שתף קטע נבחר

הצ'ילבות שלנו

לכל אחת יש לפחות מאה פרקים, כוכבים גדולים, אהבות ותככים, וכולן רוצות שתתמכרו אליהן ולא תוכלו בלי. כדי לעשות סדר, שאלנו את יוצרי שלוש הטלנובלות/דרמות יומיות שעומדות לעלות החודש על המרקע בערוצים השונים - "השיר שלנו", "מיכאלה" ו"אהבה מעבר לפינה" - מה יהיה. תבחרו בעצמכם

בלי פאניקה, בלי פאניקה: בימים הקרובים אנחנו צפויים למתקפת הסדרות היומיות בערוץ 2, ובערוץ 3 ב-HOT וב-yes, שילוו אותנו בחודשים הקרובים. ביום ראשון הקרוב תעלה בערוץ 2 העונה השניה של "אהבה מעבר לפינה" (19:15, 100 פרקים), ולאחריה באותו יום תעלה הטלנובלה של ערוץ 3 בכבלים, "מיכאלה" (20:05, 120 פרקים). שבוע לאחר מכן, ב-21 במרץ, תעלה במקביל ל"מיכאלה", הסדרה היומית של yes "השיר שלנו" (20:05, 120 פרקים) שתשודר בערוץ 3 למנויי הלווין.

 

על מנת לעשות סדר בדברים, ולשמוע גם על ההבדלים בין כל הסדרות ועל דקויות הז'אנר, הצגנו שאלון זהה ליוצריהן. מטעם "אהבה מעבר לפינה" השיב היוצר והתסריטאי הראשי גל פרידמן, מטעם "מיכאלה" היוצרת והתסריטאית הראשית סיגל אבין, ומטעם "השיר שלנו" יואב צפיר, מיוצרי הסדרה לצד טמירה ירדני, אורי גרוס ותמר מרום. הפינה לשיפוטכם:

 

1. בקווים כלליים, מהי עלילת הסדרה?

 

פרידמן: "'אהבה מעבר לפינה' היא דרמה יומית המשכית מבוססת דמויות ומערכות יחסים, בקצב ריאליסטי על שכונה אי שם באיזור המרכז. העונה השניה מאופיינת בעלילות ישראליות טיפוסיות כמו: קצין צבא קבע שמטריד מינית חיילת, מועמד לגיוס שעורק מהצבא, גוון של חזרה בתשובה (אמו של הגיבור), נהיגה תחת אלכוהול, משפחה אומנת ועוד. הסדרה אינה מתהדרת ב'כותרות' ובגימיקים, אלא מתמקדת בעולם הפנימי של הדמויות".

 

אבין: "'מיכאלה' היא טלנובלה, שבמרכזה בעל שעומד להפוך למולטי-מיליונר (נתי רביץ) ואישה במצב של קומה (אפרת כהן). האח של האישה (ניר לוי) מוצא 'מתחזה' (המתחזה להיות אשתו שיצאה מהקומה – מיכאלה) ושולח אותה אל הבעל, על מנת לקבל גט תמורת עשרים מיליון דולר. אבל כשהבעל מתאהב במתחזה מתחילות הבעיות, שמובילות אותנו אל תוך סיפור של אהבה, סודות ושקרים".

 

צפיר: "'השיר שלנו' היא סדרת דרמה מוזיקלית יומית שעוסקת בבי"ס לאמנויות ומתמקדת בשנה א'. הדמויות העיקריות הן כוכבת ילדים וטלונובלות שמגיעה לביה"ס כשהיא כבר במלוא כוכבותה (אפרת בוימולד) ומחליטה לעצור את הקריירה כדי ללמוד, ויש לה אמא שדוחפת מגיל 4 לדברים האלה (חנה לסלאו); והדמות של נינט, שעובדת בקפיטריה אותה מנהל הבן דוד שלה, וחולמת להיות זמרת. העלילות הן גם במישור המקצועי וגם האישי של הדמויות, בין תלמידים ותלמידים, ומורים ותלמידים".

 

2. מה מיוחד בסדרה שלכם? 

 

פרידמן: "בעונה השניה של 'אהבה מעבר לפינה' אני מגיע לשיא היכולת שלי ככותב סדרות רומנטיות מתקופת 'רמת אביב ג'', המשך ב'לגעת באושר', 'לחיי האהבה' ועד היום. ניסיתי שלא להיגרר לצעקנות, עלילות מופרכות, דמויות שטוחות עם רעים מול טובים. העונה השניה של הסדרה מאופיינת בדמויות ריאליסטיות אמינות עם רבדים רבים ומערכות יחסים עדינות עמוקות ומורכבות, אבל גם עם הרבה אקשן וקצב עלילות הרבה יותר גבוה, מתובלים בדיאלוגים שנונים. העונה הקודמת הוכיחה שהצופים אוהבים סדרה אמיתית וכנה שאינה בורחת מהמציאות לפארודיה מופרכת. תוסיפו לזה בימוי ומשחק ברמה גבוהה, והרי לכם סדרה שתשתקע עמוק בלבבות הצופים".

