שתף קטע נבחר

שימוש הוגן: גולשים מספרים על פנדה מחשבים

השבוע: שלוש תלונות של לקוחות מתוסכלים, שפנו אלינו לאחר שרכשו רכיבי מחשב בחנות המקוונת פנדה, ונתקלו בבעיות שונות. ועוד: פירצת אבטחה באתר Mustop של נטוויז'ן

בתקופה האחרונה התקבלו ב-ynet תלונות של גולשים על חנות המחשבים המקוונת "פנדה", בהן מגוללים הלקוחות סיפורים על עיכובים במשלוחים, מוצרים לא תקינים, שירות בעייתי ועוד. הנה מקבץ מייצג:

 

1. כמה עולה זיכרון?

 

מ.ס. הזמין באמצע אוגוסט מחשב מחנות פנדה. למחרת התקשר אליו נציג החנות, כדי לבשר לו שהזכרון שהזמין אינו במלאי, והציע לספק לו זכרון של חברה אחרת, שנמצא במלאי, ועולה 605 שקלים, במקום הזכרון שהזמין, ומחירו 640 שקלים. כדי לזרז את הגעת המחשב, נענה מ.ס. להצעה.

 

למחרת, כאשר נכנס לאתר החברה, לדף המעקב אחר הזמנות, גילה למרבה הפתעתו כי מחירו של הזכרון הזול עלה ל-734 שקלים. פנייתו לאנשי האתר העלתה כי מדובר בטעות, שתוקנה לאחר זמן מה.

לאחר שחלפו יומיים נוספים, שוב נכנס מ.ס. לדף מעקב ההזמנות, או אז גילה שמחירו של הזכרון עלה בשנית, והוא עומד עתה על 658 שקלים. בשיחתו עם נציג המכירות נאמר לו, לטענתו, "מה לעשות, המחיר עלה. אם אתה רוצה, נחזיר לך את הזכרון שהזמנת במקור". כזכור, נאמר לגולש כי זכרון זה אינו במלאי, אך גם לכך הסכים הלקוח.

 

לאחר שבועיים, כאשר התקשר לברר מה מצב ההזמנה שלו, השיבו לו נציגי פנדה, כי המעבד, הזיכרון ולוח האם, טרם הגיעו לחנות, ולכן מתעכב המשלוח. אולם כאשר נכנס לאתר למחרת, הבחין כי בדף המוצר של המעבד שהזמין מצוין מחיר זול בכ-100 שקלים.

 

מ.ס. התקשר לחנות, ותהה מדוע "כאשר זיכרון שהיה קיים במלאי, אך מחירו בשוק עלה, עלה מחירו גם בהזמנתי, אך מעבד, שעדיין לא הגיע למלאי - לא הוזל בהזמנתי?". לדבריו, אנשי המכירות טענו כי המעבד שהזמין דווקא כן נמצא בחנות, ואף הציעו להקריא לו את מספר הדגם, או אז תהה הלקוח מדוע נאמר לו שהמעבד טרם הגיע?

 

מבולבלים? גם אנחנו. אורלי אחרק, מנכ"ל אתר פנדה, השיבה לנו רק כי "מחיר הזמנה הוא ליום סגירת ההזמנה, וללא קשר לשינויים המתרחשים בשוק. לעיתים נופלות טעויות בעידכון ההזמנה, כפי שקרה במקרה זה, אך היא תוקנה מיד עם התגלותה".

 

2. כרטיס מסך שלא משתדרג

 

הגולש נ.ה. רכש מפנדה כרטיס מסך של חברת Elsa מדגם 9800se, שאמור לתפקד ככרטיס מסך 9800 PRO, אפשרות שמחירה 150 שקלים נוספים. נ.ה., בן 15, המתגורר בדרום הארץ (סניף של פנדה ממוקם בקיסריה), נסע לקחת את הכרטיס, וחזר לביתו, שם גילה כי הכרטיס אינו פועל. כאשר התקשר לאנשי התמיכה של פנדה, טענו אלה כי מקור הבעיה במחשבו. נ.ה. בדק את כרטיסו החדש אצל חבר, אולם גם שם לא עבד הכרטיס.

 

הנער חזר לקיסריה בתחבורה ציבורית, שם התנצלו בפניו הטכנאים, שאמנם החליפו את הכרטיס, אולם סיפקו לו כרטיס שהוצא מקופסה שונה. כאשר שאל את הטכנאי לפשר ההבדל, נענה שאין לכך חשיבות. וכאשר ביקש לבדוק את הכרטיס במקום, הודיע לו כי אין ברשותו את התוכנה המתאימה, ושאל אותו: "מה אתה רוצה, לעשות לי יום עבודה ארוך?".

 

נ.ה. שב לביתו, רק כדי לגלות שהכרטיס שונה מזה שהובטח, ובשיחה עם פנדה נאמר לו להגיע בשלישית לחנות. לאחר הבדיקה נאמר לו כי הפעם מדובר בבעיית קירור, אולם כשביקש לראות את הבעיה במעבדה, נענה בשלילה. מששב לביתו, בדק את הכרטיס עם מערכת קירור שנחשבת איכותית במיוחד, אולם הבעיה נותרה בעינה - הכרטיס לא עבד כמובטח. 

 

מפנדה נמסר הפעם בתגובה, כי "הלקוח הזמין כרטיס מסך, כשזה התגלה כלא תקין הוחלף לו הכרטיס במקום לכרטיס חדש. לטענתו, הכרטיס החדש לא תפקד כ-PRO, ולאחר בדיקה במעבדתנו, המלצנו לו על קירור נוסף. לאחר שטען שגם זה לא הצליח לו, אמרנו לו שנספק לו כרטיס MSI 9800 PRO, יקר יותר, והעניין נפתר לשביעות רצונו המלאה".

 

3. איך נראה לוח אם שרוף?

 

התלונה האחרונה הגיעה מא.ש., שרכש באתר פנדה לוח אם של חברת גיגהבייט, מדגם GA-7VRXP. לדבריו, הלוח, עדיין באחריות, נשרף, ולכן שלח אותו לפנדה, על מנת לקבל לוח חדש במקומו. לאחר שהגיע הלוח לחנות, נאמר לו כי יבואנית גיגהבייט פשטה את הרגל ובחברה מנסים כעת לבדוק את הנושא עם יבואן אחר. חשוב לציין כי התהליך נמשך למעלה משלושה חודשים, במהלכם מצא עצמו א.ש. ללא לוח אם חלופי.

 

אורלי אחרק, מנכ"ל אתר פנדה מסרה בתגובה, כי "עקב הפסקת פעילות של חברת אזטק הפצה בהפצה וטיפול בלוחות ומוצרי GigaByte, התעכבו החלפות של מוצרים אלו. אנו מצרים על כך אבל אין הדבר בשליטתנו. הלוח נשלח בשנית להחלפה אצל מפיץ אחר (CD Log) ולצערנו לא הוחלף, עקב נזק פיזי באחד מחיבורי ה-IDE - נזק פיזי בלוח מבטל את האחריות עליו. לפנים משורת הדין, ומיד ברגע שקיבלנו לוחות Gigabyte, שלחנו ללקוח לוח זהה חלופי".

 

בשיחה מוקדמת יותר בעל פה, ציינה אחרק כי הלקוח פוצה וקיבל מאוורר למעבד במתנה. אולם לדברי א.ש., הוא אמנם קיבל לוח אם, אך לא רק שלא זכה להתנצלות מאיש, הוא מעולם לא זכה לראות את אותו מאוורר מתנה. כמו כן, טען הלקוח כי למיטב ידיעתו, ובהתבסס על בדיקה במעבדה אחרת, לא ידוע לו על כל שבר פיזי שנתגלה בלוח המדובר.

 

4. כיצד עוקבים אחר מצב ההזמנות ב-Mustop?

 

הגולש טל הפנה את תשומת ליבנו לפירצת אבטחה באתר Mustop - אתר קניות מבית נטוויז'ן - המאפשרת לכל גולש לצפות בהזמנות של גולשים אחרים באמצעות הקלדת מספר הזמנה אקראי. הגולש המודאג תהה, האם לא ייתכן שבאמצעות מספר ההזמנה ומידע על מועד הגעתה, יוכל כל אדם להתחזות לרוכש המקורי, ולדרוש את המוצר בשמו.

 

בנטוויז'ן אמרו לנו, כי אכן "ניתן לראות את סטטוס ההזמנות של לקוח אחר, אולם בכדי לאסוף את המוצר שהוזמן, יש להגיע למקום האיסוף עם תעודת זהות, וכן למלא טופס הכולל פרטים אישיים, חתימה ועוד, כך שלא כל מי שמחזיק במספר ההזמנה - יוכל לקבל את המוצר". עוד הבטיחו בחברה כי "בתוך שבוע-שבועיים תשונה אפשרות הצפיה במצב ההזמנות באתר, ועל מנת לקבל פרטים על הרכישה, יהיה צורך גם במספר לקוח ייחודי, ולא רק במספר ההזמנה".

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה שלכם ל-computers@y-i.co.il .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Mustop. כל גולש יכול לראות את היסטוריית ההזמנות של אחרים
מומלצים