שתף קטע נבחר

הונדה CBF500 - יש מחיר לאיכות

הונדה CBF500 החדש מבטיח להיות אופנוע מתחילים אידיאלי. רכיבה ראשונה בישראל על הבטחה גדולה. האם היא מקיימת?

קטגוריית הנפח "עד-500" היא החשובה והפופולארית ביותר בישראל, ולא רק כאן. התקנה המחייבת לפחות שנת ניסיון עם אופנוע בנפח זה, תרמה רבות ליצירת מגוון נאה של כלים לרוכב המתחיל. סוזוקי היו ראשונים להגיע עם ה-GS האלמותי, הנמכר כמעט ללא שינוי מיומו הראשון. קאוואסאקי נכנסו במהלך שנות ה-90, וכיום מציעים לרוכב המתחיל לא פחות מארבעה דגמים שונים.

 

והונדה? זו הציעה בעבר לרוכב המתחיל את ה-CB500. אלא שהאופנוע הזה, בהיותו (גם) יקר משמעותית ממתחריו, נותר מאחור עם חלק קטן מעוגת המכירות. בחו"ל, בעיקר אירופה, התמונה שונה וה-CB נמכר היטב, ונחשב כאחד האידיאליים למתחילים.

 

היום, לאחר עשור שלם בו צבר מוניטין בזכות אמינות ופשטות, ובד בבד עם השקת אופנוע מתחילים נוסף מבית הונדה בשם CBF600, הגיע כנראה הזמן לרענון משמעותי. השם משתנה מעט אמנם, וה-CB הפך ל-CBF, אבל האופנוע עצמו עובר שינויים משמעותיים הרבה יותר.

 

על בסיס ההורנט

 

נתחיל במנוע ונהיה תמציתיים - ללא שינוי. למעט תוספת חיישן מצב מצערת ומערכת הצתה חדשה, נותרה יחידת הכוח וההנעה ללא שינוי. השלדה לעומת זאת חדשה לגמרי, ו"הושאלה" מדגם ההורנט. לכן לא מפתיע שהעיצוב דומה לאח הגדול.

 

ואם כבר עיצוב, הרי שלטעמנו לפחות הוא מוצלח בהרבה מה-CB הישן. המראה עדכני, מודרני, נקי מקשקושים, ובעיקר נעדר סרבול שאפיין את הדגם הקודם. המושב המפוצל משתלב היטב עם דפנות תיבת האוויר, ואילו הזנב המחודד שנלקח מדגמים יוקרתיים יותר של היצרן, נראה מצוין אף הוא. צמד ידיות אחיזה נאות למורכב מחליפות היטב את הקשת הישנה והמיושנת.

 

ההורנט תרם ל-CBF גם את המתלים, וכך צמח קוטרו של המזלג עדין המראה בדגם הישן מ-37 ל-41 מ"מ, וצמד הבולמים המיושנים מאחור הוחלפו בבולם יחיד המעוגן לשלדה ולזרוע אחורית מודרנית.

 

לוח המחוונים המודרני נעים ויעיל, אך מוזר לגלות כי את מקום מד הדלק תופסת נורית אזהרה בלבד. ואם כבר, היינו שמחים לשעון זמן. הנורות, למעט האיתות, ברורות מאד. איכות הגימור גבוהה למדי, אך לא ברור לנו מדוע נותרה ידית המשנק בירכתי המנוע. חבל. אחסון? מתחת למושב יש מעט מאד מקום, אך עיגונים נוחים מאפשרים קשירה אפשרית של חפצים למושב.

 

בעיר

 

תנוחת הישיבה נמוכה למדי - 77 ס"מ בלבד – ומתאימה גם לרוכבים נמוכים יחסית, או כאלה שעדיין אינם בטוחים בשליטתם באופנוע. יחד עם מיכל דלק ומושב אחורי גבוה יחסית, מוצא עצמו הרוכב יושב "בתוך" האופנוע. וגם זה טוב לתחושת השליטה בכלי. מיכל הדלק רחב מידות בקצהו האחורי, ולכן מחויב הרוכב בפיסוק רחב. מיקום ידיות הכידון מצוין, ומאפשר גם רכינה קלה קדימה. המושב תומך ונוח, המראות מצוינות.

 

תנועה ראשונית ברחובות העיר מגלה כלי נוח ונעים הליכות. המנוע מושך חלק כבר מסל"ד אפסי, החלפת ההילוכים מדויקת וקלילה ואילו המצמד רך ובעל תחום מגע רחב. ההיגוי זריז, ובשילוב זווית צידוד טובה מאפשר תמרון קליל. המתלים מתפקדים כאן טוב, אם כי מרגישים נוקשים מעט באזורים משובשים יותר. בסך הכל, ציון טוב מאד.

 

ומחוץ לה

 

והחדשות הטובות הן שגם מחוץ לעיר ה-CBF החדש לא אכזב. עיגון המנוע בשלדה החדשה אחראי לביטול מרבית הרעידות המאפיינות תצורת מנוע זו, ולפעולה החלקה שהציג. נכון שלא מדובר כאן בסופר-ספורט רב-שרירים, אך אפשר לומר כי גם כוח לא חסר. קוצר נשימה? רק בחלקה העליון של סקאלת הסל"ד. ואם כבר, תצרוכת דלק טובה מ-20 ק"מ לליטר ברכיבה נמרצת חייבת לזכות לציון "מצוין".

 

כפי שניתן לנחש, העדרו של מיגון רוח מתבטא ברכיבה מהירה, ואף מפריע ברוחות צד חזקות. לעומת זאת, הטענה לנוקשות מסוימת של המתלים בעיר, הופכת כאן למחמאה גדולה. ובכל מקרה, שיפור משמעותי לעומת הדגם הקודם. תלונות? הדיסק הבודד מלפנים מתפקד היטב, אך חסר לעיתים רגש נחוץ.

 

רכיבה ספורטיבית? בהחלט אפשרית. המתלים שומרים כאן על יכולת גבוהה, השלדה אינה סובלת מעיוות-יתר וההיגוי חף מנדנוד-ראש מיותר. הבעיה היחידה כאן היא מרווח הטיה מוגבל, וכמובן הספק מרבי שאינו מיועד לביצועי-שיא. אפשר לומר כי בסך הכל מרגיש ה-CBF כאופנוע 600 מתון, ברמה אחת מעל למה שהורגלנו בקטגוריה. מרשים.

 

סיכום

 

הונדה CBF החדש הוא אופנוע מצוין. חד וחלק. החיבור בין מנוע ותיק ומוכח לשלדה ומתלים ש"יובאו" מההורנט, מוכיח עצמו כמוצלח. יש כאן התנהגות כביש ויכולת דינמית מהטובות בקטגוריה, אם לא הטובה מכולם. ועל איכות ההרכבה והגימור יש לנו רק מחמאות להוסיף.

 

למעשה, הוא נשמע כמו ה-500 האולטימטיבי, נכון? כמעט מכל בחינה הוא טוב מהאחרים, אבל רק כמעט. כי ה-CBF יקר בלא פחות מ-4,000 שקל מה-GPZ של קאוואסאקי, עד עתה היקר בחבורה. הוא גם יקר ב-14,000 שקל מה-GS הוותיק של סוזוקי, וזה המון כסף לאופנוע כל-בו.

 

האם הפער מוצדק? נגיד ככה. אם אתם עומדים לחיות עם הונדה CBF מספר שנים, ללמוד בעזרתו את רזי הרכיבה, לעשות בו שימוש רב-גוני ובעיקר לצבור עמו ניסיון לקראת כלים כבדים ומהירים יותר, מדובר כנראה בכלי האידיאלי ותוספת המחיר יותר ממצדיקה עצמה.

 

אלא שאם – כמו לא מעט – אתם מתייחסים אל אופנוע ה-500 הראשון שלכם כנקודת מעבר זריזה לקטגוריה בכירה יותר, הרי שכדאיות הרכישה מוטלת בספק. פער המחיר מול המתחרים הופך לפתע לגדול במיוחד.

 

בעד: מתלים, שלדה, גימור, עיצוב

 

נגד: מחיר


הונדה CBF500

הונדה CBF500
שם יצרן ודגם הונדה CBF500
מנוע שני צילינדרים, 4 פעימות, 8 שסתומים
נפח 499 סמ"ק
קירור מים
הספק מרבי/סל"ד 56 כ"ס/9,500 סל"ד
מומנט מרבי/סל"ד 4.6 קג"מ/8,000 סל"ד
אורך 217 ס"מ
רוחב 76.5 ס"מ
בסיס גלגלים 148 ס"מ
גובה מושב 77 ס"מ
משקל 183 ק"ג
צמיגים 120-70-17 מלפנים, 160-60-17 מאחור
נפח מיכל 19 ליטר
מחיר 58,000 שקל
ביטוח חובה 3,450 שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראה טוב מהצד
צילום: אבי פרידמן
מרגיש חזק
צילום: אבי פרידמן
מדווח היטב
צילום: אבי פרידמן
האם מושלם?
צילום: אבי פרידמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים