שתף קטע נבחר

מוניקה סקס

האיטלקייה מוניקה בלוצ'י, שילוב נדיר של אלילת סקס ושחקנית רצינית, כובשת את הוליווד, ומופיעה בין היתר בהמשכון המסקרן "מטריקס RELOADED". וממש ברור לה למה רואים בה סמל סקס: "אנשים תמיד הסתכלו עלי כי אני יפה"

יש בה את השילוב הקטלני, הנדיר כל כך, של אלילת סקס ושחקנית רצינית. למי שראה אותה על תקן התמימה-מפתה שכל הכפר חושק בה, בסרט "מלנה", אין ספק שאחרי סופיה לורן, ג'ינה לולובריג'ידה, קלאודיה קרדינלה ואנה מניאני - מוניקה בלוצ'י היא הדבר האיטלקי הבא. "גדלתי על סופיה, ג'ינה ואנה, הן הסיבה שאני שחקנית כיום. הן שחקניות נפלאות, שעשו את הקולנוע האיטלקי למה שהוא. אני רחוקה מהן", היא מצטנעת.
אבל לא רק איטליה נכבשה על ידי היפהפייה המהפנטת. על פי הפרויקטים שעשתה מעבר לאוקיאנוס (ואלה שהוחתמה עליהם לשנים הקרובות), גם אמריקה הלכה שבי אחר קסמיה. מי שהחלה את הקריירה שלה כדוגמנית וחלמה בכלל להיות עורכת דין, חווה כרגע פריצה קולנועית ענקית. בלוצ'י, 34, היא ילידת אומבריה והחלה לדגמן, בהמלצת חברה, כדי לממן את לימודי המשפטים שלה באוניברסיטת פרוג'יה. די מהר היא מצאה את עצמה במילאנו, צועדת על המסלולים ומדגמנת לטובי המעצבים. לימודי המשפטים נדחקו הצידה. צילום שלה על שער אחד המגזינים נקלט על ידי פרנסיס פורד קופולה, שליהק אותה לתפקיד קטן בסרטו "דרקולה" (לצד קיאנו ריבס, שחוזר כעת כפרטנר מסך שלה, ותיכף נגיע לזה), ואחר התברגה לעוד סרט אמריקאי, "מעבר לכל חשד" (כאשתו של ג'ין הקמן).
זה הספיק לה כדי שתחליט שזה מה שהיא רוצה לעשות. היא פרשה מדוגמנות, למדה משחק ועם סיום לימודיה עברה לפריז, "כי שם עושים יותר סרטים ואני רציתי קריירה בינלאומית, לא רק באיטליה", כדבריה. "אני לא רוצה לעשות סרטים בארה"ב רק בגלל שהם אמריקאיים, ומעדיפה אירופיים, כי זו התרבות שלי. למזלי אני יכולה לשלב". אחד הסרטים האירופיים המשמעותיים, לא בקריירה שלה אלא בחייה, היה המותחן "הדירה". היא הופיעה בו לצד וינסנט קאסל, והמאושר זכה לקחת אותה בתום הצילומים, ב-99', הביתה. לתמיד.
אז בעל כבר יש לה. מה שנשאר זה קריירה הוליוודית, והסרטים שיעשו לה את זה שם הם שני סרטי ההמשך של "מטריקס", של האחים אנדי ולארי וושובסקי, שאמורים לצאת השנה: הראשון, "מטריקס RELOADED", מגיח בסוף שבוע זה למסכים בארה"ב (ובשבוע הבא יעלה אצלנו) והשני, "מטריקס REVOLUTION" (שניהם, אגב, הופקו יחד לפני כשנתיים), בעוד כמה חודשים, בנובמבר. בשני הסרטים יככב קיאנו ריבס, כמו במקור, ובלוצ'י תהיה אחת מיריבותיו - פרספון, מלכת העולם הווירטואלי. "הדמות שלי ב'מטריקס' מאוד מסוכנת, מיסתורית, חושנית ועם חוש הומור. היה נהדר לעשות את הסרטים האלה, למרות שלא טיפסתי על קירות או קפצתי מעל חומות, ובניגוד למשתתפים אחרים, אין לי אפילו סצינות שבהן עלי להפגין מיומנויות באומנויות לחימה".
בנוסף היא מככבת לצד ברוס וויליס בסרט "דמעות השמש" של אנתוני פקווה ("יום אימונים מסוכן"), שבו היא מגלמת רופאה מתנדבת בניגריה הנחטפת על ידי מורדים, ויחידה מובחרת, בפיקודו של וויליס, יוצאת לחלץ אותה. בסרט נוסף על חייו של ישו, "THE PASSION", שעושה מל גיבסון, היא מגלמת את מריה מגדלנה. בסרט צרפתי בשם "בלתי הפיך", בכיכובה (ולצידה בעלה, קאסל, שעשה את זה איתה בעוד שבעה סרטים), יש סצינה קשה לצפייה בת תשע דקות, שבה היא נאנסת, קטע שעורר מחאות בפסטיבל קאן האחרון, שם הוקרן הסרט. "אין לי מושג למה גברים רוצים להעניש אותי", צוחקת בלוצ'י. "הם מעבידים אותי קשה. האמת, יותר קשה לא לעבוד בכלל. יש לי מזל להופיע בסרטים טובים, לצד שחקנים מעולים, ולשחק דמויות אפלות ומורכבות. זה עדיף על לשחק את היפה והטיפשה. אני אוהבת דרמות וקומדיות, ושמחה שאני יכולה לעשות תפקידים שונים בסרטים שונים ולהתפתח כשחקנית. אני בת מזל שאני עובדת הרבה. אני מכירה הרבה שחקנים טובים שהם מובטלים. יש לי גם קריירה משונה: לא עשיתי סרט אמריקאי רק בגלל שהוא כזה, אלא משום שהוא דיבר אלי. את 'בלתי הפיך' אנשים אוהבים או שונאים, אבל לא נשארים אדישים אליו. הוא רחוק מלהיות 'סינדרלה', הוא לא 'סרט יפה', אבל בהחלט מעניין ומרתק". על פריצתה האמריקאית היא אומרת: "קשה מאוד לשחקנית אירופית לזכות בצ'אנס לעבוד בכל מקום בעולם, ובסופו של דבר, להצליח בעולם זה לעבוד באמריקה".

- ברור לך למה גברים רבים רואים בך סמל סקס?

"בוודאי. התחלתי להתפתח כאשה כבר בגיל 12. אני מאמינה שליופי אין קשר לגיל, והוא גם לא נתון חיצוני בלבד. אני יכולה לפגוש גבר או אשה יפים חיצונית, אבל אחרי שיחה קצרה מסתבר לי שהם טיפשים ואני כבר לא רואה את היופי שלהם. כשאת יפה, אנשים סקרנים לגבייך, אבל אם אין לך כלום מאחורי היופי, אז אין לך כלום. תמיד הסתכלו עלי כי אני יפה. היום מסתכלים עלי גם בגלל היופי וגם בגלל שאני מפורסמת".

- איך פרצת למשחק?

"לא בגלל שאני השחקנית הכי טובה עלי אדמות. בחרו בי כי חיפשו מישהי יפה לתפקיד מסוים. אבל אם לא הייתי עובדת קשה, הקריירה שלי היתה נגמרת מהר. כמו בכל מקצוע, גם במשחק אתה צריך לעבוד קשה וצריך הרבה מזל".

- איך את מסכמת את תקופת הדוגמנות בחייך?

"זו היתה תקופה נהדרת. אני לא יורקת לבאר ממנה שתיתי. אם את מטומטמת, היופי כובל אותך, אלא אם את אינטליגנטית ויודעת איך לנצל את היופי שלך. אני חשה בנוח עם עצמי, ולא בגלל שאני יפה. אני מכירה הרבה אנשים יפים שחייהם איומים, בגלל רגשי נחיתות וחוסר נוחות עם עצמם. היה לי מזל להיות נאהבת. יש לי משפחה נהדרת, היתה לי ילדות סולידית עם הורים אוהבים וחברים טובים".

- מה דעתך על כך שמשווים אותך לקלאודיה קרדינלה וסופיה לורן?

"אלו שחקניות שחלמתי עליהן כילדה. עבורי הן סמל ליופי וכישרון. פגשתי את קלאודיה קרדינלה, והיא אשה נהדרת. את סופיה לורן עוד לא פגשתי, אבל אשמח לפגוש אותה. היא עדיין עובדת. ליופי אין גיל".

"מטריקס" - התופעה

ארבע שנים חלפו מאז עלה למסכים "מטריקס", סרט ששינה את תפיסת הקולנוע את העתיד. לא רק בלוק ההייטקי הקר שלו (הדים לו אפשר למצוא ב"דו"ח מיוחד"), באפקטים ובכוריאוגרפיות של אומנויות הלחימה שפיתח; אלא גם בתזה הפילוסופית של היוצרים, האחים אנדי ולארי וושובסקי, הטוענת כי בניגוד לתפיסה המקובלת שהעולם היומיומי שלנו הוא מציאותי, אין זאת אלא מציאות מדומה, בעצם תוכנת מחשב, שנשלטת על ידי אינטליגנציה מלאכותית רבת כוח. ובכל זאת, אי שם קיימת חבורה של בני אנוש שהצליחו לחמוק מתוך המטריקס, אותה תוכנת מחשב משעבדת, ובהשראת מנהיגם, מורפיוס (לורנס פישבורן), הם מנסים להיאבק בכוחות העל הדמוניים ולהגיע לציון, עיר-מובלעת במרכז האדמה, שבה מתקיימים עדיין בני אנוש חופשיים, ולחבור אליהם. עובד בחברת מחשבים והאקר מוכשר (קיאנו ריבס) מקבל מסרים דרך המחשב שלו, להצטרף לחבורה האנושית הנאבקת באינטליגנציה המלאכותית, ומתברר שהוא בעצם "האחד" (הוא מכונה ניאו) - האדם המיועד למשימת הצלת האנושות. הוא נרדף על ידי סוכנים חמושים בבגדים שחורים, משקפי שמש וכוחות קטלניים. בין היתר הוא נעזר בטריניטי (קארי אן מוס), הנמנית עם הצוות של מורפיוס, שמתאהבת בו.
הסרט זכה להצלחה עצומה ברחבי העולם ועקב כך צילמו האחים וושבסקי בו-זמנית שני סרטי המשך, ב-2001 (פרט לבלוצ'י הצטרפה לצוות גם ג'יידה פינקט, אשתו של וויל סמית). אלא שבניגוד לטרילוגיה הבדיונית לבית "שר הטבעות", שהמשכוניה מופצים על פי משנה סדורה אחת לשנה - הפצת סרטי ההמשך של "מטריקס" עוכבה, כנראה כאסטרטגיה שיווקית שמטרתה לבנות ציפיות. בינתיים שיחררו היוצרים את "אנימטריקס", תשעה סרטוני אנימציה משוכללים ברוח "מטריקס" (אחד מהם הוקרן לפני "לוכד החלומות"), וגם משחק מחשב משוכלל בשם "ENTER THE MATRIX" (שייצא לשוק בו זמנית עם סרט ההמשך הראשון, ב-15.5). אלה בהחלט תורמים לבניית הקאלט אצל הצופים-מעריצים (בעיקר צעירים, אבל לא רק).
הפצת סרט ההמשך הראשון לוותה במסך איפול וחשאיות כבד, פרטים בודדים בלבד אודות העלילה הודלפו, והתקשורת ברחבי העולם לא זכתה לצפות בסרט, אלא יום או יומיים לפני עלייתו למסך. כך יקרה גם בארץ. צריך רק לקוות שכגודל הציפיות (שנבנו), כך לא תהיה עוצמת האכזבות.
נחום מוכיח

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוניקה בלוצ'י. "ליופי אין גיל"
בלוצ'י עם לורנס פישבורן ב"מטריקס"
לאתר ההטבות
מומלצים