שתף קטע נבחר

כמה משכורות צריך לרכב חדש

מי שרוצה לקנות היום מכונית צריך לעבוד קשה מבעבר: מספר המשכורות הממוצעות הנדרשות לרכישת רכב חדש גדל ב-25% מאז 2001

בשעה שהאוצר גוזר עלינו גזרות חדשות, כדאי שישים לב לנתון הבא. רכישת מכונית חדשה הפכה למשימה קשה הרבה יותר בשנים האחרונות. מבדיקה שערכה חברת חשב עבור "ידיעות אחרונות" עולה, כי אדם הרוצה לרכוש כיום מכונית משפחתית ממוצעת, בנפח 1,600 סמ"ק (סובארו, למשל), נדרש להקציב לכך 17.4 משכורות חודשיות (ברוטו) בגובה השכר הממוצע במשק. זאת, בעוד שבשנת 2001 הספיקו לו 13.9 משכורות חודשיות בגובה השכר הממוצע. כלומר, בשנת 2004 מספר המשכורות החודשיות הנדרש לקניית מכונית חדשה גבוה בכ-25% מאשר ב-2001.

 

אם אתם שואלים את עצמכם כמה משכורות נטו דרושות לנו לרכישת מכונית חדשה, התשובה היא: 23.2 משכורות נטו ממוצעות נדרשות כיום לרכישת מכונית, לעומת 18.7 משכורות נטו בשנת 2001 - עלייה של כ-24%. משכורת הנטו חושבה לפי ההנחה ש-25% משכר הברוטו הועברו למס הכנסה ולביטוח לאומי.

 

מהבדיקה שערכה חשב עולה עוד, שבמונחים של מספר המשכורות החודשיות הדרושות לרכישת מכונית חדשה, שנת 2001 היתה השנה הנוחה ביותר לרכישת מכונית - לפחות משנת 1990. ההסבר לכך: באותה שנה היה המשק הישראלי בגאות והשכר הממוצע עמד על 7,094 שקל בחודש. מחירה של הסובארו (שנבחרה כמכונית האופיינית בגלל רציפות השיווק שלה) עמד באותה שנה על 95 אלף שקל.

 

מאז 2001 נשחק השכר החודשי הממוצע וכעת הוא עומד על 6,877 שקל. במקביל, עליית שערי המטבע הריצה את מחירה של אותה סובארו ל-119,500 שקל. במלים אחרות: בעוד שהמכונית התייקרה מאז בכ-26%, נשחקו המשכורות שלנו ב-3%.


מספר המשכורות הדרושות לרכישת מכונית ממוצעת

מספר המשכורות הדרושות לרכישת מכונית ממוצעת
שנה מחיר משפחתית ממוצעת* מספר משכורת**
1990 35,175 22.4
1995 67,000 22.5
2000 94,000 20.3
2001 95,000 18.7
2002 106,900 20.1
2003 115,000 22.2
2004 119,500 23.2
  * 1,600 אוטומטית ** החישוב נעשה לפי שכר ממוצע נטו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדרך למכונית חדשה מתארכת (אילוסטרציה)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים