שתף קטע נבחר

ירידה בתאונות בארץ, עלייה בפתח תקוה

עלייה של שמונה אחוזים במספר התאונות עם נפגעים ב-2003 לעומת השנה שלפניה. הרחוב המסוכן ביותר: ז'בוטינסקי

בניגוד למגמה הארצית בשנה שעברה נרשמה עלייה של קרוב לשמונה אחוזים במספר התאונות עם נפגעים בפתח תקוה, בהשוואה לשנת 2002. כך עולה מסיכום ראשוני של אגף התנועה במרחב השרון.

 

ב-2003 אירעו בפתח תקוה 524 תאונות דרכים, וכתוצאה מהן היו 798 נפגעים, זאת לעומת 487 תאונות דרכים עם 752 נפגעים בשנה שלפניה. התאונות בתחומי העיר תבעו ארבעה קורבנות, כאשר בדרכים הבינעירוניות במחוז אירעו תשע תאונות דרכים קטלניות נוספות, שגבו 12 קורבנות.

 

רוב תאונות הדרכים בפתח תקוה, אירעו בדרך ז'בוטינסקי, 36 תאונות אירעו בצמתים ועוד 16 תאונות אירעו בדרך העירונית. בסה"כ 51 תאונות דרכים עם נפגעים.

 

המקומות הקטלניים

 

הסקר שביצעה אגף התנועה כולל גם רשימת הצמתים, בהן אירעו מירב התאונות. מהסיכום הראשוני עולה כי בצמתים ז'בוטינסקי-היצירה, ז'בוטינסקי-קפלן, רמב"ם-סוקולוב, ז'בוטינסקי-הסיבים ואורלוב-רוטשילד ארעו הכי הרבה תאונות, חלקן קטלניות ביותר.

 

ברשימת הרחובות המובילים במספר התאונות נמצא ז'בוטינסקי, עם 16 תאונות בשנה החולפת. במקום השני נמצא רחוב חיים עוזר, בו אירעו 9 תאונות. כמו כן מפרט הדו"ח את רשימת הצמתים הבינעירוניים באזור פתח תקוה בהם אירעו תאונות דרכים עם נפגעים. את הרשימה פותחת צומת כפר קאסם, שבה ארעו 14 תאונות שכללו נפגעים. אחריה מופיעות צומת ירקון עם 7 תאונות וצומת בארות יצחק, שבה אירעו 5 תאונות.

 

השעות הקטלניות

 

מניתוח זמני התרחשות התאונות בשעות היממה וימות השבוע, שערך רכז מדור תאונות דרכים, רמ"ג יהודה קפנר, עולה כי חלק גדול מתאונות הדרכים אירעו בין השעות שש לשבע בערב (44 תאונות). בין השעות ארבע לחמש אחר הצהריים (40 תאונות), ואילו היום הבטוח ביותר לנסיעה הוא שבת.

 

הערים השכנות

 

בראש העין אירעו בשנה שעברה 74 תאונות דרכים, לעומת 78 תאונות ב-2002, ירידה של 5.1 אחוזים. בשנה החולפת נפגעו בתאונות 129 איש, לעומת 143 נפגעים ב-2002, ירידה של 9.2 אחוזים.

 

בכפר קאסם אירעו בשנה שעברה 17 תאונות דרכים עם נפגעים, לעומת 16 תאונות בשנת 2002, עליה של 6.3 אחוזים. המספר הכולל של נפגעי התאונות הוא 32, זהה ל-2002. בשנת 2003 לא אירעו בכפר קאסם תאונות דרכים קטלניות, לעומת תאונה קטלנית אחת בשנה שקדמה לה.

 

למרות הנתונים בפתח תקוה, ראש אגף התנועה במרחב שרון, רפ"ק איציק מנשה, אומר כי הם הצליחו למתן את העלייה בתאונות הדרכים בעיר: "ב-2002 נרשמה עלייה של 30 אחוז (בהשוואה לשנה שלפניה) ואילו השנה העלייה הסתכמה בכשמונה אחוזים. אגף התנועה שם לו למטרה להמשיך בשנת 2004 במגמת הבלימה של תאונות הדרכים באזור פתח תקוה, ולהקטין את מספר התאונות ב-15 אחוזים לפחות".

 

מהנדס התנועה בעירייה, משה הרצוג: "אני ממתין לדו"ח הרשמי הכולל של תאונות הדרכים, ואז אוכל להתייחס לכל קטע בנפרד. לגבי ריבוי התאונות בדרך ז'בוטינסקי, אנו עושים כל מאמץ לפתור את הבעיה. הנת"צ (נתיב לתחבורה ציבורית, א.פ) פתר את בעיית האוטובוסים, אבל לא את בעיית רכבים הפרטיים והמוניות. צריך לבחון ביסודיות את ההשלכות של הנת"צ על תאונות הדרכים, וזאת נוכל לעשות כאשר נקבל את הנתונים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייגו מיטלברג
רחוב ז'בוטינסקי : 16 תאונות דרכים בשנה החולפת (אילוסטרציה)
דייגו מיטלברג
מומלצים