שתף קטע נבחר

רנו מציגה: הלגונה המתוחה

יצרנית הרכב הצרפתית חשפה מתיחת פנים ראשונה למשפחתית הגדולה, לקראת תערוכת אמסטרדם. אלינו תגיע באמצע השנה כדגם 2006

רנו הצרפתית חשפה תמונות ופרטים ראשונים על מתיחת הפנים הראשונה ללגונה. המשפחתית הגדולה של היצרנית הוצגה במקור בשנת 2000, עם עיצוב שתוכנן במובהק לפני עידן המגאן, ובולט לכן עד היום בתור "העוף המוזר" במשפחת רנו. וכך, למרות שהעיצוב היה דווקא נאה, מיישרת הלגונה קו עם שפת העיצוב העכשווית של רנו. מתיחת הפנים תיחשף רשמית בתערוכת אמסטרדם, שתפתח שעריה לקהל הרחב ב-10 בפברואר.


 

בולט במיוחד מבחינה זו הוא החרטום, שמאופיין כעת בסבכה קדמית מחולקת לשני חלקים, יחד עם פגוש חדש המסתיים מעל יחידות התאורה החדשות, במקום מתחתיהן כפי שהיה לפני המתיחה. כדי להעניק ללגונה מראה אלגנטי - ובעיקר שונה מהמגאן לה היא דומה כעת - מעטרים את החזית צמד פסי כרום דקים. אגב, לא נתפלא לראות כאלה גם במתיחת הפנים הבאה של המגאן...

 

מאחור העיצוב נותר כמעט זהה, כשעיקר השינוי ביחידות התאורה. אלה זוכות כעת לעיצוב חדש, אם כי עדיין באותם קווי מתאר כפי שקיימים בלגונה המקורית. שינויים גדולים יותר בוצעו בתא הנוסעים, שם מבטיחים ברנו איכות חומרים והרכבה משופרים, לצד עיצוב מחודש.


 

להעיצוב ותא הנוסעים, מצהירים אנשי רנו גם על כיול מחודש לשלדה. זאת לדבריהם, "כדי להציע התנהגות כביש טובה יותר ללא פשרה בנוחות". בנוסף לכך, תוצע גרסה חדשה שתכונה GT (או סלסיום, בהתאם לשוק), ותציע כיול שפונה יותר להנאה מנהיגה. בגרסה זו תוצע כם יחידת כוח חדשה, בנפח 2.0 ליטר, המייצרת 205 כ"ס בסיוע מגדש טורבו. לגרסה זו יהיו צמיגי מישלן "אקזלטו 2", חישוקי "17, והיא תהנה מהנמכה של 10 מ"מ.

 

הבדלים נוספים בין לגונה רגילה לגרסת ה-GT יהיו שינויים קלים לעיצוב החיצוני, ותא נוסעים שמציע שילוב של גווני שחור ואדום (ראו תמונה מימין). ספויילר אחורי קטן יאפשר גם הוא זיהוי ודאי.


 

מלבד מנוע ה-GT, תוצע הלגונה המתוחה עם יחידות כוח מוכרות, כאשר מקצתן עברו שדרוג קל. אלו כוללות את מנוע ה-1.6 ליטר, כעת עם תזמון שסתומים משתנה ו-115 כ"ס, כמו גם 2.0 ליטר עם 135 כ"ס, 2.0 ליטר-טורבו עם 170 ו-V6 בנפח 3.0 ליטר ו-210 כ"ס. היצע הדיזל בלגונה יישאר מגוון, וינוע בין יחידת 1.9 ליטר עם 95 כ"ס ל-2.2 ליטר עם 150.

 

גם בתחום הבטיחות מבטיחים ברנו שיפור, כשהלגונה המחודשת מצוידת בין היתר בבקרת יציבות שמתחשבת גם במצב המתלים ובבלאי שהתפתח בצמיגים, בקרת האצה, פנסי קסנון, שמונה כריות אוויר, התראה קולית במקרה שאחד הנוסעים אינו חגור והגנה משופרת לראש ולצוואר.

 

מחברת בני משה קרסו, יבואנית רנו לישראל, נמסר כי הלגונה המחודשת תגיע לישראל בשנת הדגם הבאה - 2006, כלומר החל מאמצע השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו לגונה. חזית חדשה, גם לסטיישן
החלק האחורי נותר כמעט ללא שינוי
סביבת הנהג בגרסת ה-GT החדשה
כך היא נראתה לפני המתיחה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים