שתף קטע נבחר
 

פרווה לוהטת

חברי להקת הפרוגרסיב הישראלית עומדים להוציא אלבום בחו"ל. הערב תוכלו לתפוס אותם בבארבי

להקת "פרווה חמה" נחשבת כבר שנים לדבר החם בסצינת הפרוג הישראלית. אחרי שנים של ניסיונות כושלים לזכות בהכרה מצד חברות התקליטים בארץ הצליחה באחרונה הלהקה לפרוץ את המחסום דווקא בחו"ל וחתמה בחברה הצרפתית "מוזאה".

 

"מבחינה כלכלית הדיל לא משהו, לא היה לנו חשק להתווכח. מבחינה שיווקית מדובר בהפצה עולמית למשך חמש שנים של האלבום החדש שלנו", אומר ליאור פרנקל (סולן, מלחין וכותב החומר של הלהקה) בקול שקט. על סף הפריצה המיוחלת, ולקראת הופעה מיחדת הערב (ב', 22:00) בבארבי ת"א, החלפנו איתו כמה מילים.

 

הייתם אמורים להוציא את האלבום הראשון שלכם ב-MIO רקורדז הישראלית, ופתאום עברתם לחו"ל. מה קרה?

 

"לפני כחודש הבעלים של MIO נפגש עם הבעלים של חברת התקליטים הצרפתית, השמיע לו את האלבום והוא התלהב וביקש להחתים אותנו. חשבנו שיבקשו מאיתנו לשיר באנגלית, אבל הדרישה לא באה ומבחינתנו זה עדיף. האלבום ייצא במרץ".

 

מה יהיה בו?

 

"זה למעשה הדיסק שהוצאנו ב-1998, שעבר שיפוצי סאונד משמעותיים ותוספת של כלי נגינה. בקטע 'הרפתקה בחלל' לדוגמה הוספתי גיטרות, ובקטעים אחרים הוספתי פעמונים, סקסופונים, חצוצרה ועוד כלים שיעשירו את הדיסק מבחינה מוזיקלית. כמו כן הוספתי את השיר 'עגבניות' שאנחנו עושים בהופעות ובמקור הוא מהתקופה ההיא".

 

מה מקור השראה שלך למוזיקה?

 

"זה לא ממש מוסבר, זה דחף פנימי. זה נובע מהאהבה שלי להתפרעות וטירוף. הרבה פעמים הרעיונות נובעים ממקום מחשבתי שאני רוצה לכתוב עליו. בשיר 'רפי שכל עלובים' למשל הטמנתי מסר מתמטי מקודד במוזיקה שאומר 'המלחין אינו חייב כלום למאזינים'".

 

אתה באמת חושב ככה?

 

"במובן מסוים כן, ובהרבה מובנים לא. למעשה אני לא חייב להם כלום אבל אני יודע שאני חייב להתחשב בהם".

 

בנוגע למופרעות שלך, למדת בקונסרבטוריום המלכותי של האג, וסילקו אותך.

 

"לא אהבתי את הגישה של המורים למוזיקה, האלוהים שלהם זה 'חדשנות', ובעיני זה הפך למשחק ילדים אידיוטי לחלוטין. אני חושב שמוזיקה צריכה לבוא ממקום שהוא מעבר להתעסקות אינטלקטואלית בחדש או ישן. ברגע שאתה יוצר את המוזיקה בניסיון לעשות משהו חדש, יצא לך תמיד משהו ישן. זה מה שהרגשתי מהמוזיקה שלהם, זה אולי חדש אינטלקטואלית אבל זקן מבחינת החיות של המוזיקה. בבחינה של סוף השנה הבאתי את כל מה שעשיתי במהלך השנה שכלל סולואים של גיטרות ועבודות על מחשב ולא מה שהמורים רצו וציפו לשמוע ומכיוון שהם לא אהבו את זה וגם בגלל שזלזלתי מאוד במורים, אז סילקו אותי".

 

אתה יוצא נגד הדרישה שלהם לחדשנות מוזיקלית, אבל למעשה גם המוזיקה שלך היא חדשנית.

 

"זה לא חשוב אם אחרי זה אומרים שזה חדש או לא, אלא מה מבינים מי זה. מבחינתי כמלחין חשוב לי מאיפה היצירה באה, אם זה בא מניתוחים אנליטיים או מרצון אפור לחדש אז זה לא מתאים לי. אני משתדל שרוב הרעיונות שלי יבואו מהלב אפילו אם הם רעיונות אינטלקטואלים".

 

"פרווה חמה" קיימת כלהקה כשבע שנים בלי להוציא אלבום רשמי בצורה מסודרת, אתה חושב שלרשת האינטרנט יש השפעה על הישרדותה של הלהקה?

 

"בטוח, כשהעלו לראשונה את האלבומים שלנו לרשת, התגובות הגיעו אלי אפילו מהולנד ובעזרת תוכנות שיתוף הקבצים, השירים שלנו הגיעו לכל העולם, זה הגיע לידי כך שיצרו איתי קשר מתחנת רדיו בארגנטינה וביקשו ממני שאשלח להם דיסק שלנו. למעשה בזכות האינטרנט קיבלנו את החשיפה גדולה".

 

מה צפוי בהופעה?

 

"החומרים הרגילים פלוס שיר חדש. במהלך ההופעה יהיו אודישנים לשחקנים של 'פרווה חמה' לתפקיד 'ג'וני בייבי' במחזה 'הסיוט של ג'וני בייבי' שיהיה בסוף ההופעה. ביקשתי מהשחקנים/נגנים של הלהקה להכין קטעים אותם יבצעו כאודישנים בין השירים כאשר ע"פ תגובות הקהל ייבחר מי שיגלם את התפקיד".

 

אתה לא חושב שהשואו שלכם בא על חשבון המוזיקה?

 

"לא, זה הופעה כללית שהקטעים התיאטרליים באים להשלים ולהוסיף. יש כאלה שהתלוננו בפני שזה מפריע להם, מבחינתי מי שזה לא נוח לו אז שיעצום עיניים".

 

ותהיה אחרונה, מה מקור השם שלכם?

 

"אנחנו לא יודעים בדיוק את הסיבה האינטלקטואלית לשם. בתחילת דרכנו, עוד לפני שפרווה חמה הייתה פרווה חמה, הינו בדרך למועדון והתלבטנו לגבי השם, על הפרק היו שמות כמו 'מיניזול חמד'", 'חרא בלבן' או 'יהלום חמוץ', אבל בסוף בחרנו ב"פרווה חמה" שנראה לנו הכי מסחרי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור פרנקל
הערב בבארבי. פרווה חמה
צילום: ליאור פרנקל
לאתר ההטבות
מומלצים