שתף קטע נבחר
 

המחיר ידבר?

ל-202T של TGB יש קלף חזק וחשוב מול כל המתחרים בקטגוריית ה-125 סמ"ק - הוא זול מכולם. האם זה יספיק כדי לחדור בהצלחה לשוק המקומי?

יצרנית הרכב TGB אינה מוכרת לרובכם, אפילו לרוכבים המושבעים והמנוסים. מדובר בחברה טייוונית צעירה יחסית, שנוסדה ב-1978. ולבטח אינה יכולה להתגאות בניסיון וברזומה רב השנים של יצרניות רכב דו-גלגלי אירופאי. ובכל זאת, לא מדובר ביצרן אזוטרי כלל ועיקר. לא רק שהם מייצרים רכב דו-גלגלי קל למעלה מ-20 שנים, החברה מתגאה בעובדה כי היא מייצרת את מנועיה בעצמה, ובמקביל משווקת תיבות הילוכים רציפות ליצרני קטנועים בכל העולם.

 

כזכור, TGB מיוצגת מעתה בישראל על-ידי לינקסים מוטורס, יבואן חדש שפתח את דלתות אולם התצוגה רק לאחרונה. יבואן אשר הודיע כבר בתחילה כי הוא מתכוון להתמקם כמה שיותר חזק ומהר בשוק הדו-גלגלי המצומצם בישראל. ולצורך כך, הבטיח להציע כאן קטנועים אשר ימשכו רוכבים תודות ליחס עלות-תועלת גבוה במיוחד.

 

כך הוא מבטיח יקרה גם עם ה-T202 החדש, שהתייצב אצלנו למבחן דרכים ראשון על אדמת הקודש. ושלא במקרה, הקטנוע הזה - שיתמודד בקטגוריית קטנועי ה-125 סמ"ק – מציע קלף חזק במיוחד עוד לפני שרכבנו עליו מטר אחד - מחיר רכישה נמוך. כמה בדיוק? 9,995 שקלים עבור דגם 2004.

 

סביבת הרוכב

 

לא ברור אם TGB החליטו שכדי לשמור את עלות הרכישה על רמה צנועה, יש לצמצם גם הממדים. מה שבטוח הוא שהמוצר הסופי עושה בתחילה רושם של קטנוע קטן מהקטגוריה אליה הוא שייך. כך שברור כי בתחום השימושיות, לא יהיה לו קל מול התחרות. אמצעי אחסון כמעט ואין, החלל מתחת למושב אינו מספיק לקסדה שלמה, ורצפת הקטנוע אינה מאפשרת אפילו שקית קניות. סבל מקורי בזנב מהווה אמצעי נשיאה בודד. לא שאנחנו מצדדים ברכיבה עם שקית קניות בין הרגליים, אבל...

 

תנוחת הרכיבה מוגבלת-משהו, ורוכבים גבוהים מהממוצע יתקלו באפשרות תנועה מצומצמת לרגליים. לעומת זאת, המושב נוח, רחב ומרופד, ומספק גם ברכיבה ארוכה יחסית, גם בעת הרכבת נוסע. היינו מוותרים על קפיץ חזק מדי ברגלית הצד, שכמעט מכריח להשתמש ברגלית האמצע. בכל הנוגע לאבזור אין תלונות, אם כי גם כאן נשמרת רמה מינימלית. כך מביט הרוכב בלוח מחוונים בסיסי, הכולל שעון דלק נחוץ. חבל שזוג המראות קצרות מדי, ואינן מציעות תמונה מספקת מעבר לכתפי הרוכב.

 

בנסיעה

 

ואכן, הדבר הראשון הבולט בהתמקמות ה-T202 הוא גודלו הצנום. ממדיו הזעירים - פחות או יותר כממדי קטנוע 50 סמ"ק - יחד עם היגוי קליל וזריז הנעזר בכידון גבוה יחסית, מאפשרים תכונות של "חולץ" פקקי תנועה. יחידת מנוע המספקת כוח זמין בכל מצב כמעט, ומקלה על תנועה עירונית.

 

מיקום הכידון אינו מפריע לברכי הרוכב בצידוד קיצוני לימין ולשמאל, ומרווח גחון מכובד מאפשר טיפוס נוח על מדרכה לצורך חניה. בינתיים לפחות, על מתלים חדשים שזה עתה פגשו באספלט ישראלי, נוחות הרכיבה טובה, למעט נוקשות מיותרת של המתלה הקדמי במפגש עם שיבושים קיצוניים.

 

בכביש הבין-עירוני עוצר ה-T את מחוג המהירות על כ-100 קמ"ש, ומאפשר על-כן ניידות סבירה במסלול הימני, פחות או יותר במהירות נינוחה של 80 קמ"ש. גם כאן הנוחות סבירה בהחלט, מה שאי אפשר לומר על עצמת הבלימה. הבוכנה הבודדת בדיסק הקדמי אינה מייצרת מספיק כוח האטה, ובמקביל יש לעשות שימוש במנוף בלם קשה וחסר רגש.

 

שימוש בבלם התוף האחורי מאפשר למשל לבלום בחוזקה עד כדי "נעילת" הגלגל, אך רק בסוף מהלך הידית. ומעבר לכך, מערכת הבלמים פשוט אכזבה בכל מצב, אפילו בתנועה עירונית בה העומס אינו אמור להיות מוגזם. התחממות וירידה מהירה בכוח הבלימה לא אמורים להגביל כאן את הרוכב. חבל.

 

סיכום

 

הרעיון של TGB פשוט. קח קטנוע בממדי 50 סמ"'ק, צייד אותו במנוע 125 סמ"ק ואבזור סביר. כך תוכל גם לשמור על התנהגות כשל קטנוע קטן וזריז, עם יתרון מסוים של זמינות כוח עקב הנפח המוגדל, המאפשר לו גם לנוע כחוק על כביש בין עירוני. וחשוב מכל, שמור על עלות רכישה נמוכה במיוחד. דומה לזו של קטנועי 50 סמ"ק, וזולה בכ-1,000 שקלים (כ-10%) מזו של מתחרים ישירים בקטגוריית ה-125, כמו הניו-דיוק 125 של סאניאנג.

 

וזה הצליח להם, במידה. ה-T אכן מתאים לרכיבה עירונית בסיסית, ויהיה מסוגל גם מעבר לכך. אך הוא אינו מפנק במיוחד ומציע שימושיות בינונית בלבד. לכן תלויה מידת שביעות הרצון של הרוכב בציפיות שפיתח. ככלי תחבורה בסיסי הוא בהחלט מספק את הסחורה, אך לא יותר מכך.

 

יתרונות: מחיר, ממדים בתנועה עירונית

חסרונות: בלמים, נפח אחסון,

המלצת קניה: למי שצריך 125, ויכול לשלם עבור 50

 
TBG 202T

202T - TGB
יצרן ודגם TGB - 202T
מנוע 125 סמ"ק, 4 פעימות
קירור אוויר
הספק מרבי 8.6 כ"ס
אורך 177 ס"מ
רוחב 68 ס"מ
בסיס גלגלים אין נתון
צמיגים 120/90-10, 110/70
נפח מיכל דלק 5.1 ליטר
אחריות 12 חודשים
מחיר 9,995 שקלים
מחיר ביטוח חובה 3,230 שקלים ליחיד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי פרידמן
קטן בעיר
צילום: אבי פרידמן
חמוד בחניה
צילום: אבי פרידמן
סטנדרטי...
צילום: אבי פרידמן
ברור...
צילום: אבי פרידמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים