שתף קטע נבחר

ב.מ.וו מציגה - X3

כצפוי, ומעט לפני התאריך המיועד, מציגה ב.מ.וו את רכב הכביש-שטח המובטח, האח הקטן ל-X5 המוכר. קבלו אותו - X3, או בשמו הקודם Xactivity

כמעט חצי שנה לאחר שהציגה בתערוכת דטרויט את ה-Xactivity, דגם תצוגה נאה למראה שהיה למעשה ה"בקרוב" של רכב כביש-שטח בסגנון ה-X5 המוכר (רק קטן יותר), משחררת החברה הבאווארית תמונות ופרטים ראשונים של גרסת הייצור, העונה כצפוי לשם X3. פרט לא מפתיע נוסף הוא כאמור מראה ה-X, השומר היטב על מאפייני גרסת התצוגה.
למען האמת, ההפתעה הגדולה היא דווקא ממדי ה-X3. אלה קטנים רק במעט מה-X5. עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ, הוא קצר ב-2 ס"מ בלבד מה-5. ומכיוון שאורכו עומד על 457 ס"מ, הוא מציע סרחי עודף קטנים בהרבה מאחיו הגדול, הארוך ב-10 ס"מ.
גם מידות הרוחב (185 ס"מ לעומת 187) וגובה (167 ס"מ לעומת 172) אינן מלמדות על הבדלי גוף גדולים במיוחד. אגב, הנתונים הראשוניים מלמדים על פער של 2.5 ס"מ בלבד במרחב הפנים בין הדלתות מאחור.

XDrive

ה-X3 ממשיך במוצהר במגמת הטכנולוגיה המתקדמת של ב.מ.וו. ומה יותר רלוונטי לרכב האמור להגיע (גם) לשטח מהנעה כפולה מתקדמת, העונה כאן לשם XDrive. כרגיל אצל ב.מ.וו, מאפשרת המערכת חלוקת מומנט בין שני הסרנים (לפנים ואחור) בעזרת מצמד אלקטרו-הידראולי לטובת אחיזה משופרת בכביש ובשטח. מערכת זו מתאימה עצמה - כך ב.מ.וו - במהירות גבוהה מבעבר לתנאים משתנים.
המערכת פותחה יחד "שטייר" האוסטרית, העובדת בצמוד לחברה הגרמנית זה מכבר. זו הייתה אחראית לכל מסכת הניסויים שעבר הרכב לפני ההצגה הרשמית, ותהיה אחראית גם להרכבה. כ-60,000 יחידות מה-X3 יתגלגלו מדי שנה מפס הייצור האוסטרי.
בנוסף, מבטיחים ב.מ.וו מערכת בקרת משיכה (DSC) שנמנעת מהתערבות אלא במקרים קיצוניים. זו תצטרף לשלל מערכות מוכרות יותר ופחות. כך במקרה של מערכת שליטה על מהירות תנועה בירידה ועליה (HDC) המוכרת לנו מכלי השטח של טויוטה ולנד-רובר למשל. כך גם עם מערכת יציבות בגרירה (TSC) למי שמעוניין למשוך אחריו יאכטה ממוצעת.

הנעה

למרות שעוד אין מידע מדויק על המנועים שישווקו בכל שוק בעולם הגדול, צפוי ההיצע לנוע סביב היחידות המוכרות לנו היטב - 3.0 ליטר בנזין עם שישה צילינדרים בטור והספק מרבי של 231 כ"ס, כמו גם מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל בעל הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 41 קג"מ - אותו מנוע המוצב כעת בסדרה 3 למשל. מדוע לא המנוע החזק יותר ובאותו נפח, היישר מסדרה 7 או 5 החדשה? לא ברור. בכל מקרה, מנועים נוספים יגיעו בהמשך.
שני המנועים שיוצגו בתחילה ישולבו בתיבה ידנית בעלת שישה הילוכים באופן תקני, או כאופציה בתשלום, בתיבה האוטומטית של היצרן, עם חמישה הילוכים. נתוני ביצועים מפורטים אין עדיין, למעט מהירות מרבית זהה לשני המנועים - 210 קמ"ש. המהירות המרבית תהיה גבוהה ב-14 קמ"ש לבנזין או 8 קמ"ש לדיזל, בהתאם לשילוב מה שב.מ.וו מכנה "חבילת ספורט", אשר תשפר בין היתר את נתון הגרר.

עיצוב

כמו שהזכרנו בתחילה, קו העיצוב החדש של ב.מ.וו אינו עתיד לקסום לכל אחד, ובמקרה של ה-X3 ניכר שמדובר בעיצוב סביר יחסית. אמנם לא מדובר בכלי יפיפה, אבל אפשר להמר ששיחת היום בנוגע לעיצוב אוונגרדי או ייחודי במיוחד - כזה לו אנו מורגלים מבית היוצר של כריס באנגל - לא יהיה פה.
לפחות בתמונות, תא הנוסעים משמר מאפיינים קלאסיים של ב.מ.וו, יחד עם מוטיבים מודרניים הדוגלים במיעוט במתגים משניים ומנופים שונים, עיצוב נקי ופשוט יחסית למראה. הנדסת האנוש? על זאת נוכל לספר לכם רק בעתיד.

אז מתי, ואיך?

חשיפה מלאה של ה-X3 החדש צפויה לתערוכת פרנקפורט, ומאוחר יותר יעשה דרכו אל אולמות התצוגה בתום הרבעון הראשון של 2004. אבל אפשר להירגע, התרשמות נהיגה תגיע עוד קודם לכן.
מה שבטוח, כנראה שלא מדובר "בסתם" גרסה מוקטנת של ה-X5, בעיקר מכיוון שהם קרובים כל-כך בגודלם הפיזי. ובהתחשב בסרחי עודף קטנים משמעותית, אולי אפילו מדובר כאן ברכב בעל יכולת שטח של ממש. נראה.

הכתבה עודכנה לאחר פרסום ראשוני

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו מציגה X3...
שמזכיר את דגם התצוגה...
תא נוסעים אופייני...
לכביש...
ולשטח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים