שתף קטע נבחר

עכשיו זה רשמי: ב.מ.וו 3 החדשה

חודשיים לאחר שתמונות ראשונות של סדרה 3 החדשה דלפו לאינטרנט, משחררת ב.מ.וו תמונות ופרטים רשמיים על המכונית החשובה ביותר שלה

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו חשפה את ה-3 החדשה (E90), דור חמישי למשפחת הספורט-סאלון שתמונות ופרטים ראשונים אודותיו הגיעו לידינו עוד לפני כחודשיים. כעת חושפת ב.מ.וו תמונות ופרטים רשמיים, וניכר כי המידע שדלף על המכונית - שתשווק החל מסוף המחצית הראשונה של 2005 - היה מדויק להפליא.


 

כפי שניתן לראות בתמונות, ה-3 החדשה היא ככל הנראה היצירה הפחות שנויה במחלוקת של מחלקת העיצוב מאז נטל את הפיקוד כריס באנגל. החרטום מזוהה מיידית כב.מ.וו, הפרופיל שגרתי יותר ואילו מאחור המראה הרבה יותר קל לעיכול ללא המבנה הייחודי שאפיין את ה-5, ה-6 וה-7. עם ה-3 נהגו מעצבי היצרנית בשמרנות יחסית, ואין זה מפתיע - חשיבותה לאנשי מינכן גדולה יותר מכל דגם אחר בארסנל. בכל מקרה, התוצאה הסופית נראית כהתפתחות מקיפה ל-3 היוצאת ופחות שינוי דרמטי, כמו שהיו המעבר בין ה-7 או ה-5 למחליפותיהן.

 

גם מתחת למכסה המנוע אין אנו צפויים להפתעות של ממש, וההיצע עומד בשלב זה על שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. גרסאות הבנזין יכונו 320i (ארבעה צילינדרים), 325i (שישה) ו-330i (שישה), ואילו מנוע דיזל בעל ארבעה צילינדרים ישכון בגרסת ה-320d. גרסאות ארבעה צילינדרים נוספות יושקו במהלך 2005.


מנועי סדרה 3 החדשה

מנועי סדרה 3 החדשה
הגרסה נפח מנוע/ צילינדרים הספק/מומנט מרבי מיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש מהירות מרבית
320i 2.0 ליטר/4 150 כ"ס/20.4 קג"מ 9.0 שניות 220 קמ"ש
E46* 2.0 ליטר/4 143 כ"ס/20.4 קג"מ

9.3 שניות

216 קמ"ש
320d 2.0 ליטר/4 163 כ"ס/34.6 קג"מ 8.3 שניות 225 קמ"ש
E46* 2.0 ליטר/4 150 כ"ס/33.6 קג"מ 8.8 שניות 220 קמ"ש
325i 2.5 ליטר/6 218 כ"ס/25.5 קג"מ לא ידוע לא ידוע
E46* 2.5 ליטר/6 192 כ"ס/25 קג"מ 7.3 שניות 240 קמ"ש
330i 3.0 ליטר/6 258 כ"ס/30.6 קג"מ 6.3 שניות 250 קמ"ש**
E46* 3.0 ליטר/6 231 כ"ס/30.6 קג"מ 6.5 שניות 250 קמ"ש**

*E46 - קוד הדגם של סדרה 3 המוחלפת

**מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית

 

כפי שניתן לראות בטבלה, בב.מ.וו מבטיחים גם ביצועים טובים יותר, תודות לשיפור במנועי ה-3. במקרה של ה-330i, מדובר באימוץ יחידת ה-3.0 ליטר החדשה שמקורה בסדרה 6. בנוסף לתוספת הכוח, בב.מ.וו מבטיחים צריכת דלק נמוכה יותר במרבית הגרסאות, כאשר תסייע לכך תיבת שישה הילוכים ידנית שתוצע בכל הגרסאות. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תוצע בתוספת תשלום. בשלב זה מוצעת ה-3 עם הנעה אחורית בלבד, אם כי יש לשער שגרסאות הנעה כפולה לנוהגים בכבישים מושלגים יוצעו בעתיד.


 

ומה יכול להיות חשוב יותר בב.מ.וו חדשה מהיכולת הדינמית? לדברי ב.מ.וו, ב-3 החדשה הושם דגש על התנהגות כביש ברמה גבוהה והנאה מנהיגה. ולמי שבכל זאת מעדיף להסתמך על עזרים אלקטרוניים, מציעים במינכן בקרת יציבות ובקרת משיכה, מערכת עזר לבלימה ובגרסאות השישה צילינדרים - גם את ההיגוי האקטיבי המוכר מה-5 (שזכה לביקורות לא מחמיאות דווקא). זה אחרון יוצע בתוספת תשלום.

 

בב.מ.וו מכוונים גבוה מבחינת בטיחות פאסיבית, ומעריכים כי ה-3 החדשה תזכה לציון חמישה כוכבים המרבי כאשר תבחן על-ידי ה-EuroNCAP. ועד שיימצאו לכך סימוכין, אפשר לציין כי יסייעו לה שש כריות אוויר תיקניות. עוד ברשימה מערכת "בלימה רכה" שמסייעת במניעת צלילת החרטום, מערכת עזר לזינוק בעלייה, שמונעת הדרדרות לאחור (גרסאות ידניות), ואפילו מגירה נשלפת בתא המטען.

 

עוד פרטים?

 

בב.מ.וו מבטיחים גם כי ה-3 החדשה תציע מרווח גדול יותר מקודמתה הלא מצטיינת. לצורך כך, גדלו המימדים מכל כיוון: היא ארוכה ב-5 ס"מ (452 ס"מ), בסיס הגלגלים גדל ב-3.5 ס"מ   (276), היא רחבה ב-8 ס"מ (182) ואילו לגובה נוסף סנטימטר (142 ס"מ).


 

בתא הנוסעים תוצע מערכת ה-I-Drive שמקורה ב-7, ושמתיימרת לפשט את סביבת הנהג על-ידי ריכוז תפקודים במסך אחד. בפועל נצטרך להמתין ולראות אם המערכת תהיה אינטואטיבית יותר מזו שב-7, אשר זכתה לביקורות רבות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תכירו: ב.מ.וו סדרה 3 החדשה
העיצוב ב"קונצנזוס"
חרטום מוכר מלפנים
אחוריים לא מאוד מרשימים
סביבת הנהג. תיבה ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים
מגירת אחסון נשלפת בתא המטען
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים