מי היה מאמין? רמדיה עדיין מובילה את שוק הדייסות
הצרכן הישראלי ממשיך להראות שאין לו חוט שדרה: למרות הטרגדיה שהתרחשה לפני ארבעה חודשים, ממשיכה רמדיה להוביל את שוק הדייסות. על פי נתוני נילסן לחודש ינואר, רמדיה מחזיקה 40.9% משוק הדייסות לתינוקות כשמטרנה מחזיקה 31%
הנה עוד הוכחה לחוסר המודעות של הצרכן הישראלי. ארבעה חודשים לאחר חשיפת פרשת רמדיה, מתברר שהחברה ממשיכה להוביל את שוק הדייסות בישראל. זאת, למרות צניחה של 30% מאז פרוץ המשבר.
נתוני נילסן (מכירות ברשתות הגדולות) לחודש ינואר 2004 מגלים כי רמדיה מחזיקה ב-40.9% משוק הדייסות לתינוקות. אמנם מדובר בפחות מנתח השוק שהחזיקה החברה באוקטובר 2003, שעמד על כ-70%, אבל עדיין מדובר בהובלת קטגוריה. הרבה אחריה נמצאת מעברות, יצרנית מטרנה, המחזיקה בנתח שוק של 31%. המותג Better And Different המשווק רק במגזר החרדי מחזיק ב-16.6% מהשוק, Novartis Nutrition של גרבר מחזיק 6.1% וכל היתר הם שחקנים קטנים.
בשבוע שעבר הציגה רמדיה עלייה במכירות החברה שכצפוי ירדו לאחר שהתגלה בפורמולה הצמחית מחסור בוויטמין B1 שגרם למותם של שני תינוקות ולאישפוז של 9 נוספים. לפני המשבר, באוקטובר 2003, הגיעו מכירות רמדיה ל-9.8 מיליון שקל בחודש, בנובמבר הם צנחו ל-370 אלף שקל ובדצמבר עלו ל-1.2 מיליון שקל. בחודש ינואר כבר הגיעו המכירות ל-3.4 מיליון שקל.
שוק הדייסות בישראל מגלגל כ-40 מיליון שקל בשנה. כ-80% מהתינוקות ניזונים מדייסות כתוספת לתחליף חלב-אם בגילאי 7-12 חודשים.
במקביל, מטרנה מנסה לנצל את המשבר בו מצויה רמדיה ולתפוס נתח גדול יותר משוק הדייסות תוך חיזוק המותג מטרנה. לשם כך היא מכנסת את קו הדייסות שלה "דייסלה" תחת מותג המטריה מטרנה, בהשקעה של 200 אלף דולר. קו הדייסות החדש ייקרא "מטרנה דייסה" ותחתיו יושקו 6 טעמים.