שתף קטע נבחר

כשפולו מתקלקלת

16 (!) פעמים ביקרה פולקסווגן פולו במוסך מאז שנת 2000. היבואן טוען שכל התקלות תוקנו, אך הלקוחה עדיין מאוכזבת ממצב המכונית

שני ג'פרי רכשה באפריל 2000 מכונית פולקסווגן פולו. לטענתה כבר לאחר שנה החלו להתגלות במכונית בעיות, ביניהן קשיי התנעה ברכב, שאחריהן הרכב "נסע לא יותר מ-10 קמ"ש בתחילת הנסיעה גם לאחר שנתתי גז מלא", כפי שהיא כותבת לנו.

 

במוסך המורשה של פולקסווגן ברעננה שבו ביקרה לדבריה לפחות 10 פעמים, החליפו במכוניתה חיישנים, מחשב מנוע, בית מצערת, פילטר אוויר ועוד. אבל התקלה לא אותרה, גם לאחר שהרכב הועבר לטיפול במוסך המרכזי. לטענתה נמשכת בעיית המנוע הכבה תוך כדי נסיעה גם כיום, לאחר שש פעמים נוספות בהן ביקר הרכב במוסך המרכזי. שני מתלוננת על אובדן ימי עבודה והוצאות נסיעה למוסך. "חלק מהתקלות תוקנו, אך נגרמו לי הוצאות כבדות שאינן סבירות כשרוכשים רכב חדש", טוענת שני. היא ביקשה שצ'מפיון-מוטורס, יבואנית פולקסווגן, תפצה אותה על ההוצאות הללו ותתקן סוף-סוף את מכוניתה.

 

זהר באלי, מנהל שירות הלקוחות של צ'מפיון, השיב לנו בנושא: "תלונותיה של הגברת ג'פרי נבדקו על ידנו ותוקנו ללא חיוב, לאחר תום תקופת האחריות המקורית, לרבות מתן מחוות מסחריות (אותן הוא אינו מפרט במכתב התשובה - ב.ב.)". באלי מספר שג'פרי הוזמנה לבדיקה מיוחדת במוסך המרכזי, קיבלה רכב חלופי ומכוניתה עברה בדיקה מאומצת שכללה נסיעת מבחן בת 500 ק"מ. שום תקלה לא התגלתה. היבואנית הבטיחה לתקן בחינם תקלות שיתגלו בעתיד, אך קבעה שאין הצדקה לפיצוי כספי.

 

אז לנו יש מספר הערות בעניין:

לצמפיון מגיעות מילים טובות על העמדת מכונית חלופית ללקוחה בעת שהרכב שהה במוסך, ועל הנכונות להאריך את האחריות לתקלה. אבל אם נכונה טענתה של ג'פרי שמכוניתה ממשיכה לכבות תוך כדי נסיעה, הרי מדובר בליקוי בטיחותי חמור.

 

במקרה כזה טוב היתה עושה צ'מפיון לו הציעה לרכוש בחזרה את המכונית הסוררת במחיר השוק המלא ומציעה לה הנחה ראויה ברכישת מכונית אחרת, חדשה או משומשת. היינו גם מציעים לחברה לא למהר ולמכור את המכונית ללקוח אחר, אלא לעקוב קודם בתקופה ממושכת אחר הבעיות המכאניות שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים