שתף קטע נבחר

סיטרואן C6, במציאות

לא בטוח אם זו הייתה המכונית הכי מושכת בתערוכה, אבל לבטח הייתה מהמעניינות שבה. הקהל הצביע ברגליים, והקיף אותה ללא הרף. סיטרואן חוזרת בכל זאת?

האמת, ספינת הדגל של סיטרואן סיקרנה אותי מאד. מה ששכנע אותי לחדור מספר מעגלי אבטחה, רק כדי לחזות בה ערב פתיחת התערוכה. איש לא היה שם, רק אני ותצוגת יכולת של סיטרואן, במספר ממדים. והדבר הראשון שמושך לי את העין הוא הניגוד הבולט בין הצד הקדמי, לזה האחורי.


 

מלפנים נראית המכונית הזו מרתקת, אלגנטית, עם המון רושם ופוזה חד-משמעית. מאחור לעומת זאת היא מוזרה, מסורבלת, לא ברורה לחלוטין ולא בדיוק משתלבת עם הקצה האחר. ההתעקשות של סיטרואן לוותר על דלת אחורית תמורת תא מטען נפרד עם מכסה מעוגל, לא ברורה.

 

 

וזה עוד לפני סביבת הנהג והנוסע. סיטרואן מדגימה שם את הבעיה הגדולה של יצרני מרכז הטבלה, כאשר הם מנסים לשחק במגרש הפאר. הבעיה של יצרנים אירופאים "אחרים", במילים אחרות, כאשר הם מנסים להתמודד עם הגרמנים. הצרה של פיתוח מכונית סאלון, עם פוטנציאל מכירות נמוך מדי.


 

כי יש כאן יותר מדי פרטים מוכרים ממכוניות בהן פגשנו זה מכבר, אשר נמכרות בתחומי מחיר שונים לחלוטין. כמו ה-307 וה-407 של פיז'ו, או ה-C4 ו-C5 של סיטרואן. בעיקר זה מאכזב כי מערכת המידע-מיזוג-מחשב-ניווט דומה, ומתגי החלונות דומים ויחידות המנוע דומות. אפילו האיכות ההרכבה, לפחות במכונית התצוגה, נראתה מאכזבת-משהו. 

 

אז נכון, יש פתרונות מקוריים כמו תאי-צד עם פתיחה מעניינת, מושב אחורי שנע חשמלית (מושב ומסעד משנים מקום יחד) ועוד בסגנון זה. אבל מבסיס גלגלים של 290 ס"מ, אפשר היה לצפות להרבה יותר מרחב לנוסעים. מה שמוסיף לשאלת ה"איך-בדיוק-הם-רוצים-לנצח". מצד שני, עוד לא נהגנו בה מטר, ובוודאי עוד לא חזינו במכונית שאינה לתצוגה בלבד. אז נמתין בסבלנות.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים