שתף קטע נבחר

ג'ילרה נקסוס - מחיר הספורט

רוצים אופנוע, אבל יכולים רק קטנוע? לגי'לרה יש עבורכם הצעה מעניינת במיוחד, עם מראה מושך והבטחה יוצאת דופן. האם כך גם במציאות?

אם לאחרונה נדמה לכם שהגבול הדק בין קטנוע לאופנוע הופך פחות ברור מאי פעם, אתם לא טועים. בעוד שבעבר שימש הקטנוע ככלי רכב עירוני, בסיסי וזול עבור חסרי הממון, כיום נדרשת ללא ספק הגדרה מחודשת.

 

ראשונים להופיע ולאיים בשינוי היו קטנועי מנהלים גדולים. ממדיהם הלכו ותפחו, מנועיהם הפכו חזקים מתמיד, הביצועים השתפרו ללא היכר, האבזור עשיר מאי פעם, והכל השפיע מיידית על הנוחות והשימושיות. כך שהדבר האחרון שהפתיע אותנו היה העדפתם של רוכבים רבים את הקטנוע על-פני האופנוע, בעיקר בשימוש יומיומי. זה האחרון נותר העדפה מובהקת לרכיבת הנאה ספורטיבית.

 

אלא שתעשיית הרכב הדו-גלגלי זיהתה את הכפילות הזו, והחליטה לתת פתרון. למשל בדמות ימאהה טי-מקס לפני שנים אחדות. לפתע מדובר היה בקטנוע ספורטיבי למהדרין, שמסוגל היה לעמוד אפילו בקצב של אופנועים בינוניים. ההצלחה הייתה מיידית, וברור היה שהופעת מתחרה היא רק עניין של זמן.

 

וממש לא מפתיע לגלות שהתחרות הזו מגיעה גם מג'ילרה האיטלקית, חטיבת הפאן-שובב-צעיר בקונצרן פיאג'ו. זו נהנית מניסיון רב עם קטנועים ספורטיביים קטני-נפח, ואך טבעי היה שתייצר גם קטנוע ספורטיבי עם מנוע בינוני והספק מרשים - קוראים לו נקסוס.

 

ספורטיבי

 

וכמו תמיד בכלי ספורטיבי, המראה כשלעצמו שווה כמה קמ"שים. וג'ילרה לא עשו כאן קיצורי דרך - הנקסוס נראה מצוין. קווים סקסיים ומחודדים, השקעה ניכרת בכל פרט. מסיכת חזית יפהפייה, מראות ייחודיות עם מאותתים משולבים, מפלט שמנמן ובעיקר - פוזה דינמית שעובדת על כולם.

 

אבל לא רק המראה ייחודי. לנקסוס שלדת עריסה כפולה מפלדה, תיבת תמסורת המשמשת כזרוע אחורית ומתחברת למתלה פרוגרסיבי, יש אפשרות (נוחה) לכיוון עומס קפיץ אחורי, יש מערכת בלימה משולבת שעושה שימוש בצמד דיסקים מלפנים ויחיד מאחור, ומנוע שנלקח מה-X9 ולפחות על-פי ג'ילרה עבר שיפור ניכר. איך שלא תביטו בנתונים אלה, הם לבטח מרשימים.

 

מאובזר

 

תנוחת הישיבה זקופה מאד, אך המושב רך למדי ומגביל את התזוזה. מדרס הרגליים מאפשר מיקום באחת משתי תנוחות - קדומנית וגבוהה מדי או נמוכה וסבירה. המורכב מאחור נאלץ להסתפק בידיות אחיזה צרות ולא נוחות, ובמושב בינוני. האם כמו באופנועי ספורט, גם כאן הנוחות היא עניין משני בלבד?

 

סביבת הרוכב אינה מרמזת על-כך. לוח המחוונים עשיר במידע ונוח לקריאה. הצג הדיגיטלי מפורט ונוח לשימוש בזכות כפתור בורר-מצבים בידית הכידון. לעומת זאת, נורות האזהרה חלשות, קטנות מדי או בכלל נסתרות מעין. תא אחסון מתחת למושב נפתח (גם) באמצעות כפתור בשלט. אך הוא קטן, צר ומכיל קסדה אחת בלבד. מלפנים יש תא אחסון קטנטן אך לא ננעל. ובסך הכל, רמת הגימור נראית סבירה, אם כי איכות ההרכבה אינה מושלמת.

 

מנוע עצל בעיר

 

למרות הציפיות, תחילת תנועה מאכזבת את הרוכב הנלהב. המנוע פשוט מרגיש עצל, בעיקר מתחת ל-5,000 סל"ד - תחום מחייה הגיוני למדי עבור קטנוע. קצב צבירת המהירות בינוני, ויותר מפעם אחת נתקלנו בשיהוק מצד מערכת ההזרקה בעת תזוזה מהמקום.

 

בנוסף, מערכת המתלים הנוקשה (ספורטיבית) מענישה מעט יותר מהרצוי בתנועה עירונית. ההיגוי איטי מעט אך מדויק, וזווית הצידוד של הכידון טובה מאד. לעומת זאת, מערכת הבלימה המשולבת הותירה אותנו עם רגשות מעורבים. הקדמי סיפק עוצמה סבירה אך נטולת רגש, ואילו הפעלה משולבת בעזרת האחורי העניקה כוח בלימה מכובד, עם רגש סביר בלבד.

 

מתלים מעולים בכפר

 

גם בשיוט מחוץ לעיר לא הרשים המנוע, הרעיד את הכידון יותר מדי וחייב סבלנות וזהירות בעת עקיפות מזדמנות. מהירות שיוט אופטימאלית תהיה כ-120 קמ"ש, ובה עשויה תצרוכת הדלק להיות אף טובה מ-18 ק"מ לליטר. מיגון הרוח טוב למדי, אך תנוחת הישיבה והמושב הרך פוגמים בנוחות ומכאיבים לאחר פחות משעה של רכיבה.

 

כצפוי, כאשר עולה הקצב משתפר גם תפקוד הקטנוע. המתלים שהיו נוקשים במהירות איטית מקבלים לפתע ציון "מצוין", סופגים היטב גם בכביש משובש ושמורים על יציבות הקטנוע בכל תנאי כמעט. זאת בין היתר תודות לשילוב נכון של שלדה, גיאומטריית היגוי ובסיס גלגלים.

 

גם ברכיבה אגרסיבית לא איבד הקטנוע משלוותו, לא התנדנד, והצמיד גלגלים לכביש בכל מצב. ההיגוי נותר רגוע מאד, עם רגש הולם וברמה כמעט "אופנועית". החלפות כיוון זריזות, כניסות מאוחרות לפניה ופניות בקצב גבוה לא הוציאו את הנקסוס משלוותו, ותרמו רבות לביטחון הרוכב.

 

סיכום

 

ירדנו מהנקסוס ברגשות מעורבים. מול מתלים מעולים, שלדה מצוינת, היגוי טוב והתנהגות כביש משובחת מחוץ לעיר, עומדת שימושיות מוגבלת בעיר, שטחי אחסון מועטים, תנוחת ישיבה לא נוחה ומנוע עצל. ואם לא אמרנו את זה עדיין אז הנה - יחידת כוח חזקה יותר תעשה לג'ילרה הזה רק טוב.

 

חוץ מזה, במחיר של 45 אלף שקלים הוא זול בכ-13 אלפי שקלים חשובים מימאהה טי-מקס. האם זה הופך אותו לרכישה כדאית? לא ממש. בעיקר כי קטנוע, ובמיוחד עם תג מחיר עסיסי שכזה, חייב להיות שימושי, נוח ומפנק, עם שלל פתרונות ניידות ונשיאת מטען. רוצים להוסיף ביצועים? לא על חשבון, אלא רק כתוספת.

 

 

בעד : מתלים, שלדה, עיצוב

נגד : מנוע, תנוחת ישיבה, שימושיות


גילרה נקסוס 500

ג'ילרה נקסוס 500
שם יצרן ודגם ג'ילרה נקסוס 500
מנוע צילינדר בודד, 4 פעימות, 4 שס'
נפח 460 סמ"ק
קירור מים
הספק מרבי/מומנט מרבי 40 כ"ס ב-7,500 סל"ד/4.4 קג"מ ב-5,500 סל"ד
אורך 209 ס"מ
רוחב 76.5 ס"מ
בסיס גלגלים 151.5 ס"מ
גובה מושב 78 ס"מ
משקל 195 ק"ג
צמיגים 120/70R15 מלפנים, 160/60R14 מאחור
נפח מיכל דלק 15 ליטר
מחיר 44,950 שקלים
ביטוח חובה 3,450 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יש יכולת
צילום: טל זהר
יש בלמים
צילום: טל זהר
אין מספיק מרחב
צילום: טל זהר
יש רקע לבן...
צילום: טל זהר
ובעיקר מעניין...
צילום: טל זהר
המראה המושך
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים