שתף קטע נבחר

יותר מ-900 אלף מנויים לאינטרנט מהיר בישראל

בזק מדווחת על 600 אלף מנויי ADSL. כ-45% ממשקי הבית בישראל כבר מחוברים לאינטרנט המהיר, אך קצב הגידול צפוי לרדת

מספר המנויים של שירות ה-ADSL של בזק חצה בימים אלה את קו 600,000 המנויים, על פי נתונים של בזק. מ-HOT, חברת הכבלים, שהשיקה את שירות האינטרנט המהיר שלה שנה וחצי לאחר בזק, נמסר על קצת יותר מ-320 אלף בתי אב המחוברים לאינטרנט מהיר. בסך הכל, גולשים באינטרנט מהיר בישראל לפחות 920 אלף מנויים. כ-45 אחוז מכלל משקי הבית מחוברים כיום לאינטרנט בפס רחב, על פי הערכות.

 

בבזק מדווחים על שביעות רצון מקצב הגידול של שירות האינטרנט המהיר - כ-100 אלף מנויים חדשים הצטרפו לשירות בחמישה החודשים האחרונים. קצב הגידול נשאר אחיד כבר תקופה ארוכה ובחודשים מסוימים עומד מספר המצטרפים החדשים על יותר מ 20,000 מנויים חדשים בחודש בממוצע.

 

מתי יגיע השוק לרוויה?

 

"שאלת השאלות היא מתי יגיע השוק לרווייה", מסר מנכ"ל בזק, אמנון דיק, "כל הסימנים מראים שאנחנו עדיין רחוקים מאד מהנקודה הזו והשוק גדל בהתמדה. מתי שהוא בעתיד, קצב הגידול אולי יתמתן אך לעת עתה זה לא קורה. האינטרנט המהיר הפך להיות מוצר תקשורת שצריך להיות בכל בית אב ובכל בית עסק, בדיוק כמו הטלפון או הטלפון הנייד. זהו חלק משמעותי מתמהיל מוצרי התקשורת. דיק ציין, כי האינטרנט רחב הפס הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בשוק התקשורת.

 

למרות האופטימיות של בזק, בשוק שוררת הסכמה כי על אף שעדיין אין רוויה, צפויה האטה בקצב הצטרפות המנויים לאינטרנט המהיר. חברות התשתית (HOT, בזק) וספקיות האינטרנט צפויות להתמקד בשנים הקרובות בהרחבת ההכנסות מהלקוחות הקיימים באמצעות שירותי ערך מוסף, שירותי תקשורת ועוד.

 

"אחת המגמות העיקריות אצלנו היא גידול בפעילות של לקוחות קיימים, המקימים רשתות ביתיות וגולשים דרכן באינטרנט. יש יותר ויותר מנויים עם שניים, שלושה וארבעה מחשבים", אומר גוסטבו טרייבר, דובר HOT.

 

"עולם התכנים הוא גורם דומיננטי"

 

המשנה למנכ"ל בזק, אבי פתיר, מציין כי זמן הגלישה הממוצע של מנויי ה-ADSL הולך וגדל כל הזמן, כאשר בין הסיבות לכך היא העובדה כי המחיר הוא קבוע ואינו קשור לזמן השהייה באינטרנט. "כדי לקדם עוד את שוק הפס הרחב יש לקרב את התכנים ללקוח ולספק מגוון רחב של שירותים רחבי פס. עולם התכנים הוא גורם דומיננטי בהתפתחות השוק רחב הפס – והם אשר יתנו ללקוחות ערך מוסף ממשי ויביאו להגדלה משמעותית נוספת במספרי המצטרפים לשרות", מציין פתיר. גם טרייבר סבור כי חברות האינטרנט יידרשו לספק לגולשים שירותים ותכנים על מנת להגדיל את הכנסותיהן ולהרחיב את השוק.

 

התמקדות בשירותי ערך מוסף היא גם אינטרס ישיר בין חברות האינטרנט, הן בתחום אספקת האינטרנט והן בתחום התשתיות, לאחר שהתחרות החריפה הורידה את המחירים דרמטית בשנתיים האחרונות. אם בשלב ראשון נמכרה חבילת תשתית בכ-150 שקלים כיום חבילה כזו עולה כ-40-50 שקל. תהליך דומה פקד את חבילות האינטרנט. כתוצאה מכך, מחירי האינטרנט הפכו לשווים לכל נפש בישראל, אך אינם משתלמים בפני עצמם עבור ספקי השירותים.

  

במקביל, ניכר כי גם אינטרנט מהיר זו הגדרה תלוית זמן, ויותר גולשים מעוניינים באינטרנט מהיר יותר. "רוב לקוחות HOT מחוברים כיום בחבילות של 750K, אך יש ביקוש גדל לחבילות מהירות יותר", אומר טרייבר, "ברור לנו שהאינטרנט האיטי מת. רוב מנויי האינטרנט האיטי כיום הם לקוחות היסטוריים שנרשמו בעבר לשירות עבור דולר לחודש וכיום הם אינם פעילים".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יותר מ-900 אלף גולשים
יותר מ-900 אלף גולשים
מומלצים