קריאה: "לחוקק חוק שיאסור על הנהגים לעשן"
האם יש סיכוי לקחת מהנהג הישראלי את הסיגריה במהלך הנהיגה? יו"ר האגודה למלחמה בסרטן חושב שחייבים לעשות זאת. לדבריו, נהגים מעשנים מעורבים ב-50% יותר תאונות דרכים מאשר עמיתיהם הלא מעשנים. ויש כמובן את ההיבט הבריאותי
האם יש לאסור על הנהג הישראלי לעשן בזמן הנהיגה? כך מבקש היום (ד') יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, הפרופ' אליעזר רובינזון, משר התחבורה, אביגדור ליברמן.
פרופ' רובינזון אמר ל-ynet: "אם אוכל למנוע את הנזקים בחקיקה - אזי אמלא את תפקידי".
במכתב ששיגר לליברמן הוא קורא לחוקק חוק שיאסור באופן מפורש על העישון בזמן נהיגה. לדבריו, מחקרים הראו כי נהגים מעשנים מעורבים בתאונות דרכים ב-50% יותר מנהגים שאינם מעשנים.
"נהגים המעשנים בזמן הנהיגה מעלים את הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים, וזאת משום שפעולת העישון תובעת רצף פעולות בתא הנהג - כמו חיפוש המצת והסיגריות, הדלקת הסיגריה, חיפוש מאפרה וכיבוי הסיגריה. לעתים עף נגרם לנהג קושי פיזי כתוצאה מעשן הסיגריה", טוען פרופ' רובינזון.
הוא מוסיף: "היבט נוסף הוא הנזק הבריאותי הנגרם לנוכחים ברכב שבו מעשנים, בעיקר כאשר חלונותיו סגורים. הנפגעים העיקריים מ'עישון כפוי' הם ילדים, זקנים וחולי אסטמה".
רובינזון, המשמש גם כיו"ר המועצה הלאומית לאונקולוגיה, מספר כי לאחרונה החל שר התחבורה בסקוטלנד לקדם הצעת חוק שתאסור על הנהגים לעשן. "אני מבקש ממך לשקול הצעת חוק דומה בישראל", הוא כותב.