מכון התקנים שלח דואר זבל
מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי, גוף שחרת על דגלו הגנה על הצרכן, שלח אמש דואר זבל בתפוצה נרחבת
כאשר מכון התקנים הישראלי, גוף שחרת על דגלו לקדם את תרבות האיכות בישראל ולהגן על הצרכן מפני מוצרים פגומים, מרשה לעצמו לשלוח דואר זבל, כנראה שהמודעות לנזקי הספאם בישראל נמצאת בשפל.
מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי, העוסק בהדרכת ארגונים בנושאי איכות, שלח דואר זבל בתפוצה המונית לגולשים והסתייע לשם כך בשירותיה של חברת New Approach, אותה מנהל אמיר גנס.
הגולש ד., שלח אלינו דואר אלקטרוני, ובו התלונן על קבלת הספאם, בתוך שהוא מציין כי פתח את ההודעה רק משום שראה את שמו המכובד של המכון. ד. הופתע לגלות ,שמדובר בדואר זבל אותו כלל לא ביקש לקבל. אותה הודעה התקבלה גם במספר כתובות דואר אלקטרוני נוספות של מערכת ynet.
ממכון התקנים נמסר, כי "מרכז ההדרכה הוטעה ולא היה מודע לכך שמשלוח הודעות הדואר האלקטרוני ייצור בעיה ויישלח כדואר זבל (זאת עקב התחייבות החברה השולחת). ברגע שהתברר שהמשלוח היחיד שבוצע אתמול בערב מגיע כדואר זבל, עצר המכון באופן מיידי את השימוש בשירותי החברה".