כרטיס האשראי נבלע? אולי תקבלו פיצוי
בנק דיסקונט הסכים לפצות ב-1,000 שקל לקוח שכרטיסו נבלע במכשיר אוטומטי
מה עושים כאשר כרטיס האשראי נבלע במכשיר אוטומטי ואתם זקוקים לו באופן מיידי? ברוב המקרים תידרשו להגיע לסניף הבנק שבו מתנהל חשבונכם. אפשרות שנייה היא לבטל את הכרטיס ולהזמין בחברת אשראי כרטיס חלופי בהנפקה מזורזת, הליך האורך מספר שעות. לא יזיק אם גם תתלוננו בפני הבנק. לפעמים אתם עשויים לקבל פיצוי.
אחד מלקוחות דיסקונט נכנס ביום שישי בצהריים ללוויין דיסקונט, הצמוד לסניף טבריה, וביקש למשוך מידע על חשבונו אולם כרטיסו נבלע במכשיר. הלקוח התקשר למוקד הטלפוני של הבנק ואמר כי מאחר שכרטיסו נבלע הוא ייוותר ללא כסף במשך כל סוף השבוע, אולם המוקד לא יכול היה להושיעו.
ביום ראשון בבוקר הוא התקשר לסניף בחיפה שבו מתנהל חשבונו וביקש כי הכרטיס יישלח לביתו באמצעות שליח, אך בבנק השיבו כי אינם יכולים לעשות זאת. מכיוון שהיה צריך לנסוע למחרת לחו"ל והיה שרוי במצוקת מזומנים, נסע האיש לטבריה וקיבל את הכרטיס שנבלע. פעולה זו גזלה ממנו, לדבריו, זמן עבודה יקר. כאשר הכרטיס נמסר לו התברר שלא היה בו פגם והוא הצליח להשתמש בו באותו רגע.
הלקוח פנה לבנק, באמצעות עו"ד מירה אזרד, בדרישה לפיצוי בטענה שהבנק אחראי למחדל. הוא טען כי התנהגות הבנק היתה בלתי ראויה ברמה הצרכנית משום שסירבו למסור לו את הכרטיס באמצעות שליח.
הבנק השיב ללקוח כי פנייתו נשלחה חודשיים אחרי הארוע ולכן התקשה לבדוק נסיבות בליעת הכרטיס (המידע נשמר בזכרון המחשב של המכונה ימים ספורים בלבד). הבנק ציין, כי בליעת כרטיס היא אירוע חריג שעלול להיגרם מתקלה טכנית או ביוזמת הבנק כדי למנוע שימוש לרעה בכרטיס.
בהתאם לנוהלי הבנק, לקוח שכרטיסו נבלע נדרש להגיע לסניף שבו מתנהל חשבונו כדי לקבל את הכרטיס. עם זאת, הבנק ציין כי בהתחשב בעובדה שמדובר בלקוח ותיק, הוא מוכן לפצותו לפנים משורת הדין של ב-1,000 שקל.
מסוף בנק של דיסקונט. יש פיצוי
צילום: עומר הכהן
מומלצים