שתף קטע נבחר

"הפיצוץ בצמיגים בגלל שימוש לקוי"

כך טוענים יבואני צמיגי קומהו, לאחר פרסום פרשת הצמיגים המתפוצצים במכוניות המשטרה. האם זה מזכיר לכם משהו?

התפתחות בפרשת הצמיגים המתפוצצים במכוניות המשטרה: יבואני צמיגי קומהו בארץ טוענים כי השוטרים לא ניפחו את הצמיגים לפי הוראות יצרן הצמיגים והרכב. מסיבה זו, כך הם מניחים, עלולים היו הצמיגים להתפוצץ תוך כדי נסיעה.

 

כזכור, לאחרונה נרשמו מספר מקרים של צמיגים מתפוצצים בכלי רכב משטרתיים השייכים ליחידות המיוחדות. בכל המקרים כנראה היו אלה צמיגי קומהו, ובכולם היה מעורב וואן גדול וכבד מתוצרת פורד - אקונוליין. לאחר תאונה קטלנית בעקבות פיצוץ צמיג, בה נהרג לוחם שב"ס, הוחלט במשטרה להחליף את הצמיגים, ולהגביל מייד את המהירות המותרת בכלי הרכב ל-80 קמ"ש בלבד.

 

אך ליבואני הצמיגים יש הסבר אחר לתופעה. אלה הגיעו לסדנה המשטרתית בעטרות ובדקו באקראי צמיגים בכלי רכב. לדבריהם, לחץ האוויר בצמיגים נמוך באופן משמעותי מהדרוש, ואינו תואם את הוראות יצרן הרכב ויצרן הצמיגים. לכן הם אומרים כי "לא מדובר בכשל בייצור אלא בשימוש שאינו תואם את ההוראות".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "התאונה הטראגית בה קופחו חייו של לוחם השב"ס נחקרת, ןהצמיגים הועברו לבדיקת מעבדה. כל עוד לא התקבלו תוצאות, לא ניתן לקבוע בוודאות מה גרם לצמיגים להתפוצץ".

 

מזכיר לכם משהו?

 

סביר להניח שקראתם לפני זמן לא רב על צמיגים מתפוצצים בכביש 6, ומספר ימים מאוחר יותר את דבריו של מומחה הצמיגים דן הרמן, שהבהיר מדוע זה יכול לקרות ועד כמה זה מסוכן. אבל עוד יותר מכך, סיפור כשל הצמיגים בכלי הרכב המשטרתיים מזכיר מאד פרשה גדולה הרבה יותר - זו של פורד עם האקספלורר ויצרנית הצמיגים ברידג'סטון.

 

למי שאינו זוכר, באוגוסט 2000 ובעקבות תלונות רבות על פיצוצים בצמיגי פיירסטון שמתוצרתה, הודיעה ברידג'סטון על קריאה להחזרה של לא פחות מ- 6.5 מיליון צמיגים, בעקבות חשש לפגם כלשהו בייצור. זאת לאחר שעלה חשד כי למעלה מ-150 איש נהרגו בתאונות עם כלי רכב שעשו שימוש בצמיגים מתוצרתה. מרבית כלי הרכב היו מדגם פורד אקספלורר, רכב כביש-שטח גדול ומפואר ומאד פופולרי בארה"ב.

 

סיקור מיוחד של פרשת הצמיגים בארה"ב

 

בד בבד עם הקריאה להחזרה הודיעה האשימה יצרנית הצמיגים את פורד בהמלצה לניפוח בלחץ אוויר נמוך מדי, כמו-גם בתכנון לקוי של הרכב. פורד מצדה טענה כי האשם רק בצמיגים. במהלך השנים האחרונות עלה באופן חד משמעי כי אכן היו בעיות בצמיגים, אך כמו-כן הוכח שלאקספלורר היו בעיות תכנון רבות שעשויות היו לגרום להתהפכות, וכי היצרן אכן המליץ על ניפוח בלחץ אוויר נמוך מהמומלץ. הנזק הכלכלי לפורד וברידג'סטון היה עצום, ומספר מנהלים בכירים, כולל נשיא ברידג'סטון עצמו, נאלצו להתפטר בעקבות הפרשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים