שתף קטע נבחר

כמה התייקרה נסיעה ברכב פרטי?

בעקבות עליית מחיר הנפט, התייקר הבנזין לרכב ב-10% בתוך שנה. המשמעות למכונית פרטית ממוצעת: עלייה של 55 שקל בחודש להוצאות התדלוק

איך השפיעה עליית מחירי הבנזין בשנה האחרונה על עלות אחזקת הרכב? בראשית השבוע התייקר מחיר הבנזין פעם נוספת, ומאז חודש מאי בשנה שעברה התייקר הבנזין כבר ב-9.9%. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן מגיע כבר ל-4.88 שקל, ומחיר ליטר בנזין 96 הגיע כבר ל-5 שקלים.

 

ביקשנו ממשה קצין מחברת "חשב" לבדוק את המשמעות הכספית של התייקרות הבנזין.

 

לצורך הבדיקה נבחרה מכונית משפחתית ממוצעת בנפח 1,600 סמ"ק הנוסעת מדי חודש 1,250 ק"מ. עלות צריכת הדלק של מכונית כזו בחודש מאי בשנה שעברה הסתכמה ב-561 שקל לחודש. עלייה של 9.9% משמעותה תוספת הוצאה חודשית של 55 שקל. בחישוב שנתי מדובר בעלייה של 660 שקל לשנה בהוצאה על דלק.

 

עם זאת, קצין מדגיש, כי במקביל להתייקרות הדלק, הוזלו גורמים אחרים המרכיבים את ההוצאות המשתנות של אחזקת רכב (כמו ביטוח, למשל). אם בוחנים כל הההוצאות המשתנות (דלק, טיפולים, תיקונים וחלפים) במאי השנה לעומת מאי אשתקד מתברר שהוצאות אלה גדלו ב-3.5% בלבד. כלומר, כל קילומטר נסיעה עולה לנו כיום 89 אגורות לעומת 86 אגורות במאי 2003. בחישוב חודשי מגיעות ההוצאות המשתנות ל-1,125 שקל, לעומת 1,075 שקל לחודש במאי אשתקד.

 

העלות הכוללת לכל קילומטר נסיעה, הכוללת גם את ההוצאות הקבועות וגם את ההוצאות המשתנות, היא כ-2 שקל לכל קילומטר נסיעה. ההמלצה המעודכנת של חשב להחזר הוצאות לשכיר, המשתמש ברכבו הפרטי לצרכי העבודה, היא לתשלום 3.33 שקל לק"מ (כאשר מתוך סכום זה חייב השכיר במס).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד הכהן
מחירי הדלק עולים. כיצד זה משפיע על עלות אחזקת הרכב?
צילום: דוד הכהן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים