שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המועדפים 2003: הנבחרים
    כ-8,500 משתמשים השתתפו השנה במשאל האתרים הבלתי מסחריים של ynet. מהם האתרים העצמאיים המובילים בישראל? כל הזוכים הגדולים שנבחרו על ידי גולשי ynet - המועדפים שלכם - בתוך הכתבה

    כ-8,500 גולשים בחרו באתרים המועדפים עליהם במסגרת "המועדפים 2003", משאל האתרים הבלתי מסחריים של ynet, שנערך זו השנה השנייה ברציפות. אלפים רבים נוספים לא הצביעו אך הביעו עניין במשאל ובאתרים שנחשפו באמצעותו. שיעור מצביעים ומשתתפים זה, הגבוה במידה ניכרת מזו שנרשמה בשנה שעברה,

    מעיד כי לא מעט גולשים מתעניינים באתרים עצמאיים, שפועלים לטובת הקהילה ואין חברות בעלות כיסים מאחוריהן

     

    אנו מודים לכל אחד ואחת מכם שטרחו והצביעו, כמו גם לגולשים שברכו בתגובות ובהודעות דואר אלקטרוני ואף העירו או ביקרו. השתדלנו לענות לכל פנייה שקיבלנו בעניין זה בדואר האלקטרוני. כפי שהודענו בעבר, המשאל אינו מתיימר לכסות את כל האתרים הטובים בישראל (ולראייה, מדובר במשאל המיועד לאתרים בלתי מסחריים), אף על פי שמערכת המשאל מאמינה כי כל האתרים המועמדים הם הטובים בתחומם על פי קריטריונים עיצוביים ותוכניים. בעלי אתרים הסבורים כי קופחו לאחר שלא שותפו השנה במשאל השנה מוזמנים לנסות את מזלם שוב בשנה הבאה.

     

    מספר גולשים התלוננו על החובה להצביע לאתרים בכל הקטיגוריות. החלטנו על חובה זו כדי להבטיח שיעורי הצבעה סבירים בכל הקטיגוריות. אפשרנו לגולשים לקרוא את ההסבר התמציתי ליד כל מועמד ואף לבקר באתר לפני ההצבעה. אחרי הכל, במערכות בחירות רבות אין אפשרות להימנע וחובה לבחור אפשרות אחת מבין כמה, ולמרות זאת, נשקול את שינוי שיטת ההצבעה במשאל הבא.

     

    התוצאות

     

    חשוב לציין, כי למרות הממד התחרותי של המשאל, המטרה העיקרית הייתה להכיר לגולשים אתרים ישראלים חדשים ולקדם את הרשת הישראלית כולה. על פי העניין שעורר המשאל בשבועות האחרונים בפורומים ובאתרי אינטרנט ברחבי הרשת נראה כי מטרה זו הושגה. מאחר ובתכנים כתובים כאלה אין אפשרות "למתוח" את הצופים לפני פרסום התוצאות, ניגש ישר לעניין: האתרים שנבחרו על ידי הגולשים. כפי שתראו, נפלו כמה הפתעות.

     

    מחשבים ואינטרנט

     

    אתר החומרה הישראלי Hwzone, שזכה במשאל בשנה שעברה, הגיע למקום השלישי בלבד השנה עם אחוז מהקולות. אתר המשחקים "נוסטלגיה ולתמיד" הפתיע כשזכה במקום השני עם אחוז. הזוכה הגדול הוא אתר טכנו, שגרף אחוז מהקולות.

     

     

    1. טכנו (22 אחוז)*

    2. נוסטלגיה ולתמיד (21 אחוז)

    3. HWzone (זכה ב-18 אחוז מהקולות)

    4. מדריך הטרמפיסט למחשבים (15 אחוז)

    5. Upload - במת המפתחים הישראלית (14 אחוז)

    6. WhatsUp.org.il (זכה ב-10 אחוז)

    כל האחוזים בקירוב ולכן ייתכן שסכום האחוזים לא יהיה 100 אחוז בדיוק

     

    עיצוב, אמנות ויזואלית וגרפיקה

     

    "פלאשו" קמפוס הפלאש הישראלי, הפתיע כשגרף את המקום הראשון, על אף שהוא מיועד לקהל מצומצם יחסית של מפתחי פלאש. התקופה הרעה שעוברת על אתר "קונספציה", שזכה במשאל בשנה שעברה, מורגשת גם בהצבעת הגולשים. ראוי לציון ההישג של "אמץ איש צהוב", פרויקט אינטרנטי שלא מדבר לכל גולש. נתון טריוויה מעניין: מגזין האמנות הוויזואלית 972 (זה שמו) קיבל בדיוק 972 קולות.

     

    1. פלאשו - קמפוס הפלאש הישראלי (30 אחוז)

    2. קונספציה (26 אחוז)

    3. פישטונה (18 אחוז)

    4. אמץ איש צהוב (15 אחוז)

    5. מגזין אמנות ויזואלית (11 אחוז)

     

    ספרות ויצירה

     

    כאן לא היו הפתעות: במה חדשה לקח ובגדול. "פרויקט בן יהודה" הפתיע במקצת כאשר זכה במקום השלישי למרות שהוא עוסק בפרויקט של פרסום יצירה עברית ישנה ברשת – נושא חשוב אך קרוב ללבם של מעטים בלבד, או כך נדמה.

     

    1. במה חדשה (47 אחוז)

    2. שירשת (17 אחוז)

    3. פרוייקט בן יהודה (16 אחוז)

    4. הירושימי (12 אחוז)

    5. אוקפי (7 אחוז)

     

    מוזיקה

     

    גם בקטגוריה הזו לא היו הפתעות. "מומה" זכה, כאשר התוצאה שהשיג "אבטיח" קצת מאכזבת לנוכח המספר הרב של גולשים המכירים את האתר. כנראה ש"מומה" קצוץ כנפיים עדיין אטרקטיבי יותר משגיאות במלים של שירים.

     

    1. מומה (49 אחוז)

    2. אבטיח (26 אחוז)

    3. מוזיקה (7 אחוז)

    4. Qube (קיבל 7 אחוז)

    5. השרת העיוור (6 אחוז)

    6. הפורטל הקלאסי (5 אחוז)

     

    קולנוע וטלוויזיה

     

    האם תחום הקולנוע פופולרי יותר באינטרנט מאשר טלוויזיה? יכול מאוד להיות, מאחר ששני האתרים במקום ה-1 והשני הם טובים וראויים לזכייה, אך עין הדג זכה בהפרש משמעותי.

     

    1. עין הדג (33 אחוז)

    2. המסך המפוצל (25 אחוז)

    3. אתר סרט (נפסל בגלל רכיבים מסחריים) - (22 אחוז)

    3. TV Classic (קיבל 20 אחוז)

     

    אתרי מעריצים

     

    במקרה זה המוזיקה ניצחה את הטלוויזיה ומשינה ניצחה את חברים. בתחילה הוביל "משינה קלאב", אתר המעריצים של חברים, אך המגמה התהפכה בהמשך והקרב היה צמוד למדי עד הסוף.

     

    1. משינה קלאב (37 אחוז)

    2. אתר חברים (33 אחוז)

    3. סאני דייל - באפי (11 אחוז)

    4. אתר מעריצי פרל ג'אם (10 אחוז)

    5. חלום - ניל גיימן (9 אחוז)

     

    ספורט ואוהדים

     

    יכול להיות שלמכבי חיפה יש יותר אוהדים מכל הקבוצות האחרות, ייתכן שכל הגולשים שבחרו ב"מכבי חיפה און ליין", שזכה גם בשנה שעברה, חשבו שהוא אתר טוב יותר מהאחרים. כך או כך, הניצחון הוא ברור. יש אליפות.

     

    1. מכבי חיפה און-ליין (28 אחוז)

    2. תחיית המתים (19 אחוז)

    3. שער 5 (קיבל 18 אחוז)

    4. מחנה האוהדים (18 אחוז)

    5. צהבת (17 אחוז)

     

    מדע בדיוני ופנטזיה

     

    המאבק היה צמוד עד הרגע האחרון, אך לבסוף זכה אתר האגודה למדע בדיוני ולפנטזיה, ודחק את אתר נומנור למקום השני. אתר ISF, הזוכה משנה שעברה, השיג הפעם רק את המקום הרביעי.

