שתף קטע נבחר

ירושלים: העיריה הוציאה 1.5 מ' דולר על שירטוט

במסגרת תוכניות הרכבת הקלה, שילמה העירייה לארכיטקט הספרדי קלטארווה 1.5 מיליון דולר על תכנון גשר שלא קיבל את אישור הוועדה לתכנון ובנייה. ועדת הערר הקפיאה את הבנייה, ובכך מעכבת את כל הפרויקט

ועדת המשנה לערעורים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את התוכנית הגרנדיוזית לבניית גשר ענקי בכניסה לירושלים, במסגרת תוכנית הרכבת הקלה.

 

משמעות הדחייה: עיכוב בביצוע עבודות לבניית הרכבת הקלה בכניסה לעיר - וכן הפסד של מיליון וחצי דולר בערך, סכום ששולם מבעוד מועד לאדריכל הספרדי המפורסם סנטיאגו קלאטרווה, בעבור תכנון הגשר. מדובר בגשר ענקי אשר עמודיו מתנשאים לגובה של יותר ממאה מטר וממנו נפרסים כבלי מתכת.

 

בהחלטת ועדת הערר מציינת יו"ר הוועדה, עו"ד דליה דרור, כי "עיריית ירושלים כבר יצאה במכרז לבחירת חברה מבצעת של גשר קלאטרווה, וזאת למרות שהתוכנית טרם אושרה ואף לא עיצוב הגשר". בהחלטה, יו"ר הוועדה מותחת ביקורת נוקבת על התנהלות העירייה ומנהלי הפרוייקט אל מול התושבים - וקובעת באופן חד משמעי כי העירייה הסתירה במשך תקופה ארוכה מהתושבים את קיומו של הגשר. "נוצרת תחושה מאוד לא נוחה, כאילו מוסתרת מהציבור תוכנית של מונומנט ענק בכניסה לירושלים, שעה שנעשים כבר בפועל צעדים לביצועו. אין לנו ספק שגשר מסוג זה מחייב הפקדתה של תוכנית מפורטת, שתופקד לעיני הציבור ולהתנגדותו".

 

דובר פרוייקט הרכבת הקלה, שמוליק אלגרבלי, טוען כי היעד הוא לסיים את בניית הרכבת הקלה עד שנת 2006, על-מנת לפתור בעיית תחבורה קשה בירושלים. "אם היינו ממתינים שלב אחרי שלב, אז הרכבת הייתה נוסעת ב-2015". עוד טוען דובר הרכבת הקלה: "דווקא מתוך כבוד לוועדת הערר סברנו כי אין זה הוגן להציג את הפרוייקט בפני הציבור. אין זה נאה שפרוייקט עוקף ועדות, במיוחד כאשר היה ערעור מהותי של התושבים על כל תוכנית הרכבת הקלה. בבוא העת נציג את הגשר היפה ביותר בירושלים. ראשי פרויקט הרכבת הקלה נחושים להקים בסופו את גשר קלאטרווה, ומתכוונים להגישו מחדש בפני הוועדות המוסמכות; אבל במידה וייראו כי הדבר יביא לעיכובים בפרויקט, הם בסופו ייכנעו ויעברו לבניית גשר רגיל שלא מחייב תוכניות מיוחדות".


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התוכנית האדריכלית היקרה מאוד
מומלצים