"בחו"ל המדינה זה אתה"
קמפיין הפרסום של העמותה 'שגרירים של רצון טוב' יצא לדרך בכנס שנערך במלון דן בתל אביב. את הקמפיין ילוו סרטי פרסומת, החושפים מקרי ונדליזם של תיירים ישראליים בעולם, בהשתתפות אודטה שוורץ, דידי הררי ונדב הנפלד
'עמותת 'שגרירים של רצון טוב' השיקה את הקמפיין הציבורי שלה נגד תופעת "הישראלי המכוער", או כפי שכינו זאת המארגנים: "גיוס העם למהפכה התנהגותית". בכנס, שנערך במלון דן בתל אביב בנוכחות שר החוץ, סילבן שלום, השתתפו, בין השאר, נציגים מן התקשורת וחברי מועצות התלמידים, אותם מגייסת העמותה למאבק.
'שגרירים של רצון טוב' נוסדה לפני כשנתיים על ידי איש העסקים והבעלים של רשת 'למטייל', יובל לימון, שנחשף שוב ושוב לנזקים התדמיתיים הישירים, הנגרמים למדינה בגלל תיירים ישראלים "מכוערים".
לימון גם פרסם ב-ynet מדור אישי, שבו מחה על התופעה וקרא לשינוי התדמית הישראלית. מאמריו, וגם התגובות, הבהירו את הקשר שבין התנהגות גסה ואלימה של ישראלים באתרי תיירות בחו"ל - לבין תדמיתה של המדינה ודעת הקהל העולמית נגד ישראל, גם בעניינים קיומיים, כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
"השליחות שלנו כשגרירים טובים היא להראות כבני אדם, להתקבל כבני אדם ולהצליח כבני אדם - אנחנו וילדינו", אמר לימון בכנס. "כל אחד מהיוצאים לחו"ל נפגש עם 10-100 איש, ואם הוא ישאיר אצלם זיכרון טוב, אין יותר צורך בהסברה למדינת ישראל," אמר לימון והוסיף: "לפני שדוחפים, שכועסים או צועקים, פשוט לספור עד עשר, ולזכור לחייך. כל הדלתות יפתחו".
לדבריו נדרשים ארבעה צעדים ל"מהפכה": רוב הציבור צריך לקום ולומר - 'די, נמאס, רוצים לעשות מעשה'; צריך מישהו שיגיד - 'עכשיו עושים' "וזה לא ניתן לדחייה"; יש לגייס נושאי מסר, "אמצעי התקשורת השונים, מתנדבים ובני הנוער וילדים"; ו"דגלי המהפכה" - קמפיין הפרסום שיוצא היום לדרך.
הקמפיין כולל, בין השאר, גלויות "תודה" בשפות שונות, שיופצו באל על, בשדה התעופה ובמטוסים, וסרטי פרסומת החושפים מקרי ונדליזם של תיירים ישראליים בעולם. את הסרטים ילוו השדרן, דידי הררי, הכדורגלן, שביט אלימלך, העיתונאים ומנחת הטלוויזיה, אודטה שוורץ וכדורסלן העבר, נדב הנפלד.
סילבן שלום הציע בדבריו את משרד החוץ כמנוף לפעולת העמותה. "עד כה התרכזנו בהסברה של מדינת ישראל בתקשורת הבינלאומית. יחד נוכל לפעול גם בבית. "העמותה," אמר שלום, "הוקמה כדי להציג את הישראלי היפה אבל ההקשר הוא רחב הרבה יותר. כשהאזור כאן יירגע, הקרקע תהיה פורייה יותר לשווק את ישראל בחו"ל. אנחנו כאן," אמר, "כדי לנסות לעזור למהלך היפה הזה".
באתר של העמותה, דו-גוד, אפשר לראות דוגמאות הממחישות מיהו ומהם מעלליו של "הישראלי המכוער" - מכתובות גרפיטי ענקיות בעברית על צוקים באתרים היסטוריים, ועד התפרעויות אלימות והרס בתי מלון ביוון. לצד אלה מפורטות המטרות והפעולות בהן נוקטים אנשי העמותה, וכן תקנון וטופס הרשמה למי שמבקש להצטרף. הקמפיין שיצא היום לדרך יעלה תחת הסלוגן: "בחו"ל המדינה זה אתה".