שתף קטע נבחר

תחבורה בסיסית

TGB מביאה לנו קטנוע נוסף, עם יתרון גדול אחד על הנייר - עלות רכישה נמוכה. האם ישפיע המחיר הצנוע גם על היכולת?

קטגוריית קטנועי 50 הסמ"ק בארץ ובעולם, השתנתה בעשור האחרון ללא היכר. היצע הדגמים שהיה עצום עוד קודם לכן, גדל אף יותר. השקעות היצרנים במפרט טכני משופר ועיצוב מושך עין, הרחיבו עוד יותר את תת הקטגוריות הקיימות – ספורט, שטח, עיר וכו'. כתוצאה מכך, גדל גם טווח המחירים לשני הכיוונים.

 

צריך לזכור כי מחיר ביטוח החובה לדו-גלגליים בארץ גבוה אמנם, אך התשלום עבור ביטוח לקטנועי 50 סמ"ק נמוך יחסית. ועובדה זו מאפשרת לקטנועים אלה להגיע בדיוק לקהל היעד עליו מתבסס היצרן אך לא רק. עלות הרכישה והשימוש הגבוהה בהרבה של קטנועים גדולים יותר, מרחיבה לפחות בארץ את המתעניינים בפוטנציה גם לרוכבים מבוגרים יותר הזקוקים ליכולת תנועה עירונית זולה, ולא רק נערי תיכון מוגבלי רשיון.

 

באופן טבעי פנינו להיצע החדש בשוק המקומי, המגיע – שוב – דרך "לינקסים", יבואן קטנועי TGB בין היתר. אלה מציעים לרוכב המקומי שני קטנועי 50 סמ"ק. שמו של האחד Argon, והוא משתייך לקטגוריה הזולה ביותר, הקטנה והבסיסית מכולן, עם תג-מחיר נמוך במיוחד. הדגם השני עונה לשם Akros Tech, והוא מציע רמת גימור מעט גבוהה יותר, עדיין עם מחיר (כמעט) שווה לכל נפש – 7,995 שקלים.

 

כרגיל אצל TGB, היצרן והיבואן מדגישים פעם אחר פעם את יחס העלות/תועלת שמציעים הדגמים השונים. הם אינם מתיימרים להעניק יכולת יוצאת דופן, או פינוקים שלא תמצאו במקום אחר. הם כן מתחייבים לתג-מחיר אטרקטיבי ויכולת גבוהה דיה שאינה מענישה את מי שאין ידו משגת. בהתאמה, האקרוס זול בכמה מאות שקלים ממתחריו הישירים, עם מנועי קירור אוויר להזכירכם. האם זה מספיק?

 

בעמידה

 

בואו ונגמור עם עניין האסטטיקה כבר עכשיו. האקרוס אינו מלך היופי. הוא נראה מיושן מעט, חסר ייחוד באופן מטריד. אלא שגווני הצבע הכסוף-אדום של קטנוע המבחן מצליחים להפוך אותו לסביל מבחינה זו. סביבת הרוכב אינה מפנקת במיוחד, ומציעה לידי הרוכב מתגים פשוטים למראה, לצד לוח מחוונים נאה, נוח ומואר היטב בלילה.

 

מקומות אחסון – אמרנו שימושיות, לא? – יש מתחת למושב, שם ניתן להטמין קסדה מלאה וזוג כפפות. מול ברכי הרוכב יש תא פתוח, המתאים אולי לחפיסת סיגריות ומצית. לא הרבה בסך הכל. כדאי רק להזכיר כי הקטנוע נמכר בארץ עם מנשא קטן מאחור, המסוגל לשאת עד שישה קילוגרמים.. רגלית הצד נוחה לשימוש, רגלית האמצע מאפשרת הנפה קלה למצב חנייה.

 

תנוחת הרכיבה על קטנוע אינה שונה בדרך כלל מכלי לכלי, וכך גם כאן. עם זאת, חשוב לציין כי ריפוד המושב נוקשה מעט מהרגיל, אך אינו מעניש יתר על המידה. ואם כבר נוחות, האקרוס מרגיש מרווח למדי עבור הרוכב, הרבה פחות עבור הנוסע האפשרי. היינו מוכנים אגב לתכולה גדולה מ-5.3 ליטרים במיכל. זה לא הרבה במיוחד, וצריכת הדלק אינה צנועה במיוחד.

 

בתנועה

 

הזינוק מהמקום מפתיע לטובה, הן מול המתחרים בקטגוריה, הן מול קטנועים גדולים יותר. אלא שלאחר המטרים הראשונים, המנוע אינו מרשים מיוחד. היצרן מצהיר על הספק מרבי של 6.8 כ"ס, ומד המהירות מצביע 75 קמ"ש כמהירות מרבית (אופטימית במיוחד), אך הדרך לשם איטית, מאכזבת ורועשת. זאת, בעיקר מול קטנועי מתחרים. מהירות השיוט הנוחה ביותר, אגב, עמדה על כ-50 קמ"ש. יש לציין עם זאת כי האקרוס הגיע אלינו עם קילומטרים ספורים בלבד "על השעון", וייתכן שהמצב ישתפר עם חלוף הקילומטרים.

 

מתלי הקטנוע, החוברים לחישוקים וצמיגים בקוטר "12, אינם מייצרים חבילה מתוחכמת וסופר-מודרנית, אך מצליחים להתמודד כלל לא רע עם רחובות העיר. לעומת זאת, שיבושים קיצוניים באספלט יגרמו לכידון ל"להתפרע" קלות בידי הרוכב, והמתלה האחורי יתקשה עוד יותר לטפל במשקל המונח עליו.

 

רוכבים גבוהים מהממוצע, הנוהגים לכנס ברכיים אל מרכז הקטנוע, עלולים להיתקל בברך שמאל עם המכסה הנוקשה של פתח נוזל משאבת הבלם. כדי למנוע מפגש שכזה נדרש הרוכב להתרחק לאחור, ואז ימצא עצמו מותח ידיו לפנים בתנוחה לא נוחה. רוכבים ממוצעי גובה לא יוטרדו מכך. רוכבים אחדים התלוננו גם על מיקום לא נוח של המאותתים, מתחת לידיות הכידון. בעת תמרון קיצוני עלולות הברכיים להיתקל בהם, ורק פישוק רחב יאפשר שימוש במלוא טווח הצידוד.

 

היגוי הקטנוע אינו מהזריזים אך הוא מדויק, ותומך בתנועה זריזה בעומסי תנועה. חבל רק שמערכת הבלימה אינה חיובית באותה מידה. מלפנים נרשמה יכולת האטה נאותה, אך גם רק לאחר סחיטה עיקשת של מנוף הבלם. בלם התוף מאחור – לפחות בקטנוע המבחן – הפגין יכולת נמוכה מאד, כזו שאף לא אפשרה את נעילת גלגל. וזה לא תקין.

 

סיכום

 

האקרוס הוא כלי תחבורה עירוני, פשוט, לא מצטיין מבחינה דינמית ולא מציע נוחות יוצאת דופן. מה שיש לו הוא תג מחיר האמור לחפות על כל אלה. זהו למעשה מבחנו האמיתי. ושם הוא אכן מספק סחורה כלל לא רעה, ההופכת אותו למתמודד לגיטימי על הכיס הצנוע של מחפשי תחבורה בסיסית. לא פחות, לא יותר.

 

יתרונות: נפח אחסון, מחיר, מחיר, מחיר

 

חסרונות: עיצוב, סביבת רוכב, מנוע בקטנוע המבחן

 

המלצת קניה: לחסכנים ותפרנים שלא רוצים לוותר

 


TGB אקרוס

TGB אקרוס
יצרן ודגם TGB - אקרוס טק
מנוע 50 סמ"ק, 2 פעימות
קירור אוויר
הספק מרבי 6.8 כ"ס
אורך 178 ס"מ
רוחב 64 ס"מ
בסיס גלגלים אין נתון
צמיגים 120/70-12
נפח מיכל דלק 5.3 ליטרים
אחריות 12 חודשים
מחיר 7,995 שקלים
מחיר ביטוח חובה 1,720 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראה פשוט
צילום: אבי פרידמן
לא רע בכלל
צילום: אבי פרידמן
לא משכנע
צילום: אבי פרידמן
עם הרכישה
צילום: אבי פרידמן
עם האקשן
צילום: טל זוהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים