שתף קטע נבחר

 

מחקר: הפס הרחב מאיים על הטלוויזיה

על פי חברת Nielsen/NetRatings העליה הניכרת במספר החיבורים לאינטרנט המהיר באירופה, משפיעה גם על רשתות הטלוויזיה, הרדיו והעיתונים המודפסים

מספר הגולשים האירופים המחוברים לרשת עלה במהלך 12 החודשים האחרונים בצורה ניכרת ומשפיע גם על הרגלי הצפיה בטלוויזיה, על פי מחקר חדש של חברת Nielsen/NetRatings. החוקרים קבעו, כי באירופה מחוברים כיום למעלה מ-54 מיליון גולשים לאינטרנט המהיר, זאת, לעומת 34 מיליון איש בשנה שעברה. בכל אירופה מחוברים לאינטרנט (איטי ומהיר) יותר מ-100 מיליון איש.

 

מספר הגולשים גדל בשנה החולפת בשיעור של יותר מ-60 אחוזים, כאשר העלייה הגדולה ביותר נרשמה באיטליה (120%). מדינות נוספות בהן חל גידול הן בריטניה (93%), צרפת (70%), שוויצריה (42%) וגרמניה (33%). החוקרים מונים בין הסיבות לגידול את ירידות מחירי החיבור, מגוון רחב יותר של מסלולים ועוד. 

 

הצמיחה תימשך גם בעתיד

 

האפשרות לגלוש במהירות, להוריד קבצי מוזיקה או סרטים ולשחק במשחקים מקוונים משנה את האופן בו אנשים מבלים בשעות הפנאי שלהם, על פי הדו"ח. 40% מגולשי האינטרנט המהיר שהשתתפו בסקר, דיווחו כי הם צופים פחות בטלוויזיה (25 אחוז דיווחו כך בקרב כלל גולשי האינטרנט באירופה).

 

על פי החוקרים, האיום הגדול ביותר על רשתות הטלוויזיה קיים במדינות בהן נרשם הגידול המשמעותי ביותר, והאתגר הניצב בפניהם אינו תיאורטי, מאחר והצמיחה בשוק האינטרנט צפויה להימשך בחמש השנים הקרובות. על פי הצפי, מספר בתי האב המחוברים לאינטרנט מהיר יגיע ב-2009 ל-37%, לעומת 19% כיום.

 

גבריאל פריור, אנליסט בחברה, צפה כי הצמיחה במספר המחוברים לפס הרחב תימשך גם בשנה הבאה, אך ציין כי היא תאלץ בעלי אתרים להציע יותר וידאו ומוזיקה כדי למשוך את הגולשים אליהם.

 

"אנו עדים לשינוי בדרכי צריכת המדיה של האירופים. בכל שנה משתנים האופן, המקום והזמן בו צורכים הגולשים תכנים בידוריים ומידע, ולעניין הזה יש השלכות משמעותיות על הטלוויזיה, הרדיו והעיתונים המודפסים", אמר לאתר ה-BBC אוליביה בווויליאן, אנליסט בחברת המחקר ג'ופיטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפס הרחב מאיים על המדיה המסורתית
מומלצים