שטרית שוקל הוזלת אגרת רישוי לדיזל
זאת, בעקבות שאילתה של ח"כ איתן כבל שתמה על ההפרש הגדול בין אגרות הבנזין והדיזל. שטרית: "אפעל לשינוי האגרה מול משרד האוצר"
שר התחבורה מאיר שטרית שוקל להוזיל את עלות אגרת הרישוי לרכב מונע דיזל. כך עולה מתשובה לשאילתה אותה הגיש ח"כ איתן כבל לשטרית.
ח"כ שאל את שטרית לפשר ההבדל - לרעת הדיזל - באגרת הרישוי, שעומד על כ-2,300 שקל. בתגובה לשאילתה הסביר שר התחבורה את ההבדל בכך שהמדינה מסבסדת באמצעות הרישוי היקר את ההנחות שהיא מעניקה במיסוי על סולר למנועי דיזל, זאת מתוך מטרה למנוע מאזרחים שלא רוכשים את מכוניתם לצרכי עבודה מלהנות מהפרשי המס. הטבה זו, אומר השר, נועדה לעידוד התחבורה הציבורית, המשאיות ורכבי ההובלה בלבד.
עם זאת, הוסיף שטרית כי במשרדו עוקבים אחר התפתחות ענף הדיזל באירופה, שם הדלק הזה פופולרי במקרים מסויימים יותר מהבנזין המסורתי. לדבריו, עם הגעתן של מכוניות מונעות דיזל העומדות בתקני זיהום אוויר "יורו-4", ישקול משרד התחבורה האם התועלת הסביבתית מצדיקה שינוי במדיניות האגרות.
ח"כ כבל לא הסתפק בתשובה זו, ולאחר שנודע על התייקרות מחירי הסולר וצמצום הפער בינם לבין מחירי הבנזין, כמו גם התועלת הרבה שלהם בשמירה על איכות הסביבה, פנה בשאילתה נוספת. לזו הגיב השר שטרית בזו הלשון: "אכן, אין הגיון להשאיר את האגרה על רכבי דיזל כפי שהיא לנוכח העלאת מחירי הדיזל בהשוואה לבנזין. על-כן אני פועל מול האוצר לשנות את האגרה בהתאם".