אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

נפלאות הבשר

ירקות. אינם מספיקים להתפתחות צילום: גבי מנשה
ירקות. אינם מספיקים להתפתחות צילום: גבי מנשה
 


  פורומים נוספים
תזונה ודיאטה בילדים
התפתחות הילד
 
 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

מחקר: צמחונות וטבעונות? רק לא לילדים

מחקר שנערך באפריקה גילה כי תזונה ללא בשר פוגמת בהתפתחות הגופנית והשכלית של הילד. מומחית: הורים הכופים על ילדיהם תזונה טבעונית או צמחונית – אינם מוסריים

איתי גל
פורסם: 23.02.05, 09:28

הטבעונים והצמחונים יאמרו שאכילת בשר היא רצח, וכי תזונה ללא בשר בריאה הרבה יותר. אלא שמומחית לתזונה אמריקנית, טוענת כי הורים המסרבים להזין את ילדיהם גם בבשר – מסכנים את בריאותם. את דבריה נשאה פרופ' לינדזי אלן מאוניברסיטת קליפורניה בכנס האגודה האמריקנית להתפתחות המדע שנערך השבוע בוושינגטון.

 

אבל אצל מבוגרים:
תפריט צמחוני מונע יתר לחץ דם / איתי גל
מחקר חדש מגלה כי צמחונים סובלים פחות מיתר לחץ דם ונהנים מגוף רזה יותר מחובבי הבשר. מומחה: תפריט צמחוני משמין פחות, דל מלח ועשיר באשלגן המפחית לחץ דם
למאמר המלא
אלן טוענת לא רק כנגד צמחונים, אלא ובעיקר כנגד טבעונים הנמנעים גם מאכילת דגים, חלב וביצים. לדברי אלן, בשר מכיל מרכיבי תזונה שאין להם תחליף בירקות ופירות. "זהו מעשה לא אתי למנוע מילדים בשר בתקופה זו של גדילתם" אמרה אלן, "קיים מחקר רב המראה כי תזונה טבעונית של הילד משפיעה רעות על בריאותו והתפתחותו".

 

לדברי אלן, בשר הוא מקור מרוכז לרכיבי תזונה כמו אבץ, ויטמין B12, סידן, ברזל, ויטמין A ואחרים שאינם בנמצא בנקל בירקות ופירות. מחקרים קודמים כבר הראו כי תזונה ללא בשר או מוצרי חלב, פוגמת דרמטית בהתפתחות הילדים. עד גיל 16, מחסור תזונתי שזה גורם לנזקים גופניים בלתי הפיכים.

 

טענותיה של אלן הובאו לאחר מחקר שערכה, ושהראה כי הוספת שתי כפיות של בשר לתפריט היומי של ילדים באפריקה, הסובלים מתת תזונה, שיפר דרמטית את התפתחותם הגופנית והשכלית. במהלך שנתיים בהם ערכה את המחקר, נוכחה אלן לראות כי הילדים הכפילו את מסת השריר, והראו שיפור ניכר ביכולות השכליות. הם גם הפכו לפעילים יותר, תקשורתיים ומלאי חיים בבית הספר.

 

המחקר כלל 544 ילדים בקניה, גילם הממוצע היה 7 שנים. תפריט התזונה של הילדים הורכב בעיקר מתירס דל תזונה ושעועית. במהלך שנתיים, קבוצה אחת של ילדים קיבלה תוספת בשר, קבוצה אחרת קיבלה תוספת של כוס חלב יומית וקבוצה אחרת הוזנה בתוספת המכילה שמן בעל ערך קלורי זהה לכוס החלב. הקבוצה הנותרת דבקה בתפריט התזונתי הדל.

 

מהמחקר עלה כי הקבוצה שקיבלה את תוספת הבשר הראתה את מידת השיפור הגדולה ביותר. אלה שקיבלו חלב או תוספת שמן, הראו שיפור קל אך טוב יותר מהקבוצה שצרכה את התזונה הרגילה. המומחית הסכימה, כי מבוגרים יכולים לדבוק בתפריט טבעוני, במידה והם נוטלים את התחליפים הרצויים, אולם הסיכונים הבריאותיים קשים יותר אצל ילדים.

 

"בתפריט טבעוני חסרים ערכים תזונתיים רבים החסרים להתפתחות הילד", מסבירה הדיאטנית אנקה סימוביץ' ממרכז שניידר לרפואת ילדים, "הורדת בשר פוגמת בקליטת ויטמין B12 שמכיל גם חלבונים חיוניים. לכן, חשוב מאוד להורים המתעקשים על טבעונות להיוועץ בדיאטנית ולשקול תוספים מתאימים, או לאפשר להם לצרוך חלב ובשר".

 

 


תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמירה   לפורוםלפורום

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as24-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©