שתף קטע נבחר

אביב גפן: תפסיקו את העליהום על גלגלצ

אביב גפן הגיב במהלך סוף השבוע בפורום מוזיקה ישראלית של ynet על הטענות שעלו לאחרונה נגד גלגלצ מצדם של מוזיקאים, וכתב: "תפסיקו עם העליהום הטיפשי הזה ותעבירו תחנה". בעקבות גל של תגובות, כתב גפן: "אתם מהלכים כמו עדר, אבל גם עדר צריך רועה צאן...הכי קל זה לשבת מול המחשב ולכתוב נגד". סערה

בעקבות הטענות החריפות שעלו לאחרונה נגד גלגל"צ מצדם של מוזיקאים ואנשי תעשייה, הגיב אביב גפן בסוף השבוע בפורום מוזיקה ישראלית של ynet וקרא להפסיק עם "העליהום הטיפשי הזה".

 

כזכור, שאול מזרחי, הבעלים של ה"בארבי", קרא לאחרונה לחברות התקליטים הקטנות להחרים את גלגלצ, ואילו נמרוד לב ולהקת RBS הוציאו בשבוע שעבר סינגל חדש, שנשלח במקביל לרמטכ"ל, וקונן על צנזורה, אפליה וניהול מאפיונרי של התחנה.

 

להלן תגובתו של גפן:

 

"עידן האינטרנט נתן פתח לכל מי שרוצה במה, ומה לעשות שבין אומנים לא מוחתמים שכיף לגלותם מתגלים גם שרלטנים, אומנים בינוניים ומטה ובעיקר הרבה נודניקים ממורמרים...

 

1. על הטעם המוזיקלי של גלגלצ יש לי הרבה יותר ביקורת מכם, 80% מהשירים הם שירים רעים דביקים וחסרי מקוריות.

 

2. את השירים בוחרים ח-ב-ו-ר-ה של עורכים ולא אלדד קובלנץ, ואני משוכנע שגם אלדד בעצמו לא אוהב את חלק מהשירים שבוחרים עורכיו להשמיע!

 

3. גם אני, ככל האומנים, הוצאתי שירים שלא נכנסו לפלייליסט כגון 'יומן מסע' (שיר הנושא של האלבום) 'בלאקפילד' (שיר הנושא מהאלבום) 'ממנטו מורי' (שיר הנושא מהאלבום) ועוד ועוד...

 

4. רוב התחנות בעולם עובדות באותה השיטה! (כמו התחנה האהובה עלי K-rock).

 

5. יואב קוטנר (חברי) בחר שלא להשמיע הרבה להקות וזו זכותו המלאה וזה מה שעיצב אותו בעיני, אז למה אז זה התאים לכם?

 

6. האם שאול מהבארבי היה מפיק או נותן במה לכל להקה ששולחת לו סקיצות?

 

7. גם ל-102 יש פלייליסט (שמעולם לא הייתי בתוכו), אז מה איתם?

 

8. אומן מושמע לא תמיד מוכר ואומן מוכר לא תמיד מושמע.

 

9. האם אין זכות לתחנה לעצב סגנון משלה? ואם אין אז מה מייחד את התחנה משאר התחנות?

 

10. האם 88 היו נשארים תחנה כל כך טובה אם היו משמיעים בה את כל סוגי המוזיקה?

 

11. האם הבעיה זו ה"מיסים" או "השירים"?

 

12. אם גלגלצ לא היתה מואזנת האם מישהו היה בכלל טורח לעלותה לדיון?

 

תפסיקו עם העליהום הטיפשי הזה, ותעבירו תחנה או תשקיעו בלהופיע ולחרוש את הארץ, כמו שאנוכי והרבה להקות עשו לפני עידן הניוון והפלייליסט".

 

בסוף הטקסט חתם גפן, "תגובות יתקבלו בזילזול", ואלה לא איחרו להגיע.

 

"מתעתע, מניפולטור, לגמרי לא רגיש"

 

"להלן תגובותיי על שלל ההבלים ששטחת כאן בלי בושה, ביוהרה, באטימות אין קץ, לנגד עיני הפורום", כתב בועז כהן, מוזיקאי, שדרן רדיו ומבקר מוזיקה. "אתה מוזמן להגיב בזילזול, גם למייל הפרטי שלי שמופיע כאן, או - לחילופין - לחשוב ולהתנצל על חוסר הסולידריות שלך, חוסר רגישותך והמניפולטיביות הקטנונית שהפגנת כאן..."

 

לגבי טענתו של גפן כי "את השירים בוחרים ח-ב-ו-ר-ה של עורכים", כתב כהן: "אתה לא הבנת כלום, מה? הבעיה היא לא השירים, ולא הפלייליסט ולא העורכים וגם לא קובלנץ. הבעיה היא שתחנת להיטים ופופ, הממומנת בכספי ציבור ומסים אין לה שום הצדקה וקיום!"

 

לגבי הטענה כי "רוב התחנות בעולם עובדות באותה השיטה", כתב כהן כי אלה "לא חיות על חשבון הכיס שלי".

 

ולגבי 102FM כתב כהן כי הם "פרטיים, מסחריים וחיים על חשבונם. יצליחו - סבבה. ייכשלו? המנהלים ייתנו את הדין. זהו. יש גם חנויות רהיטים כושלות".

 

ולסיכום: "אביב גפן, עשית את זה שוב. מתעתע, מניפולטור, לא ממש אינטיליגנטי. לגמרי לא רגיש. עצוב".

 

תגובות נוספות קוננו על היחס המזלזל של גפן, אך לצדן היו כאלה שתמכו בדבריו וחיזקו את ידיו.

 

"לא מצטרף למאבקכם העקר"

 

בעקבות השערוריה זוטא שיחרר גפן במהלך סוף השבוע טקסט נוסף לעמיתיו המוזיקאים:

 

"בגלל שזו מדינה דמוקרטית אז אני ראיתי ורואה לנכון לא להסכים איתכם ולא להצטרף אל מאבקכם העקר", כתב גפן והוסיף, "יש המון מוסיקה ואומנים מצויינים שראויים להישמע שם! אך עדיין אני לטובת השיטה, זו שיטה נכונה בעייני שיוצרת זהות ואופי גם אם היא לא תואמת את טעמנו...

 

"גם אני מתבאס לא פעם כשמתקשרים אלי מהליקון ואומרים שהשיר לא נכנס לפלייליסט, אבל בניגוד אליכם אני מקבל את זה ומבין שכל גוף זקוק להנהגה (עיינו תחת הערך 'השמאל').

 

"הדבר האחרון שאפשר להאשים אותי זה שאני לא יודע מה זה 'לשרוד'. אני יכול ללמד אתכם מה זה לשרוד ואלו שקצת בקיאים בהיסטוריה שלי ובמסע ההופעות שלי בשנים הראשונות יודעים זאת היטב. הייתי שוטף כלים בסניף קרואסונט ואחרי חודשיים עבודה שכרתי את המרתף העליון של בית ליסין והופעתי שם מול משפחתי בלבד כי איש לא בא. סחבתי מגברים לכל חור בארץ ודאגתי שהשירים יגיעו לכמה שיותר אנשים. 'זה רק אור הירח' נמכר ב-200 עותקים והיום הוא עומד על 55,000 וכל זה רק בגלל שהופעתי ונלחמתי ולא חיכיתי לרדיו שישמיע,כי אז בדור ה'רוקסן' הייתי אחד מהרבה אומנים רעבים שנלחמו וניצחו! וכמו שאתם יודעים כשאתה רעב אז גם חרא זה אוכל...

 

"הפסיקו לי הופעות לא פעם באמצע בגלל התכנים ונלחמתי על חיי על הבמה ולא וויתרתי. אתם קוראים לי ילדותי שטחי וטיפשי..ואני חייב להסכים איתכם אבל שתדעו שרק ככה יוצאים שירים המנוניים..

 

"כאחד שפוחד מטיסות הציע לי הפסיכולוג שבשעת חרדה הדבר שהכי יעזור לי זה לדמיין שיושב לידי בטיסה ילד קטן שאני חייב לדאוג לו, כי זה נותן אשליה של כוח וחוזק לעזור למישהו שזקוק לך וחסר אונים. אני מביא את הדוגמא הזו מכיוון שבעיני מה שמשגע הרבה אנשים ומבקרים בשקל זו העובדה שכבר אין לי צורך להיות נאהב על ידם.

 

"ממרומי גילי הבנתי שבגלל השירים שאני גאה בהם ובגלל הקהל שאספתי וההצלחות שקצרתי ובעיקר אלבומי האחרון 'בלאקפילד' והרבה תודות לחברי ליצירה סטיבן ווילסון פתאום הבנתי שכבר אין לי צורך להיות נאהב על ידי כולם, ו'הם' מרגישים שאתה כבר לא צריך אותם ולא זקוק לחוות דעתם וזה מתסכל וממרמר וזה מאוד אנושי בעיניי (בלי ציניות), אבל זה שקוף גם לאנשים טיפשים כמוני...

 

"כמו כן אינני 'סוגר חשבון' עם אף אחד בתמיכתי בשיטת הפלייליסט. אין לי דבר נגד שאול מהבארבי ונהפוך הוא, אני מאוד מעריך את פועלו... 

 

"אני עוזר לאומנים חדשים יותר מכל אדם בפורום הזה - מי התחיל את עניין הלהקות הפותחות בארץ לפניי?

 

"אתם כותבים ומתלהמים מבלי לתת שום פתרון. אז מה אתם מציעים? שבגלל המיסים ישמיעו הכל?...

 

"אתם מהלכים כמו עדר אבל גם עדר צריך רועה צאן...הכי קל זה לשבת מול המחשב ולכתוב נגד. הכי קשה זה לכתוב שיר טוב..."

 

מחר, בין השעות 22:00 ל-23:00, יתקיים דיון על הפלייליסט של גלגלצ בבלוג של גפן ורן בר לב ב-YTV. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום גלי תיבון
גפן. "עידן האיטרנט נתן במה לכל מי שרוצה"
צילום גלי תיבון
לאתר ההטבות
מומלצים