שתף קטע נבחר

קרייזלר משגרת את דודג'

הקליבר של קרייזלר, תחת מדי דודג', אמורה לסמן לא רק את שובו של המותג לאירופה, אלא בעיקר להצהיר כי האמריקנים מתכוונים ביזנס. האמנם?

זו בוודאי הייתה ההצגה הכי רועשת בז'נבה, הדרך בה בחרה קרייזלר לבשר על חזרת המותג דודג' לאירופה. זה היה מופע חי של גיטרה חשמלית בדיסטורשן מלא, עם יללות גיטרה שניסרו את האוזניים. וזו הפכה להצגה הטובה בעיר, כאשר דיטר זצ'ה, נשיא ויו"ר קרייזלר, חטף את גיטרת הפנדר סטרטוקסטר האדומה וניפץ אותה לתוך קיר זכוכית, כאילו היה פיט טאוסנד מה"מי" או ג'ימי הנדריקס בימיו הטובים.


דיטר זצ'ה בפעולה...

 

והכל כדי להרעיש עולמות עד כמה שניתן, להפוך את חשיפת דודג' קליבר החדשה לאירוע שכולם מדברים עליו. בעיקר כי מדובר במכונית שאיש מהאמריקנו-גרמנים של דיימלר-קרייזלר אינו מסתיר את כוונותיה - חדירה אל לב ליבה של תעשיית הרכב האירופאית, לב ליבה של הקטגוריה הרווחית, זו של המכוניות הקומפקטיות.

 

ולמרות שמדובר עדיין במכונית תצוגה בלבד, הקליבר כמעט מוכנה, ומציגה כיוון חדש עבור דודג'. הן בעיצוב חלקה החיצוני, הן מבפנים. הספסל האחורי למשל, מציע מרווח מרשים למדי, תודות לתכנון מתקדם שסירב להכנע לבסיס גלגלים מוצמצם יחסית - 263.5 ס"מ בלבד.

 

סביבת הנהג לעומת זאת מעט פחות מלבבת, ויש לקוות שקרייזלר ינצלו את הזמן שנותר עד לגרסת הייצור הסופית, לטובת שיפור האיכות. נותר גם לקוות כי הפלסטיק האפרפר בחלקו התחתון של תא הנוסעים וסביבת הנהג, יוחלף במשהו מזמין יותר. ואולי הם גם ישתכנעו לוותר על בורר הילוכים לא-טיפטרוניק ובמבנה אמריקני. באותה הזדמנות, שיחליפו גם את לוח המחוונים בבקשה.


 

אבל המכונית הזו נראית טוב, שונה מספיק מהמבחר האירופאי-יפני כדי לתפוס את העין, אמריקנית במידה שאינה מפריעה ועשויה לקרב אליה רוכשים חדשים. חוץ מזה, עם פלטפורמה של מיצובישי לאנסר חדשה, מנועים של יונדאי חדשה ותכניות לעשות הרבה רעש, היא נראית אחת המכוניות המעניינות כאן. חכו חכו, יהיה שמיייח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' קליבר. מעניינת
עיצוב אמריקני אמיתי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים