לא ברור אם זה מקרי, או שפיאט באמת ביקשה (וקיבלה) עזרה בניסיון לשפר תדמית. מה שבטוח הוא, שתי מכוניות תצוגה חדשות ייחשפו בז'נבה, שתיהן עם שמות מבית הקונצרן האיטלקי, בשתיהן לא הייתה פיאט כלל מעורבת - כך טוענים שם. עם זאת, ברור כבר עכשיו שבשתיהן נעשה שימוש בפלטפורמת הפונטו, ולפחות אחת מהן עשויה להצית את הדימיון... לנצ'יה קנדהאר על הראשונה אחראית הסדנה של פיורבנטי והיא עוטה את סמלי לנצ'יה. זו לא פעם ראשונה שליאונרדו פיורבנטי בוחר להציג בעמדה שלו מכונית תצוגה במדי לנצ'יה ובמקרה של הקנדהאר מדובר בגרסת קרוס-אובר שימושית למוזה. חוץ מזה, אותו פיורבנטי אחראי גם למערכת הגג הייחודית שהוצגה בפרארי סופר-אמריקה לאחרונה. ואם שכחתם, המוזה הוא אותו מיניוואן קטן שמבוסס על האידאה (ובעצם על הפונטו). השינוי המהותי הוא הארכת סרח העודף האחורי כדי להגדיל את תא המטען, כמו גם הרכבת גג זכוכית ייחודי - הנגזר מפרויקט "קייט" (Kite), בו הוצג ב-2004 גג זכוכית שנועד להחדיר כמה שיותר אור לתא הנוסעים. פיאט X1/99 את מכונית התצוגה השנייה פיתחו בכלל תלמידי המכללה לעיצוב IED בטורינו, במסגרת פרויקט גמר שהכינו. עם זאת, גורמים בפיאט נכחו בשלבים השונים ופיקחו על התהליך, תוך שהם מסייעים לתלמידים. כך מדווחים לנו. העיקר, מדובר במה שעשוי להיראות כגרסה עכשווית לפיאט X 1/9 המיתולוגית. עם קצת פיאט קופה, ומעט בארקטה, ועוד טיפה דימיון. למכונית התצוגה האמורה קוראים בכל אופן X1/99. מדובר בקופה-קבריולה המבוססת - לטענת אחד היוצרים - על פלטפורמה מוארכת של הפונטו, עם בסיס גלגלים ארוך בהרבה (257 ס"מ). לטענת אותו יוצר, הטוען כי היה חלק מצוות התכנון והביצוע של פרויקט, השם למכונית התצוגה נבחר על-ידי פיאט, בעיקר כי הוא מעורר עניין וקשר למכונית "של פעם". לתמונות של ה-X1/99 לחצו כאן