שתף קטע נבחר

שקע ותקע: בובות במתח גבוה

צמד הבובות המככבות בקמפיין חברת החשמל מרתיחות את יו"ר ועד העובדים המיועד. "צריך להראות במקומן את העובדים הנאמנים שלנו שמתרוצצים ומסכנים את עצמם". הפירסומאי שהמציא את שקע ותקע: הם רק הגבירו האהדה לחברת החשמל

"שקע ותקע", שתי הבובות המככבות בקמפיין החדש של חברת החשמל, נקלעו לבעיה: ועד עובדי החברה טוען כי הדמויות הומצאו כדי להחביא את עובדיה החרוצים, הסובלים מדימוי שלילי, ודורש להחליף את הבובות בעובדים אמיתיים, בשר ודם.

 

חברת החשמל מנהלת בחודשים האחרונים מסע הסברה באמצעי התקשורת, בעלות של מיליוני שקלים, שנועד לעודד את הציבור להתנהגות בטיחותית בטיפול בחשמל. בתשדירים מבקשים מהצופים, בין היתר, לבדוק אחת לחודשיים את תקינות המפסק האוטומטי בבית, וממליצים, במקרה של תקלת חשמל כלשהי, להזמין חשמלאי מוסמך.

 

כוכבי התשדיר: הבובות שקע ותקע, שכבר מוכרות לכולנו, יחד עם קשישה חביבה אך קצת מעצבנת ("סחתיין עליכום"). מדי פעם משתתפים גם שחקנים מקצועיים המייצגים את עובדי חברת החשמל.

 

ההחלטה שלא לשלב בתשדירים את עובדי חברת החשמל התקבלה על ידי משרד הפירסום אדלר חומסקי. האחראי על תקציב הפירסום של חברת החשמל, וזאת משום שלדעתו מעבירות הבובות "מסר יעיל וחיובי יותר".

 

ועד עובדי החברה התקנא בשקע ותקע, הנהנים מחשיפה תקשורתית נרחבת, והוא דורש עתה להדיח את הבובות מתפקידן ולשלב במקומן עובדים אמיתיים של החברה.

 

"ההנהלה עשתה פרסומת שמחביאה את העובדים", טוען בזעם יו"ר המיועד של עובדי החברה, מיקו צרפתי. "למה במקום זה לא מראים את העובדים שלנו, שנמצאים בשטח 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע? למה הם לא מראים אותנו מתרוצצים בשטחים, עובדים בתחנת הכוח באשקלון כשטילי 'קסאם' מסביב, עושים כל מאמץ כדי שיהיה חשמל? אני אומר להנהלה: במקום בובות תראו את העובדים, את המשאב הכי יקר שלכם".

 

אולי הוחלט לבחור בבובות החביבות כי הציבור פשוט לא סובל את עובדי חברת החשמל?

 

"זה נכון שאנחנו סובלים מאוד מהדימוי הכוחני שיש לנו", מודה צרפתי. "כולם שונאים אותנו, אפילו משפחתי וחבריי שונאים את חברת החשמל וטוענים שאנחנו שרלטנים. חברים אומרים לי שהם מוכנים להיות חודש שלם בלי חשמל, העיקר שחברת החשמל תפורק. אבל ישראל היא מדינה של מפונקים, אצלנו אנשים לא יכולים להיות אפילו חמש דקות בלי חשמל".

 

ממלא מקום יו"ר הוועד, דוד ביטון, מצדד בעמדת צרפתי וטוען כי "היה צריך להדגיש בקמפיין את הרמה הטכנולוגית הגבוהה של החברה, ומכל לכל להתייחס לנכס האמיתי – עובדי החברה, ההון האנושי שלה".

 

ה"אבא" של שקע ותקע, הפירסומאי ראובן אדלר, שהמציא את צמד הבובות, טוען לעומת זאת: "מאז שהתחלנו להשתמש בבובות – הדימוי של החברה רק משתפר". לדבריו, "שקע ותקע מעבירים ביעילות רבה את המסרים הדרושים לחברת החשמל, מצליחים לרכך את עמדת הציבור כלפיה ולצבור עבור החברה אהדה".

 

גורמים בכירים בחברה הבהירו אתמול כי אין כל כוונה לשלב את עובדיה בתשדירים, וכי שקע ותקע ימשיכו לככב בהם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים