מקאן אריקסון: קמפיין yes שנפסל - פיקטיבי
הרשות השנייה פסלה תסריטים בוטים לפרסומות של חברת הלוויין, אלא שבמשרד הפרסום אומרים כי מדובר בקמפיין פיקטיבי. גם חברת "הונדה" לא יצאה בזול
ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה קיימה היום (ב') תהליך שימוע למשרד פרסום מקאן אריקסון בנושא תשדירי פרסומת עבור חברת "הונדה" ותסריטי פרסומת עבור חברת "yes".
בשימוע, בו התנהלו חילופי דברים קשים בין הצדדים, החליטה בסופו של דבר הוועדה לצנזר תסריט פרסומת ל“yes" בטענה שהם מציגים בין השאר הכאה סתמית של אדם זר, הכאת אישה תמימה הבאה לעזרתו, סרסרות והתעללות בגופה.
עם זאת, ממקאן אריקסון נמסר, כי התשדיר שלכאורה "נפסל" אמש הוא תשדיר פיקטיבי: מדובר באוסף של סצינות שכבר שודרו בעבר בערוצים 10 ו- 2 בסדרות "סקס והעיר הגדולה", "אוז", "הסופרנוס" ועוד.
לפי מקאן, תשדיר זה נשלח "לאישור" כדי להמחיש את העובדה שהרשות פוסלת תכנים בפרסומות שמשודרים קבל עם ועדה בתכניות באותה רצועת שידור – זאת, בניגוד לחוק סימון וסיווג המשדרים (2001) ובניגוד לשלל פסיקות בג"צ מהעבר הקובעות פעם אחר פעם שחופש הביטוי המסחרי שווה לחופש הביטוי האישי.
התשדיר הזה שלכאורה "נפסל" אתמול, כבר נפסל ע"י הרשות לפני כשלושה חודשים, נשלח לערר ונפסל ע"י ועדת הערר של הרשות לפני למעלה מחודשיים וכלל לא נידון בפגישה אתמול.
בתסריט רואים הכנות לקראת נטילת סם מסוכן, סצינת מין אוראלי ("נשים מתחברות בקלות למה שמעניין אותן באמת..") פגיעה במילים בציבור ההומוסקסואלים ("הומו זה הומו. חיה חולה וסוטה, אני לא סובל שהם לידי..").
מהוועדה, שבראשה עמד חבר המועצה עו"ד נזי חלבי, נמסר אין די בהגבלת שעות הצפייה בפרסומת זו. מדובר בביטויים חריגים ויוצאי דופן שבמתן הכשר לתסריט כזה פירושו מתן הכשר לאלימות, סטיות חמורות וולגריות שחורגת מגבולות חילוקי הדעת.
את תשדיר הפרסומת לחברת "הונדה" בחרה הרשות להגביל בשעות השידור - מהשעה חצות ועד 5 בבוקר בלבד, וזאת בשל "הצגת האישה כזונה המציעה את שירותי המין תמורת תשלום בהקשר מסחרי, בסיטואציה משפחתית לעיני אשתו של הלקוח וילדיו הקטינים".
לפי הוועדה, התשדיר מעניק גושפנקא ונורמטיביות לתופעת הזנות כאילו מדובר בפעולה שגורה ויומיומית וקיימת פגיעה בכבודם של הילדים בהיחשפותם לתחילתו של מעשה זנות.
הדיון לא עבר בשקט, חילופי דברים צורמים היו בין הפרסומאי הדר גולדמן (משרד הפרסום "זרמון גולדמן") לבין חבר המועצה ניסן שריפי. שריפי קרא לצנזר את הפרסומות וגולדמן כינה אותו "נוער הגבעות" ואף איים בתביעה משפטית.