שתף קטע נבחר

הנהג שהיה מעורב בתאונה הוכיח: הכביש אשם

נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים הואשם שנהג בחוסר זהירות. לאחר שהוכיח שסימוני מע"צ על הכביש היו לקויים, נסגר התיק נגדו

חיזוק מסוים לכתבת התחקיר על מחדלי מע"צ. משטרת ישראל סגרה לפני כשבועיים תיק שנפתח נגד נהג, שהיה מעורב בתאונת דרכים בשנת 2003. בתאונה נפגעו קשה שמונה נוסעים, ושני כלי הרכב נהרסו כליל. נגד אחד הנהגים הגישה המשטרה כתב אישום חמור, משום שלטענתה נהג באופן לא זהיר ונגד הכיוון בכביש חד-סיטרי. בעקבות העבירה, כך נטען, פגע הנהג המואשם ברכב שבא מולו.

 

אלא שהנהג המואשם טען כי אינו אשם כלל. לדבריו, לא יכול היה לדעת כי הוא עובר עבירה כלשהי, עקב סימון לא נכון על הכביש. כדי להוכיח זאת, שכר את שירותיו של מהנדס התנועה גדי וייסמן, אשר בדק את מקום התאונה. מהחקירה שערך עלה כי מע"צ ביצעה במקום עבודות להרחבת הכביש. עקב העבודות חוברו שני קטעי כביש, האחד חד-מסלולי ודו-נתיבי, השני בעל שני מסלולי נסיעה - מסלול לכל כיוון.

 

 

עד כאן אין בעיה. אלא שהבדיקה העלתה כי מקום חיבור שני הקטעים, לא סומן היטב, וכי הסימון הקודם שהיה במקום, לא נמחק כלל לפני החיבור. כך אירע שהנאשם נהג בלילה לאורך הקו הישן שלא נמחק, ולכן הגיע למסלול הנגדי והתנגש ברכב שבא מולו. העניין הוא שלא רק הנהג טען כך בחקירתו. גם בוחני משטרה שהגיעו למקום זיהו את המפגעים בכביש, ואף דיווחו על המפגע במפורש בדו"ח שהגישו. אלא שהשמטרה, ראו זה פלא, החליטה לתבוע רק את הנהג. אנשי מע"צ שהיו אחראים למחדל לא נחקרו כלל, וכמובן שלא הוגש נגדם כל כתב אישום.

 

כעת הסתבר כי אפשר גם אחרת. סנגורו של הנאשם פנה עם דו"ח המומחה למשטרה, הציג אותו בפניה וביקש להבין כיצד יתכן שהנהג עדיין יואשם. הסבריו עזרו, כך מסתבר. לפני שבועיים החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד הנהג ו"מעורבים אחרים" מכיוון ש"אין הוכחות מספיקות להביא בפלילים".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרוגים, בגלל תשתית (אילוסטרציה)
הרוגים, בגלל תשתית (אילוסטרציה)
צילום: עודד ריץ
מומלצים