 

אבין: "הסדרה הזו משודרגת. יש בה עלילות סוחפות יותר, דיאלוגים מצחיקים וחריפים יותר, דמויות מורכבות יותר... בקיצור – היא יותר טובה".

 

צפיר: "אני חושב שקודם כל עניין המוזיקה הוא מאוד דומיננטי פה. בכל פרק יש לפחות שיר אחד, אם לא שניים. נינט ושאר השחקנים, זה קאסט שמשחק ושר. בדרך כלל אופרות סבון וטלנובלות לא מתעסקות במקום ובאווירה של מקום. אני חושב שכאן אנשים יזהו טיפה את אווירת 'עניין של זמן', יותר מאשר טלנובלה. חשוב לציין את אורי גרוס ואת תמר מרום, כותבי 'רק בישראל', שיצרו יחד איתי, שההומור שלהם מורגש בתסריטים. יש גם המון קריצות למציאות. בפרק הראשון למשל נינט שומעת ברדיו את 'ים של דמעות' של זהר ארגוב, ואומרת שדי כבר מהשיר הזה".

 

3. מה תיחשב בעיניכם הצלחה לסדרה?

 

פרידמן: "בעונה הקודמת 'אהבה' שברה שיאי רייטינג לשעות שהם מחוץ לפריים-טיים, והגענו לשיא של 19% רייטינג, כשההצלחה העצומה גרמה לערוץ 10 לנסות לשים ידם על הסדרה, ולערוץ 2 להזמין עונה נוספת. בעונה הנוכחית אנחנו שואפים להתמקם סביב ה- 20% ואף לעבור אותם. ההצלחה הכי גדולה תהיה אם ערוץ 2 יזמינו עונה שלישית".

 

אבין: "רייטינג, שיחות ליד הברזיות במשרד, באזזז".

 

צפיר: "הבעיה כמובן בלווין היא שאין מדידת רייטינג ולא נדע נתונים מדויקים. אבל אני מתאר לעצמי שמנויי הלווין יתמכרו לעניין, ואני מצפה לדיבור ולהייפ סביב הסדרה".

 

4. עודף סדרות מהז'אנר הדומה לא עלול ליצור תחושת מיאוס בקרב הצופים?

 

פרידמן: "הגיע הזמן שנהיה כמו כל מדינה נורמלית. כמו שלכל ערוץ יש תוכניות בידור משלו, מגזין בוקר, אקטואליה, ודרמות, אין שום בעיה שלכל ערוץ שידור תהיה את הסדרה היומית הקבועה שלו. כל צופה יבחר את הסדרה שנראית לו הכי טובה. מה גם ששלוש הסדרות אינן דומות מבחינת הסגנון".

 

אבין: "איזה עודף? הטלנובלה הישראלית היחידה בארץ כרגע היא שלי. לפי מה שהבנתי כל השאר הן דרמות יומיות ו/או דרמות מוזיקליות".

 

צפיר: "נתוני ההצלחה מוכיחים ההיפך. עוד לא הייתה כאן סדרה כזו שנכשלה. הסדרה הזו, לפחות לגביי, היא סדרה שתצליח להביא גם כאלה שלא צופים באופן קבוע בטלנובלות. זו סדרה שאפשר להתחבר אליה כדרמה לכל דבר".

 

5. מה תשובתכם לטענה שהסדרות הללו תורמות להוזלת התרבות הישראלית?

 

פרידמן: "'אהבה' מנסה להרים את הכפפה ולהתמודד עם התדמית הנמוכה של הסדרות היומיות, על-ידי שימת דגש על דמויות אמינות, מורכבות ועם אופי ישראלי. אנחנו מקווים שלפחות לגבינו, הביקורת לא תהיה נכונה. לדוגמה – קיבלנו דיווחים שבעקבות עלילת האונס בעונה הקודמת, חלה באותה התקופה עלייה משמעותית במספר הנערות שהתלוננו במשטרה על תקיפה מינית. אנחנו רואים זאת כתרומה עצומה לתרבות ולחברה ומתגאים מאוד בסדרה שלנו".

 

אבין: "שטויות. טלנובלה היא ז'אנר וניתן למלא אותה בכל מיני תכנים. בתוך ז'אנר יש יצירות טובות יותר וטובות פחות. לא צריך גאון גדול בשביל להבחין שלא כל סדרות ה'איכות' אכן איכותיות, ושלא כל הטלנובלות 'נמוכות' בהכרח".

 

צפיר: "כשבאתי לעשות את הסדרה הזו לקחתי את הטיעון הזה מראש והשתדלתי למצב אותה ככה שהמשחק והדיאלוגים יהיו ראויים, ויהיה רמה של כישרון כך שלא תעליב את הצופים. בסופו של דבר, גם בסדרות שפחות אהבתי, היו אנשים שאהבו. מי אנחנו שנקבע לאחרים מה הם אוהבים ומה לא. יש לך שלט – תעביר".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השיר שלנו. שרים
השיר שלנו. שרים
מיכאלה. אישה בקומה
מיכאלה. אישה בקומה
אהבה מעבר לפינה. עולם פנימי
אהבה מעבר לפינה. עולם פנימי
צילום: יובל חן
מומלצים