שתף קטע נבחר

רובר: הישועה תגיע מסין?

יצרנית הרכב הבריטית, שנמצאת זה זמן רב במצוקה כלכלית, הודיעה על הסכם שיתוף פעולה חדש עם יצרנית רכב סינית. האם שוק הרכב המתפתח יכול להציל את רובר?

יצרנית הרכב רובר, שנמצאת בבעלות קבוצת ההשקעות הבריטית פניקס, הודיעה על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד הרכב התעשייתי של שנחאי (Shanghai Automotive Industry Corporation ובקיצור - SAIC). במסגרת שיתוף הפעולה, שלטענת רובר עשוי להפוך להסכם אסטרטגי ארוך טווח, תממן SAIC פיתוחם של דגמי רובר ו-MG חדשים. בהודעת רובר אודות הסכם שיתוף הפעולה, לא נמסר מהי התמורה לה תזכה SAIC. 

 

חתימת ההסכם התקיימה אמש (ד') במשרדי הנהלת SAIC בשנחאי. זהו הסכם שיתוף פעולה שלישי של רובר עם יצרנית רכב שאינה בריטית: בעבר נחתם הסכם לייצור משותף עם טאטא ההודית, כמו גם הסכם שיתוף פעולה עם פרוטון המלזית.

 

כזכור, קשיים כלכליים חמורים - שמקורם עוד בימי שלטון ב.מ.וו ועיקרם לאחריהם - הביאו את רובר לסף פשיטת רגל, ולמצב בו היצרנית איננה מסוגלת לגייס את הממון הנדרש לתכנון והשקת מכוניות חדשות. בניסיון להתמודד עם המצב, השתמשו ברובר מספר פעמים באמצעי "עזרה ראשונה" - מתיחת פנים לדגם קיים. אך היצע הדגמים של MG-רובר מיושן ולא תחרותי, ומתיחות הפנים התכופות ניכרות בו.

 

פתח לשוק הסיני

 

מלבד פיתוח דגמים חדשים, הזרמת מזומנים מתעשיית הרכב הסינית משמעה, בין היתר, מתן פתח לרובר להרחיב את מערך השיווק שלה בשווקים קיימים ולנסות ולבצע דריסת רגל בשווקים חדשים. אחד החשובים מאלה הוא כמובן השוק הסיני, שנהנה בשנים האחרונות מצמיחה עצומה בנפח המכירות ובמספר יצרני הרכב הנכנסים ומשקיעים בו.

 

יצרנית הרכב הסינית SAIC יצרה 600 אלף מכוניות בשנת 2003, ומקיימת קשרי מסחר ושיתופי פעולה עם ג'נרל מוטורס ופולקסווגן. נתח השוק של היצרנית בשוק המקומי עומד על 30% ושוויה מוערך ב-9.1 מיליארד דולר, עם מחזור מסחר שנתי של 12 מיליארד דולר בקירוב. ועם מחזור מסחר זה מקווים הבריטים לרענן את היצע הדגמים שלהם ולחזור למסלול, בדרך לריווחיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רובר. קשיים כלכליים כבדים
תקוות גדולות להסכם החדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים