק האינטרנט הפכה בשנה האחרונה לצפופה ואגרסיבית מאוד, מחירי החבילות נשחקים והלקוחות נהנים מהצעות אטרקטיביות. בעקבות זאת, חברות התקשורת השונות מחפשות כיווני התפתחות חדשים ושווקים בתוליים" שיגדילו את הכנסותיהן. המגזר החרדי הוא אחת הדוגמאות לשוק כזה.
כל חברות האיטרנט מודות, כי המגזר החרדי הוא הקשה ביותר לחדירה, שכן תחום האינטרנט מוקצה על-פי הוראות הרבנים. זאת, למרות שמנתונים שנמסרו לידי ידיעות אחרונות" עולה, כי כ-50% ממשקי-הבית במגזר החרדי מחזיקים במחשב בבית. עוד עולה מהנתונים, כי כ-15% מהמגזר החרדי עוברים על איסור זה ונכנסים לרשת.
בזק בינלאומי מתחכמת עם "נטומייל"
בזק-בינלאומי השיקה באחרונה מוצר חדש למגזר החרדי תחת השם נטומייל", שמטרתו שליחה וקבלת דואר אלקטרוני ללא אפשרות לגלוש באתרים. הרעיון שבבסיס השירות הוא לאפשר לציבור החרדי, המנוע מלהשתמש בשירותי הרשת, ליהנות משירותי דואר אלקטרוני.
עד כה מדווחת בזק-בינלאומי על מכירת כ-1,500 חבילות "נטומייל", כאשר מחיר חבילה עומד על כ-19.9 שקל לחודש. השקת המוצר למגזר החרדי טבעית עבור בזק-בינלאומי", אומר רמי חזן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת לקוחות פרטיים בבזק-בינלאומי. מכיוון שהמגזר מוטה מאוד מבחינת טכנולוגית מצד אחד, ומחויב לאישורים רבניים מהצד השני, חיפשנו ומצאנו מוצר, שמאפשר את ההתקדמות הטכנולוגית בכפיפה אחת עם הסכמה רבנית". בבזק-בינלאומי מעריכים, כי שירות הנטומייל" יגיע לשיעורי חדירה של כ-25% מפלח השוק החרדי, הכולל כיום כ-115 אלף משקי-בית.
בנוסף, משווקת בזק מוצר נוסף תחת השם "מהדרין נט", שירות שבמסגרתו יכול הלקוח לחסום אתרים מסויימים כמו אתרי סקס, אלימות והימורים. למרות שמו, המעיד על פנייה למגזר החרדי, השירות מנוצל בדרך-כלל על-ידי הורים, שחוסמים אתרים לילדיהם. ה"מהדרין נט" מוצע ב-9.90 שקל בחודש. חברות האינטרנט האחרות מציעות מוצרים דומים תחת שמות שונים.