CES: טלפון נייד iPod בדרך למדפים
בתערוכת CES 2005 חשפה מוטורולה שורת מוצרים חדשים, שכללו אביזרי ביגוד אלחוטיים וגם מכשיר טלפון שיסתנכרן מול iTunes של אפל
חברת מוטורולה חושפת בתערוכת CES 2005 שורת מכשירים חדשים, בהם ה-E815, מכשיר טלפון נייד מהדור השלישי עבור רשתות Ev-Do ושורה של אביזרי ביגוד אלחוטיים. הבשורה הגדולה של החברה לשנה הקרובה הוצגה בפני קבוצה מצומצמת של מנכ"לים שזכו להצצה חטופה במכשירים העתידיים של החברה - מכשיר ה-iTunes, המפותח בשיתוף אפל. החשיפה העולמית תיתכן כבר בתערוכת MacWorld, שתתרחש בעוד ימים ספורים.
ביולי 2004 חתמו אפל ומוטורולה על הסכם, לפיו אפל תפתח בעבור מוטורולה תוכנה מוזיקלית שתשתלב במכשירים העתידים של החברה ותסתנכרן אל מול חנויות iTunes המקוונות.
עבור מוטורולה, מדובר בהזדמנות שעשויה להבטיח לה הצלחה בקרב בני נוער. ה-iPod, נגן המוזיקה של אפל, הפך את המוזיקה הניידת למוצר צריכה מקובל ביותר בכל העולם, מוטורולה מקווה ששיתוף הפעולה עם אפל יהפוך את הטלפונים שלה לספקי תוכן מוזיקלי פופולרי לא פחות. עבור אפל, שזכתה לשנה מצוינת, זו הזדמנות אדירה להפיץ את בשורת המוזיקה שלה בקרב מיליוני משתמשים סלולריים ברחבי העולם.
רון גאריקס, אחד ממנהלי החברה שנשא דברים במצגת, הסביר כי המכשיר יסתנכרן עם המחשב האישי ותוכנת iTunes, בדיוק כמו ה- iPod של אפל. בשנה הקרובה צפויים להגיע לשוק מספר מכשירי מוטורולה-אפל, והם ישווקו גם בחנויות אפל ברחבי העולם.
קידום מכירות אגרסיבי
מוטורולה ערכה בשנת 2004 מיפוי מדויק של כל הבעיות האופייניות לה לצד כל האתגרים העתידיים העומדים בפני תעשיית הסלולר והחלה להסתער אל עבר היעד, כאשר היא מגייסת לשם כך את כל הכוחות המובילים בשוק האמריקני: את אפל היא רתמה לפיתוח שירותי המוזיקה בדור הבא של הסלולריים, עם MTV היא משתפת פעולה בפיתוח משחקים וצלצולים, עם מיקרוסופט היא מתכוונת לכבוש את עולם הטלפונים החכמים, הנשלט על ידי נוקיה וברית סימביאן, עם Monta Vista היא מכינה את התשתית ליום שבו לינוקס תהפוך לשחקן מפתח גם בעולם הסלולר, ועם קבוצת העיצוב Mono Design היא מביאה את התקשורת הניידת לסביבת רכבי השטח.
מוטורולה אף חרטה על דגלה לקדם את מוצריה גם דרך אירועים וכוכבנים ידועים כמועמדים לפרסי האוסקר וטניסאיות מפורסמות, כמו מריה שרפובה, זוכת וימבלדון, שקידמה מכשיר מוטורולה מסוג ms 330 עימו היא ערכה שיחת טלפון לאימה מיד לאחר הניצחון.
קהל היעד אליו פונים ראשי מוטורולה השנה צעיר מאוד, בגילאי 10-16. לדברי גאריקס, זהו הקהל האידיאלי להעביר את בשורת ההתכנסות (מכשירים שמבצעים הכל) אשר כל השוק הסלולרי מתקדם לקראתה, מאחר וקהל יעד זה מעוניין להיות מחובר כל העת לאינטרנט, להוריד מוזיקה, לשוחח עם חברים וכו'.
ביגוד אלחוטי
ה-iPod הסלולרי היה אמנם שיחת היום בתערוכה, אך מוטורולה חשפה מספר מכשירים חדשים ומעניינים לא פחות. לאחר שהציגה בשנה האחרונה כמות מרשימה של מכשירי דור שלישי בטכנולוגיית WCDMA לרשתות ה-GSM, חשפה החברה את ה- E815 מכשיר דור שלישי בטכנולוגיית Ev-Do לרשתות CDMA. המכשיר החדש חובק בקרבו ממשק משתמש משופר מכפי שהכרנו, 40 מגהבייט זיכרון פנימי, מצלמה מובנית באבחנה של 1.3 מגה פיקסל ומנגנון זיהוי קולי חדש בשם ObeyMoto.
עבור רשתות Edge, שנפרסות כעת ברחבי ארה"ב ואירופה הציגה מוטורולה שני מכשירים חדשים: ה-V635 היוקרתי, שיציע מצלמת 1.2 מגה פיקסל, תמיכה בארבעת תדרי ה-GSM, יכולות Bluetooth מובנות וחריץ הרחבה לכרטיסי Transflash; וה-V186 הפשוט יותר, שמיועד לשוק הביניים, ויהיה זול משמעותית. בהדגמה הוצגו גם ה-Motorola/burton - שורת אביזרי ביגוד (מעילים, כובעי ראש וקסדות) המצויידים במיקרופון, רמקול סטריאופוני ויכולות Bluetooth מובנות, שיאפשרו למשתמשים לשלוט בצורה אלחוטית על התקני מוזיקה שונים. כך, גם בעת האזנה למוזיקה, ניתן יהיה לקבל שיחה באמצעות פקודה קולית.