     

    1. האגודה למד"ב ולפנטזיה (22 אחוז)

    2. נומנור (21 אחוז)

    3. Demons Under The Sink (קיבל 19 אחוז)

    4. ISF (קיבל 19 אחוז)

    5. בלי פאניקה (18 אחוז)

     

    קהילות ופורומים

     

    "הייד פארק" זכה בהפרש עצום לעומת כל מתחריו וקיבע את מעמדו כאתר הקהילות העצמאי הגדול בישראל. ההישג הדל של רוטר נט – מקום שלישי בלבד – ממחישה את שקיעת אתר הקהילות הזה, מאחר והצבעת הגולשים בקטגוריה זו מונחית לרוב על פי הנאמנות לקהילה בה הם משתתפים.

     

    1. הייד פארק (46 אחוז)

    2. פרש (21 אחוז)

    3. רוטר.נט (20 אחוז)

    4. מכוניות ומוטוריקה (13 אחוז)

     

    פעילות חברתית

     

    אתר "הקשב" הפועל ברשת למען זכויות החיילים זכה במקום הראשון ולא הרבה אחריו הגיע "סה"ר", שעושה עבודה חשובה להצלת גולשים במשבר. "העוקץ", בלוג חברתי חדש יחסית, הפתיע בעיקר באחוז המצביעים לו.

     

    1. הקשב (21 אחוז)

    2. סה"ר (19 אחוז)

    3. העוקץ (17 אחוז)

    4. לחיות עם איידס (16 אחוז)

    5. קו לעובד (10 אחוז)

    6. BSH - צרכנות וחברה (10 אחוז)

    7. מרכז אדוה (7 אחוז)

     

    טבע ואיכות סביבה

     

    "החברה להגנת הטבע" הוא האתר המועדף בקטגוריה, אולי בזכות ההיכרות המוקדמת של גולשים רבים עם הארגון, אולי בגלל העיצוב הצבעוני. אתר "אנונימוס", ארגון הנלחם את מלחמת בעלי החיים, היה קרוב לזכייה, אך חסרו לו כ-150 קולות בלבד.

     

    1. החברה להגנת הטבע (28 אחוז)

    2. אנונימוס (26 אחוז)

    3. מגמה ירוקה (20 אחוז)

    4. הגל הירוק (13 אחוז)

    5. הציפורים הנודדות (12 אחוז)

     

    מערכות בלוגים

     

    כצפוי, "ישראבלוג" ניצח, אך "תפוז בלוגים", האתר המסחרי המובהק היחיד ששולב במשאל כדי לתת קרב ראוי לשמו ל"ישראבלוג", הפתיע אף הוא כאשר היה קרוב ל"ישראבלוג" לכל אורך הדרך, הוביל בשלב מסוים והפסיד בסוף בפחות מ-140 קולות. הניצחון הדחוק עשוי להעיד כי עיקר פעילות הבלוגים צפויה להתנהל בעתיד בחסות אתרים גדולים שיפתחו שירותי בלוגים משלהם.

     

    1. ישראבלוג (42 אחוז)

    2. תפוז בלוגים (41 אחוז)

    3. רשימות (17 אחוז)

     

    בלוגים ואתרים אישיים: al-x.net, הבלוג של אלכס פולונסקי, הוא הזוכה הגדול בקטוגריית הבלוג או האתר האישי המועדף.

     

    בחירת הגולשים: אתר האתרים המועדף, בחירתם החופשית של גולשי ynet, הוא אתר "פרש". התוצאה מפתיע במידת מה, מאחר ש"פרש" זכה רק במקום השני בקטגוריית "קהילות ופורומים", אך דומה כי גולשיו מעדיפים את שיטת הגלישה כמכלול: שילוב של תכונות הופכות, לדעתם, כנראה, את "פרש" לראוי לתואר.

     

    אנחנו מודים לזוכים, לכל בעלי האתרים שלא זכו, וכמובן, לגולשים. תודה גם למערכת נט מגזין שהשתתפה השנה בבחירת המועמדים למשאל. כל האתרים הזוכים יקבלו מאתנו לוגו המעיד על זכייתם. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "המועדפים 2003: הנבחרים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים