שתף קטע נבחר

סליחה AMD, אבל מה החידוש?

טק-דטה החלה לדחוף את AMD בישראל עם לא מעט שאפתנות, אך הקמפיין הפרסומי האחרון של החברה מעלה כמה שאלות. הצרכנים משלמים על מוניטין ולא על ביצועים

טק-דטה ישראל הצטרפה לאחרונה לחברת אזטק כמפיצה מקומית של מעבדי AMD. המהלך התבצע בשמחה גדולה, עם הרבה אופטימיות המלווה בביטחון עצמי ובהבטחה גדולה: לכבוש 20% משוק המעבדים בישראל.

 

על הנייר, יש יותר מסיבה או שתיים להתייחס לזה ברצינות - המעבדים האחרונים של AMD הם, באמת, סדרה של הברקות הנדסיות שמתומחרות אגרסיבית. בעולם AMD מגיעה לנתחי שוק דו-ספרתיים, כמעט בכל הפלחים. במיוחד אצלנו, מדינת הדיסקט-האחד והמה-יש-בחינם, הגיוני שהמעבדים הזולים והחזקים של AMD יצליחו, לא? אבל מי שמכיר את ההיסטוריה של מעבדי AMD בישראל חייב להניח שהאופטימיות הזו עלולה להיות מופרזת.

 

השבוע פרסמה טק-דטה ב"הארץ" מודעה שכותרתה "סליחה, אינטל, אבל הטבלה לא משקרת". מעל הכותרת, תמונה של מעבד Opteron. מתחת לכותרת, טבלה שמציגה את היתרון של מעבדי AMD בתוצאות מבחן הביצועים Business Winstone של PC Labs.

 

מה הקשר?

 

אפשר לשאול מה קשור מבחן הביצועים הזה, שבודק בעיקר אפליקציות משרדיות, ל-Opteron שהוא מעבד לשרתים ותחנות עבודה. אפשר גם לשאול אם בסוג הזה של היישומים יש עדיין רלוונטיות לביצועים בימינו - כמה מאיתנו רוטנים בגלל שה-Word או ה-Excel שלנו עובדים לאט מדי? אבל הכי כדאי לשאול, אם יש סיכוי שמי שראה את המודעה - אפילו כאשר מדובר בקוראים החושבים של שוקן - מבין על מה מדובר, או שזה מעניין אותו בכלל.

 

הרי אין כאן חידוש גדול - יותר ממעבד או שניים של AMD הביכו את אינטל ביותר ממבחן ביצועים אחד. עד היום זה לא השפיע על הרגלי הקנייה של הישראלים, כי רובם לא מחפשים ביצועים גבוהים אלא מחיר זול. ומה שמשפיע על המחיר אצלנו יותר מהכל - וגם זה הרי לא חדש - הוא לא מה אתה קונה אלא ממי. אלו שמוכנים לשלם, רוצים לשלם על אמינות, ובזה לא בטוח שהמוניטין של AMD בהקשר הזה חזק בישראל כמו זה של אינטל.

 

האם תדמית האנדרדוג עדיין מועילה ל-AMD?

 

אז נכון שהטכנולוגיה של AMD אף פעם לא שווקה מספיק בישראל, ושהישראלים ידועים כחשדנים ומעדיפים לקבל מוצר פחות מתקדם ובלבד שיעמוד מאחוריו ארגון מהוקצע ו"ממלכתי" כמו אינטל. אבל מי שמכיר את הענף יודע שמה שהכי הזיק לתדמית של AMD בישראל, הם ספקי חומרה שלא הכירו את הטכנולוגיה מספיק כדי לבנות מחשבים אמינים שיתבססו על מעבדי AMD. או שלא אמרו ללקוחות שלהם על איזה מעבד הם מקבלים אחריות לכל החיים ועל איזה לא.

 

כדאי גם לבדוק האם תדמית האנדרדוג של AMD עדיין מועילה לה. מדיניות השיווק ויחסי הציבור של אינטל היא ברורה: לא מדברים על המתחרים. זה נראה הגון, משדר ביטחון, וגם מעביר רמז דק שהמתחרים אולי לא מספיק חשובים כדי להתייחס אליהם. ואם בפרסומת שמוכרת AMD, אינטל עדיין בכותרת, מה אנשים אמורים להבין מזה?

 

טק-דטה היא חברה רצינית, עם מנכ"ל חריף ומנוסה ועם הרבה יכולת. AMD מציעה טכנולוגיה מרשימה, שאין מה להתבייש בה. אבל כל זה לא חדש, והישראלים הם אותם ישראלים והים אותו ים. אף אחד פה לא ישנה את הרגלי הצריכה שלו בגלל שסיפרו לו ש-AMD ניצחה את אינטל במבחן ביצועים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פי סי מגזין
מה הקשר?
צילום: פי סי מגזין
מומלצים