שתף קטע נבחר

"חיי התלמידים הפקר?"

האם תבטל המדינה תקנה שמאפשרת הסעת שלושה תלמידים במושב שתוכנן לשניים, ללא חגורות בטיחות וללא מלווה? אם זה תלוי במשרד התחבורה, בפירוש לא

ביקורת חריפה נמתחה היום על משרדי התחבורה והחינוך בוועדת הכלכלה של הכנסת, בישיבה מיוחדת שיזם ח"כ אילן לייבוביץ' (שינוי) בנושא הסעות תלמידים. בעיקר מדובר בתקנה 84ז', המעניקה היתר למסיעים להוביל שלושה תלמידים במושב אחד ולא לצייד את המושבים בחגורות בטיחות. הוועדה ראתה בכך מעשה המסכן את בטיחות התלמידים, אך להפתעתה שמעה מנציג משרד התחבורה כי המצב הנוכחי דווקא בטוח יותר.

 

האבסורד והתשובה המקורית

 

"לא ייתכן שהמדינה מחייבת נוסעים ברכב פרטי 'לחגור גם מאחור', בעוד היא מתירה להסיע מדי יום תלמידים לא חגורים", אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן. ח"כ מלי פולישוק-בלוך, יו"ר ועדת החינוך, האשימה את משרד החינוך בפסיביות. "המשרד צריך היה לצאת בחריפות נגד התקנה, במקום להמתין ארבע שנים למסקנות ועדות שמינה משרד התחבורה בעניין", אמרה.

 

אלא שלנציג משרד התחבורה, המשנה למנכ"ל אלכס לנגר, הייתה דווקא תשובה מעניינת לטוענים. משרד התחבורה, כך הבהיר, משוכנע כי הקטנת מספר התלמידים בכל אוטובוס, דווקא יעלה את הסיכון לתאונות דרכים. זאת משום שיהיו יותר כלי רכב שמסיעים תלמידים על הכביש! עוד טען לנגר כי הסכנה לתלמידים היא בזמן העלייה והירידה מהאוטובוס, ולא בזמן נסיעה, ולכן נושא מספר התלמידים המותר להסעה בכל אוטובוס אינו מעלה או מוריד.

 

את ח"כ יולי תמיר התשובה הזו לא סיפקה, בלשון המעטה. "אם כך, מפליא שהמדינה לא בחרה להפחית את מספר תאונות הדרכים על-ידי היתר להסעת שמונה נוסעים ויותר ברכב פרטי, ובכך לצמצם את מספר כלי הרכב הנעים על הכביש", אמרה.

 

מעקב?

 

ח"כ כהן הודיע עם סיכום הישיבה כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא, בעיקר על ישום מסקנות ועדת הבדיקה שמינה משרד התחבורה בנושא. ח"כ כהן גם ביקש מהממשלה להקצות תקציב נדרש, כ-45 מיליון שקלים להוספת חגורות ב-450 אוטובוסים, והבטיח כי יקדם חקיקה שתטיב עם בטיחות התלמידים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
תאונת אוטובוס התלמידים. חגורות בטיחות יכלו לצמצם את הטרגדיה?
צילום: תומריקו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים