שתף קטע נבחר

רשתות השיווק יקזזו משקל האריזה ממחיר מוצרים בתפזורת

כך עולה מהסכם פשרה בייצוגית של 320 מיליון שקל נגד שופרסל, רבוע-כחול, חצי-חינם וקלאב-מרקט

מהפך צרכני: רשתות השיווק ייאלצו להפסיק לכלול את משקל האריזה בשקילת מוצרים שנקנים בתפזורת. כך עולה מהסכם פשרה בתביעה ייצוגית תקדימית שאושר אתמול בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. הרשתות שופרסל, רבוע-כחול, חצי-חינם וקלאב-מרקט נתבעו ב-320 מיליון שקל.

 

בפשרה התחייבו הרשתות, כי בשלוש וחצי השנים הקרובות יימנעו מלחייב את הצרכן על משקל האריזה כחלק ממשקל המוצר. זאת, לגבי אריזות שמשקלן מעל 10 גרם. החיסכון לצרכנים מהסכם הפשרה מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנים הקרובות.

 

בנוסף התחייבו הרשתות, כי עם תום ההסכם, אם ירצו לשנות מדיניות זו ולחזור לחייב הצרכן במחיר האריזה כחלק ממחיר המוצר, יודיעו על כך באמצעות שילוט מתאים בסניפיהן למשך 30 יום לפחות. הפשרה תחייב תשלום של כ-115 אלף דולר לתובעים.

 

ראשיתו של התהליך באפריל אשתקד, אז הוגשה הבקשה לתביעה ייצוגית על-ידי אהוד אלבק, המיוצג בידי עו"ד דרור שרמן, ואיילת ויניק, ממשרד כהן-סגל-שרמן את ניר, לפי חוק הגנת הצרכן. בינואר השנה נחתם הסכם פשרה דומה במסגרת תביעה ייצוגית נגד רשת טיב-טעם, אבל שם כלל ההסכם רק סלטים וחמוצים. כמו כן, בטיב-טעם ההסכם הוא לשנה בלבד.

 

"נראה לי שיש בכך ללמד, כי עמידת הצרכנים על עקרונות שביסודם הוגנות צרכנית בסיסית, שכרה בצידה, וגם מערכות הצדק מכירות בזכותם זו, כאשר יש לה בסיס מוצק", אמר עו"ד דרור שרמן, בשם התובע.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני שיצר
קניות. לא ישקלו את האריזות
צילום: רוני שיצר
מומלצים