שתף קטע נבחר

תנו לראות בשקט

תארו לכם מצב: אתם באים להתיישב מול הטלוויזיה, לצפות בסבבה בתוכנית שאתם הכי מכורים לה, ובדיוק כשאתם שקועים עמוק בעלילה - משהו זר קופץ לתוך המירקע: סמל הגבלת גיל, קרול, פרסומת לתוכנית הבאה, פרסומת לפרסומת... מדע בדיוני? ממש לא. זה מה שקורה היום ברוב הערוצים ובמיוחד במסחריים ּ רוצים לנסות לשים לזה קץ? אנחנו פה כדי לנסות לעזור. קיראו והגיבו!

 

 

לפני שנים אחדות הציע "פנאי פלוס" לכם, הקוראים, לקחת חלק במבצע "ערוצים בלי תירוצים" שבו שאלנו מה מונע מכם - מבחינה טכנית בלבד(!) - ליהנות באופן מושלם מהישיבה מול המירקע. הפרמטרים שעלו אז היו: איחורים במועדי השידור, הקרנת פרקים שלא לפי הסדר, יציאה לפרסומות במקומות לא הגיוניים ועוד. למבצע היתה היענות נהדרת, ואנחנו מאמינים שפירסום התוצאות השפיע על קברניטי הטלוויזיה בבואם להתייחס לא רק לתוכניות ולסדרות שהם מבקשים לעניין אותנו בהן, אלא גם לצורה שבה הם אורזים לנו את המוצר הסופי.

 

בעיות אחדות נפתרו ובעיות חדשות צצו, וכיום, כשאנחנו מתיישבים מול המירקע - בעיקר בא לנו לצרוח: "תנו לראות טלוויזיה בשקט!".

לפני כשלושה חודשים התייחס עורך "פנאי פלוס", יגאל גלאי, במאמר המערכת השבועי שלו, לתופעת ה"רעש" הטלוויזיונית. הוא ציין, ובצדק, שאין הכוונה לפרסומות הקוטעות את רצף הסרט או הסידרה בערוצים המסחריים - שהרי זה לב ליבו של הערוץ - אלא לכל מיני "פטנטים" אחרים שנועדו להפוך את המירקע ללוח מודעות ו"ללכלך" את התמונה כך שמרוב סימנים המתפרצים לתוכה, אנחנו בקושי רואים את מה שהיוצר רצה להראות לנו. נאמנים לאותו מאמר קיבצנו עבורכם חמישה פרמטרים שאנחנו מתייחסים אליהם כאל הכי טורדניים, הכי פולשניים.

 

1. החזרה מהפרסומות: בשובה של תוכנית מהפרסומות "מתלכלך" הפריים גם בשם התוכנית אליה חזרנו (ולאחרונה גם בשם התוכנית שתבוא אחריה... או למחרת... או בשבוע הבא...) וגם בסמל המורה לנו את הגבלת הגיל, סמל שאצל אחדים הוא חביב ועדין ואצל אחדים גדול, צבעוני וגס.

 

פתרון: לפני החזרה מהפרסומות צריכה לבוא שיקופית (מלווה אולי בקריינות), המיידעת את הצופים לאיזו סידרה הם חוזרים ומה הגבלת הגיל שלה.

 

2. הקרול: הכוונה לאותה שורה העוברת בדרך כלל בחלקו העליון של המסך ומעבירה מסר כלשהו לצופים. ודאי חוויתם לא פעם את החוויה הטורדנית הזאת: התוכנית בה אתם צופים עומדת להסתיים בקרוב, ועל חלקו העליון של המסך מופיעה לפתע ההודעה: "פרק בסידרה 'סקס והעיר הגדולה' יחל בשעה 22.47"... כלומר באיחור של שלוש דקות בלבד.

 

פתרון: כיוון שה"קרול" נושא מסרים שהם בדרך כלל מיותרים ובנאליים, אנו מציעים להפסיק עם זה לאלתר, לסמוך על הצופים שהם מבינים שיש איחור של כמה דקות ולשמור את השימוש בקרול רק לשעת חירום!

 

3. פופ-אפים: אותם ריבועים או מלבנים מסוגננים, צבעוניים ומאוד מאוד מעצבנים, הקופצים לפתע לאמצע הפריים עם הודעה "יום שלישי. 20.30. המופע של סטיב".

 

כאן המקום לומר שקל מאוד לעין להתעלם מסמל קבוע (סמל התחנה, למשל) אבל כל מיני דברים שצצים לנו לפתע מהמארב - מסבים

את תשומת הלב שלנו אליהם בפתאומיות ומסיתים מהעיקר - הסרט או הסידרה שלפנינו.

 

פתרון: להסתפק בפרומואים הרבים מאוד, הרצים במהלך הפסקת הפרסומות.

 

4. הבאנרים: מטרד דומה מאוד לפופ-אפים, רק מרובע ומכסה את החלק התחתון של המסך. הכוונה לאותם מלבנים בתחתית המסך, המכריזים בעיצומה של התוכנית, עוד לפני היציאה ה"חוקית" לפרסומות, "עוד 3 פרסומות וחזרנו" או שוב עושים פרומו לסידרה אחרת שתעלה ביום אחר.

 

פתרון: באנרים רק על גבי כותרות הסיום של התוכנית.

 

5. התרגום השחור: תקף רק לגבי סידרות רכש, כמובן, שהרקע השחור הגס מאוד של התרגום מסתיר לא רק חצי מסך אלא גם את הקרדיטים שמאחוריהם, שהם לפעמים חשובים מאוד לצופי הטלוויזיה, בעיקר לכל אותם מביני דבר (ואני מקווה שגורמי השידור השונים לא חושדים בנו שאנחנו לא מביני דבר וממילא הדבר אינו משנה!).

 

פתרון: תרגום בצבע צהוב או רקע אפור שקוף למחצה. יש לשבח כאן ועכשיו את גורמי השידור שכבר נוהגים כך.

 

אנחנו לא מציעים פרסים כי הפרס הגדול ביותר יהיה זה שאנחנו נלך למענכם למנהלי הערוצים וגורמי השידור השונים, נביא בפניהם את תוצאות הסקר ונבקש מהם לערוך את השינויים שאתם מבקשים. נהיה לכם לפה לא רק בתחום ה"מה" - שזה אנחנו מאמינים שאנחנו עושים עבורכם כל ימות השנה - אלא בתחום ה"איך", שיאפשר לכם לתפוס ראש טוב מול המירקע ולא להתרגז כאשר מישהו דוחף יד ומנענע לכם את הטלוויזיה ביד גסה. בקיצור - אנחנו רוצים לבוא אל מנהלי הערוצים ולומר להם: תעשו לנו מה שאתם רוצים בין התוכנית או בהפסקת הפרסומות, אבל ברגע שמתחילים סרט, תוכנית או סידרה, כבדו אותנו כלקוחותיכם הנאמנים ותנו לראות בשקט!!!!!

 

אנא הצביעו - טלמסר 066-609080

 

1. כשחוזרים מהפסקת הפרסומות תמיד מופיע על המסך שם הסידרה.

א. זה מפריע לי מאוד

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא מידע חשוב מאוד

 

2. כשחוזרים מהפסקת הפרסומות תמיד מופיע על המסך סמל הגבלת הגיל.

א. זה מפריע לי מאוד. מספיק פעם אחת בהתחלה

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא מידע חשוב מאוד שצריך להופיע שוב ושוב

 

3. סמל הגבלת הגיל מופיע שוב ושוב, במהלך הקרנת התוכנית, גם בערוצים לא מסחריים (לדוגמה: ערוץ 3).

א. זה מפריע לי מאוד ומוציא אותי מהריכוז

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא מידע חשוב מאוד

 

4. כשחוזרים מהפסקת הפרסומות על המסך מופיעים לא רק ציון שם הסידרה והגבלת הגיל, אלא גם תזכורות לתוכניות אחרות שיוקרנו במהלך השבוע.

א. זה מפריע לי מאוד

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא מידע חשוב מאוד

 

5. הופעתו של הקרול

א. זה מפריע לי מאוד. רצוי להשתמש בו רק בשעת חירום

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא מידע חשוב

 

6. הופעת הפופ-אפים

א. זה מפריע לי מאוד

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא עוזר לי לזכור תוכניות שאני רוצה לראות

 

7. הופעת הבאנרים בצורה שמפריעה לתוכנית

א. זה מפריע לי מאוד

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא נותן מידע חשוב על תוכניות עתידיות

 

8. הופעת הבאנרים בצורה שאינה מפריעה לתוכנית (על גבי כותרות הסיום)

א. זה מפריע לי מאוד

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. דווקא נותן מידע חשוב על תוכניות עתידיות

 

9. התרגום השחור

א. זה מפריע לי מאוד ואני דורש תרגום על רקע בהיר

ב. לא מפריע לי בכלל

ג. הייתי מעדיף תרגום על רקע פחות אגרסיבי

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים