שתף קטע נבחר
 

ליברמן הורה לזרז בניית קו הרכבת י-ם-ת"א

על פי ההערכות ניתן יהיה להשלים את הקו כבר ב-2008, שנה לפני התכנון המקורי; בספטמבר השנה יחנך קו הרכבת בית שמש-ת"א, ובסוף 2004 יחנך המשכו של הקו עד לירושלים

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הנחה את יו"ר מועצת המנהלים של רכבת ישראל, משה ליאון, לקצר את לוח הזמנים להקמת קו רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב, שאמורה להסתיים ב-2009. על פי ההערכות ניתן יהיה להשלים את הקו כבר ב-2008.
בישיבה שהתקיימה אתמול (ג') במשרד התחבורה, בהשתתפות ליאון, מנכ"ל הרכבת יוסי שניר ומנכ"ל משרד התחבורה סלמן בן ציון נמסר, כי ב-15 בספטמבר 2003 יחנך קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב, ובסוף 2004 יחנך המשכו של הקו עד לירושלים.
משך הנסיעה מבית שמש לתל אביב יהיה כ-30 דקות, ומירושלים לתל אביב דרך בית שמש כ-65 דקות. בשלב הראשון יופעלו בקו 34 רכבות ביום לשני הכיוונים. על פי התחזית צפויים לנסוע בקו זה כ-1.7 מליון נוסעים בשנה. לדברי ליברמן, ישנה חשיבות רבה לקישורה של בית שמש לרשת המסילות הארצית וחיבורה במסילה לירושלים ולתל אביב. סקר שבדק את הפוטנציאל השיווקי של קו הרכבת בית שמש-ירושלים מצא, כי כ-43% מתושבי בית שמש הנוסעים לעבודתם בירושלים יעדיפו להשתמש ברכבת במקום הרכב הפרטי.
בנוסף, ייסלל קו רכבת חדש ומהיר לירושלים באורך של 56 ק"מ שיעבור דרך נתב"ג והעיר מודיעין ויגיע עד לבנייני האומה בכניסה לירושלים, וכל זאת בתוך כ-30 דקות. הקו החדש יכלול מסילה כפולה באורך של 40 ק"מ מנתב"ג לירושלים. מסלול הרכבת יכלול מספר מנהרות, באורך כולל של כ-20 ק"מ, וגשרים באורך כולל של 5 ק"מ. בתוואי הסמוך לירושלים תעבור המסילה כ-80 מטר מתחת לפני האדמה, והנוסעים יעלו לתחנת הרכבת במעליות מהירות. זמן הנסיעה מנתב"ג לירושלים יהיה 18 דקות. עם הפעלתה צפויה הרכבת להסיע כ-6 מיליון נוסעים בשנה.
מומחים מרכבת ישראל ייצאו בשבוע הבא למוסקבה לבחון טכנולוגיות חדישות לכריית מנהרות שיאפשרו לקצר את משך חפירת המנהרות.
חלקו הראשון של הקו המהיר מתל אביב למודיעין נמצא כיום בביצוע והוא יושלם בסוף 2005. ברבעון הראשון של 2004 יחנך הקו מתל אביב לנתב"ג.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליברמן: לקצר לוח זמנים
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
ברק אוסרוביץ
מת"א לירושלים בחצי שעה
ברק אוסרוביץ
מומלצים