שתף קטע נבחר

מפריע לכם?

אוי כמה רעש, כמה מעט מושג, איזו התלהמות. נהגים יקרים, הגיע הזמן שתשמעו מה שיש לנו האופנוענים לומר עליכם. את שלכם כבר שמענו...

אני מסתכל על הטור שהתפרסם אתמול, קורא את התגובות שבעקבותיו, ומבין מספר דברים. קודם כל, מערכת היחסים הבעייתית בין אופנועים ומכוניות על הכביש אכן מעסיקה אתכם. וטוב שכך. שנית, כל הנהגים משוכנעים שכל האופנועים רוכבים על השוליים במהירות, מזגזגים בין מסלולים, שומרים על מהירות גבוהה מ-200 קמ"ש ברחובות עיר צפופים, ובעיקר מתברכים במנת משכל של בננה שטרם הבשילה. וחבל שכך. והכי הכי, שלנהגים מותר לומר הכל על נהגים אחרים, אפילו להוריד איזו כאפה על צווארו של נהג אחר שסרח. אבל שאופנוען יעיר ויאיר? וזה כבר לא. עד כאן. יש כנראה גבול לכל חוצפה. וזה כבר מרגיז.

 

אז בואו נראה מה הפריע לכם. האם היה זה אזכור הנהג-החולם-בהקיץ תוך כדי נהיגה? לא נראה לי. בסך הכל, גם אתם סובלים ממנו, ולא ממש סובלים אותו. האם העובדה שחתך את מסלולכם, מבלי להקדיש לכך אפילו שניה אחת של הצצה חטופה במראה, לא מרגיזה אתכם? האם הנהג-שלעולם-לא-מאותת, או חברו הקרוי המאותת-ימינה-אבל-פונה-שמאלה לא הטריף אתכם מעולם?

 

וזה שמעיין בסלולרי הרחוק-מהישג-יד ומתנדנד בין מסלולים, או ההוא שהאיץ בדיוק כשעקפתם, או זה שנוסע לאחור על כביש מהיר כי פספס פניה, והחולם בנתיב שמאל, העוצר בנתיב ימין, והנצמד מאחור, או הנלחם בערפל? ואולי הנדחף, חבר שלו שעובר באדום, דודו שחוסם צומת באמצע היום, וגיסו שפונה פרסה על קו לבן? אתם יודעים על מה אני מדבר, ומרגישים בדיוק כמוני.

 

אז איפה הבעיה

 

בשום מקום בטור שלי, באף אחד מהטורים בעבר (או בעתיד), לא הוצג ציבור האופנוענים כחבורת עולים לקברי צדיקים, גרסאות מודרניות וגבריות של האמא תרזה, מתנדבים כרוניים לטובת מעוטי יכולת ונציגי השכינה על פני ארץ. תאמינו לי, יש ביניהם פראי אדם של ממש. יש "טייסים" שלא מתחשבים באיש, ויש "מרעישים" שנהנים מכל דציבל, ובעיקר ברחוב צר בשעת לילה מאוחרת. יש עברייני תנועה מועדים, אחרים חסרי אחריות מינימלית. יש שעוברים בין מסלולים מבלי למצמץ ובטח מבלי להביט, ואחרים חולפים בין מכוניות במהירות גבוהה, או סתם ממריאים על השוליים. יש, ואני מכיר אותם טוב מכם.

 

אבל הטור הנוכחי לא מדבר עליהם. כי העבירות שהמטורפים האלה עושים, השטויות אותן אתם רואים על הכביש, בדרך כלל לפחות, לא פוגעות בכם. לא מסכנות את חייכם. מתי לאחרונה ראיתם אופנוען מבצע פניית פרסה שחוסמת את התנועה וממש מבקשת ממישהו להתנגש בו עד מוות? מתי חתך אתכם אופנוע בכביש המהיר, ומייד בלם עד כי בקושי נמנעתם מלהתנגש בו מאחור.

 

ואם לא הבנתם עדיין, אז זה ההבדל כולו. אידיוטים על הכביש יש בשני הצדדים, אבל ההבדל בין הרוכב לנהג עצום. בזמן שזה שעל שניים מסכן עצמו, לעיתים את הסביבה, ולעיתים נדירות בלבד את נהג המכונית, היושב בתוך קופסת המתכת מהווה איום תמידי על חייו של האוחז בכידון. וכשאני אומר תמידי, אני מתכוון לכך שכל נגיעה, אפילו הקלה ביותר, עלולה להסתיים במוות. ואתם בטוחים שקלטתם?

 

ולא פחות חשוב, אם אתם עדיין כאן, הוא ההבדל בגישה. בעוד ציבור האופנוענים מבין ומכיר בכך שיש גם נהגים שאכפת להם, לעיתים קרובות אמנם בגלל עבר דו-גלגלי, אבל מה זה חשוב. הרוכבים מודעים לכך שיש מי שמביט במראה, ומי שמתייחס בכבוד לזולת, ומי שפשוט יודע לנהוג. לעומת זאת, החברה אינה מכירה כלל בדמות האופנוען השפוי. אין כזו חיה. כוווווולם נוסעים על השוליים. וכוווווולם עוברים במרחק סנטימטר ובמהירות של 300 קמ"ש. וכווווווולם משתינים על החוק, ואף אחד מהם אינו יודע סובלנות. מזל שעברנו את תקופת "מלאכי הגיהנום". שהרי גם אלה, בשלב מסוים, היו אמת המידה היחידה למי שבוחר באופנוע ככלי תחבורה.

 

כי מה נוח לכם לראות? את האופנוע "שיסתדר כבר" ברבע המסלול שהותרתם לו, את זה שימצא כבר את דרכו להשתלב בתנועה כי "הוא הרי אופנוע". ונוח לכם לכעוס על שליחים, אבל אוי ואבוי אם הבחור יאחר קלות כשאתם ממתינים לחבילה. מצדכם, שיעבור על גגות המכוניות אם יש בכך צורך. ושליח הפיצה? אתם מכונים לקבל את העובדה שהתעכב בגלל תנועה, או שמבחינתכם זה אומר מייד "שני קולה חינם בפעם הבאה"? האם אמרתם פעם לחברת השליחויות ש"האיחור לא משנה, רק שיזהר וירכב לפי החוק"? קוראים לזה, אם לא הבנתם בינתיים, צביעות והתחסדות.

 

וזהו?

 

כדי להסיר ספק. הנאמר כאן מופנה בעיקר למגיבים באופן ענייני, ופחות לבוחרים להסתתר מאחורי מסך אנונימי, כדי לעשות שימוש בביטויים חסרי משמעות. וממש שלא במקרה, אני מוכן להתערב כי המגיבים הקיצוניים מכולם, אלה שממש התאפקו שלא לאחל לי סיום חיים מזורז, הם "כוכבי" הכתבה הראשונה.

וכמה מתאים הוא שבעיקר לאלה אסור להעיר, כי הם יודעים טוב מכולם. לעולם לא יהיה להם מושג בנושא תאונות הדרכים, והכביש מבחינתם אינו שונה מהותית מהתור בסופרמרקט. ובמיוחד קשה להם לשמוע מישהו אחר - במקרה הזה אחד שבחר בשני גלגלים פחות.  אחד השייך לקטגוריה של ה"יותר סובלים" מתאונות, ופחות לזו של "הגורמים לקטל". ככה זה סטטיסטיקה, אתם יודעים...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים