שתף קטע נבחר

בייבי-האמר

קונצרן ג'נרל מוטורס ממשיך את הרחבת מותג "האמר", שנהנה מפופולריות גדולה בארצות הברית. והפעם - טנדר קטן מימדים. יחסית...

ג'נרל מוטורס, קונצרן הרכב הגדול בעולם, רכש זה מכבר את זכויות השם "האמר" מיצרנית כלי הרכב הצבאיים A.M.General. כפי שאתם זוכרים ודאי, מדובר באותו כלי שטח ספרטני וקשוח בעל מימדי ענק ויכולת שטח מרשימה למדי, המכונה בצבא האמריקני "האמווי". מאז הספיקו אנשי הג'נרל להציג את ה-H2, גרסה אזרחית ופחות ספרטנית, המשווקת לצד ה-H1 - האמווי בתלבושת אזרחית.

 

יש עיצוב

 

ובתערוכת לוס אנג'לס הקרובה, מציג המותג מוצר שלישי ברשימה, אף הוא מכוון לשוק האזרחי ועונה לשם H3T. ההאמר החדש, שעדיין נמצא בשלבי תצוגה, מציע מבנה טנדר ("פיק-אפ"), כמו שהאמריקנים אוהבים. העיצוב, מיותר לציין, ממשיך את מסורת המותג. כך למשל בולטת במיוחד סבכה קדמית עם שבעה חרכים אנכיים, ומעטפת כרום בוהקת.

 

יש גודל

 

מי שעוקב אחר התפתחות שמות החברים במשפחת האמר, ודאי יוכל לשער כי ה-H3T הוא הקטן בשלושת הדגמים, כמו שה-H2 קטן מאחיו ה-H1. אלא שכמו בארצות הברית, הכל כאן יחסי. ממדי ה-H3T עומדים על 444.3 ס"מ אורך, רוחב של 189.3 ס"מ ו-189.3 ס"מ לגובה. בסיס הגלגלים של ה"בייבי-האמר" הוא 301.2 ס"מ. ה-H2 למשל גדול ממנו בכל ממד, טנדרים אירופאים הפופולרים אצלנו, יראו לצדו קטנים-משהו.

 

גם יחידת ההנעה של ה-H3T צנועה יחסית, עם מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר וחמישה צילינדרים, תזמון שסתומים משתנה ומגדש טורבו. 350 כ"ס ו-48 קג"מ של מומנט עוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה. בג'נרל מוטורס נמנעים מלפרסם נתוני ביצועים, אך אלו צפויים להיות טובים משמעותית מה-H2, אשר למרות מנוע בנפח 6.0 ליטר עם 364 כ"ס, סובל ממשקל עצמי גבוה בהרבה - 2,909 ק"ג לעומת 2,109 "בלבד" ב-H3T.

 

יש יכולת שטח

 

מודאגים מיכולת השטח? האמר מבטיחים כי ה-H3T מציע זווית גישה של 51 מעלות וזווית נטישה של 50 - זאת לעומת כ-40 מעלות בלבד (גישה ונטישה) ב-H2, נתון נאה גם בהשוואה ל-H1 עם זווית הגישה מהטובות בעולם הרכב הלא משופר - 72 מעלות וזווית נטישה של 37.5 מעלות בלבד. מרווח הגחון טוב מב-H2, ועומד על 29 ס"מ (25.5 ב-H2). ה-H1 נשאר בכיר המשפחה עם קרוב ל-41 ס"מ בין הנקודה הגבוהה ביותר במרכב לבין הקרקע.

 

בג'נרל מוטורס עדיין לא מבטיחים כי דגם התצוגה יביא אחריו גרסת ייצור סדרתי, אך אין כל סיבה להאמין שגורל ה-H3T יהיה שונה מזה של ה-H2, שהחל את חייו באותה צורה ממש, כדגם תצוגה בתערוכת דטרויט 2000. האם ארנולד שוורצנגר, מראשוני רוכשי האמר בעולם האזרחי, הזמין כמה מאות טנדרים לשמירה על רחובות קליפורניה? בינתיים אין לנו תשובה לשאלה זו. גם לא להאמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האמר H3T
זה המנוע
זה העיצוב המזוהה
זה תא הנוסעים
וזה מרכב הטנדר
מצטרף ל-H2
ול-H1
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים