שתף קטע נבחר

הפיפל-מיטר: המשפחה מתרחבת

יו"ר ועדת המחקר של הוועדה למדרוג מתעתד להגדיל את מספר המשפחות הנדגמות בשיטת הפיפל-מיטר מ-440 ל-600

יו"ר ועדת המחקר של ועדת המדרוג, הפרסומאי רפי צרפתי, אמר השבוע (א') כי בכוונתו לפעול לאלתר להגדלת מספר המשפחות הנדגמות בשיטת הפיפל-מיטר מ- 440 ל-600 משפחות. הדברים נאמרו במסגרת יום עיון שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בנושא מדידת רייטינג. גורמים בוועדת המדרוג אמרו בתגובה כי ישנן תכניות שונות להגדלת הפאנל, אולם לא נקבעה דרך מימונן, או לוח זמנים.

צרפתי הסביר ל-ynet כי הוא סבור שהגדלת הפאנל במהירות האפשרית היא קריטית. "כשאתה משתמש במוצר שמשמש כלי עבודה לשוק בהיקף של 250 מיליון דולר, צריך לשאוף להגיע לתוצאות האיכותיות ביותר", אמר צרפתי, "כל הגורמים המקצועיים בוועדה – שמייצגים את כל הערוצים – וכל היועצים המקצועיים שותפים לדעה שצריך להגדיל את הפאנל. הפליאה שלי, כאיש מקצוע, היא 'למה לא'?".

צרפתי הדגיש כי כוונתו היא לשכלל את הפאנל, ואין להסיק מדבריו שהפאנל אינו מספק מענה הולם כרגע. בהתייחס לצד הכלכלי אמר צרפתי: "בעתיד הקרוב יצטרפו ערוצים נוספים, והמערכת נמצאת כאן לפחות לעשר השנים הקרובות. אפשר לחשוב על שינויים מבניים, ואם ניצור מוצר טוב יותר אפשר יהיה לגבות מחיר גבוה יותר. זה צריך להתחיל בקביעת מדיניות, ואז באיתור המקורות הכספיים".

במסגרת יום העיון הושמעו טענות רבות כנגד השיטה: יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מנכ"ל ערוץ "ישראל פלוס", אמרה כי היא אינה מהווה כלי עבודה בשפה הרוסית, מפני שאין דגימה מספקת של קהל היעד. ברקוביץ' הסבירה שהנתונים הרלוונטיים לערוץ מתבססים על שבעים משפחות בלבד. טענות נוספות העלתה סטלה בנר, מנהלת המחקר של ערוץ 10, שאמרה כי המערכת איננה מאפשרת ניתוח של קהלים מפולחים מעבר לגיל ומגדר, וכי המערכת נכונה למצב השוק לפני חמש שנים – אך חייבת להתאים עצמה למצב הנוכחי.

פרופסור צבי גילולה, יועץ ועדת המדרוג, השיב לטענות ואמר כי למרות מגבלותיה, המערכת הינה כלי מקצועי טוב המבצע מדידה של תופעה – ואינו מתיימר להסביר אותה. גילולה הוסיף ואמר כי תמיד ניתן לשפר את ביצועי המערכת וכיועץ מדעי לוועדה הוא מודע לכל המגבלות שעלו במהלך יום העיון. אורן טוקטלי, מנכ"ל הוועדה למדרוג, סקר את השיטות ואת אמצעי הבקרה שמפעילה הוועדה וציין כי ישראל נמנית על המדינות המיישמות את המודל האופטימלי של ועדה כלל ענפית - מודל המאפשר מידה גבוהה של בקרה ומבטיח רמת שירות טובה יותר ושביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות.

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צרפתי. למה לא?
צרפתי. למה לא?
מומלצים