שתף קטע נבחר

"רמדיה צריכה להסיר מהמדפים את כל המוצרים שלה"

כך אומר בני כהן, יועץ תקשורת ובעל משרד יחסי הציבור וובר שנדוויק רימון כהן. לדבריו, במקום המוצרים צריכה רמדיה להניח בנקודות המכירה מודעת התנצלות וטלפון לפניות הציבור. כהן: "אם תיצמא אשמה, המותג רמדיה ימות, אבל החברה תוכל לבנות עצמה מחדש"

"חברת רמדיה צריכה להסיר עכשיו מן המדפים את כל המוצרים מתוצרתה, גם את אלה שאינם קשורים ישירות לפרשת החלב הצמחי". כך אומר בני כהן, יועץ תקשורת ומבעלי משרד יחסי הציבור וובר שנדוויק רימון כהן, המתמחה בטיפול במשברים. בשיחה עם ynet מנתח כהן את הסיכונים בפניהם עומדת רמדיה ומה הפעולות שעליה לנקוט.

 

"כל עוד לא מצאו את הגנב העיקרי, אז החשוד העיקרי הוא רמדיה", אומר כהן. "סביר להניח שתגובת משרד הבריאות עשויה להיות שהפגיעה בתינוקות אינה חד משמעית כתוצאה מצריכת המזון של רמדיה. כל עוד משרד הבריאות לא מצא דבר אחר, הוא יכול לומר שהחברה אשמה. אבל אם הוא לא מגלה שהיא אשמה במצב, הוא אינו יכול לטעון נגדה כלום.

 

"אם חלילה יסתבר שהפגיעה בתינוקות באמת קשורה לרמדיה, אז היא צריכה להוריד מהמדפים את כל המוצרים מתוצרתה, גם אלה שאינם קשורים לפרשה ולבנות אסטרטגיה של טיפול במשבר הזה, כי יש פה גם פן משפטי, ואין שום טריק של יחסי ציבור ופרסום שיציל אותם מסגירת המותג רמדיה. אם מצד שני יסתבר שרמדיה לא אשמה במצב, עדיין היא תעמוד בפני תהליך לא פשוט שבו היא תנסה לצאת נקייה מהמצב הזה, ובוודאי שהיא לא תצליח לצאת נקייה לחלוטין.     

 

"המצב הקשה ביותר הוא מצב בו לא תהיה החלטה חד משמעית של משרד הבריאות, כי אז בסיטואציה כזו הקהל יכול להכריז עליהם כאשמים, למרות שהם לא אשמים".

 

מה המהלכים התקשורתיים שעל רמדיה לבצע כעת?

 

"המהלכים התקשורתיים שמבצעת החברה היום צריכים להיות בנויים לטווח ארוך. והדבר המרכזי בעיני שצריך לעשות זה לפעול בצורה רגשית, תוך הבנה והזדהות עם הפחד והחשש של הלקוחות. אסור שתהיה הפרדה בין הלקוחות לבין החברה, כי זו אמנם תאונה קשה אבל זו תאונה.

 

"הדבר הנכון לדעתי לעשות הוא להוריד את כל מוצרי החברה מהמדפים, כולל המוצרים התקינים, ובמקומם להניח בנקודות המכירה הודעה לציבור שבה החברה פונה אליו ואומרת שאינה יודעת עדיין אם היא אשמה, אבל למען הזהירות היא הורידה את כל המוצרים. בנוסף, הייתי מוסיף מספר טלפון לפניות הציבור, גם בנקודות המכירה וגם במודעות, כי כרגע החברה באמת לא יודעת מה יקרה.

 

"מטרת רמדיה כעת היא להחזיר אליה את אמון הקהל. אין כמו לספר לקהל את האמת עד כמה שהחברה מבולבלת היום, והיא אכן עושה את זה".

 

מה לדעתך יקרה למותג ולחברה?

 

"במידה, וחלילה, משרד הבריאות ימצא כי הבעיה היא במזון של רמדיה, המותג יקרוס וימות. לגבי החברה, היא יכולה לבנות מותג אחר ולמתג את עצמה מחדש. כחברה כלכלית היא יכולה לצאת מהמצב  שהיא נקלעה אליו".

 

גורמים בענף, התייחסו למודעה שפירסמה היום רמדיה בעיתונות ובה נכתב כי "משרד הבריאות מאשר שכל מוצרי רמדיה בטוחים לשימוש, למעט סופר פורמולה צמחית". לדברי הגורמים, המודעה שניסתה להפריד בין המוצרים השונים מתוצרת רמדיה, מעידה על אי רגישות מצד החברה. זו מודעה שמשקפת יותר את הרצון של החברה ופחות את ההזדהות עם הצרכנים והלקוחות שחוששים.     

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כהן. "יש גם פן משפטי"
רמדיה. "אסור שתהיה הפרדה בין הלקחות לחברה"
מומלצים