שתף קטע נבחר

סמארט לממהרים. מאד ממהרים

חשבתם סמארט היא רק מכונית עירונית וחביבה? אז חשבתם. בתערוכת ז'נבה תוצג גרסה מהירה במיוחד של הפור-פור. על השיפור חתומה בראבוס, על המנוע חתומים מיצובישי

גם לקטנים מותר ליהנות. זה כנראה הרעיון מאחורי הסמארט המהירה בהיסטוריה. מדובר למעשה בדגם הפור-פור שזוכה להצלחה נאה באירופה כיום, אחרי טיפול מקיף בסדנת ביצועים, ותרומת מנוע נדיבה ממיצובישי. ואם אתם עדיין מחייכים, זה רק מפני שעדיין לא סיפרנו כמה מהירה עומדת הסמארט הזו להיות.


 

כוח מיצובישי

 

בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתפתח שעריה בראשית מרץ, תציג סמארט את הגרסה הספורטיבית הראשונה של הפור-פור (ForFour). זו תצויד במנוע 1.5 ליטר עם מגדש טורבו, המייצר 177 כ"ס ו-23.4 קג"מ. מדובר ביחידת כוח המשמשת את הקולט CZT, אם כי שם היא מייצרת 150 כ"ס "בלבד".

 

והביצועים של הסמארט פור-פור הזו עומדים להיות טובים. טובים מאד אפילו. מהירות מרבית של 221 קמ"ש זה מרשים למדי, אך זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד מתקרב כבר לנתון השמור למכוניות ספורט של ממש.

בכל מקרה, זה טוב בהרבה מה-200 קמ"ש ושמונה שניות ל-100 של הקולט ה"רגילה".

 

מלבד הביצועים המצוינים, מבטיחים בסמארט גם מתלים ספורטיביים מונמכים, ספוילרים מלפנים ומאחור, סבכה קדמית שונה וחישוקי "17 חדשים. לעיצוב החיצוני יחמיאו גם פתח מפלט כפול וניפוחי מרכב ("חצאיות"). בתא הנוסעים יוצעו בין היתר מושבי עור מחוממים, גלגל הגה מצופה עור ומערכת ניווט לוויני, שתתמקם בקונסולה שונה מפור-פור רגילות.

 

לא זולה

 

בסמארט יציעו את הבראבוס פור-פור החל מחודש מאי בשוק האירופי. מחירה שם צפוי להיות למעלה מ-30,000 אירו - כלומר לא-שווה-לכל נפש. הרוכשים המאושרים יוכלו לבחור שני גוונים - שחור או אפור - כאשר זה האחרון יוצע בתוספת תשלום. אלינו, אגב, לא צפויה הבראבוס (או הפור-פור בכלל) להגיע בעתיד הנראה לעין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמארט פור-פור רגילה. משמאל - בגרסת בראבוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים