שתף קטע נבחר

"כך הפכנו מדייהו לשברולט"

נשיא החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס מספר על מצב המפעלים, התוכניות לעתיד וגם על השיעור שלמד מההצלחה בשוק הישראלי

"קשה לדעת איך יתקבל שינוי שם מותג", מסביר ניק ריילי, יושב ראש ונשיא החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס. זו שהכרנו בעבר כדייהו. "זה תהליך יקר, שדורש שינוי סמלים, פרסומות, שלטים ועיצוב של אולמות תצוגה, וצריך גם להשקיע בשימור לקוחות קודמים. קשה מאוד לתזמן את השינוי. צריך להחליט האם לחכות לדגם מיוחד, והאם להחליף את שמות כל הדגמים יחד או בהדרגה".

 

"במקרה של מערב אירופה אפשר לומר שנתנו אור ירוק למעבר מהשם דייהו לשברולט קרוב מאוד לזמן המעבר, גם כדי שלא להיתקע עם מלאי. והיום שוויץ היא המדינה האחרונה באזור לעבור לשם שברולט. בסופו של דבר התהליך עלה לנו כ-30 מליון דולר".

 

ריילי ממשיך ומספר שההצלחה בישראל ובשווקים אחרים בהחלט עודדה את ג'נרל מוטורס לבצע את החלפת שם המותג גם באירופה. "זו לא הייתה החלטה שתכננו מראש עם ההשתלטות על דייהו", הוא מסביר. 

 

עושה סדר

 

ריילי הגיע לדייהו אחרי שהצטיין ב"עשיית סדר" בבריטניה, שם נאלץ לסגור מפעלים של ווקסהול ולפטר עובדים כדי להבריא את החטיבה. "כשהגעתי לדייהו אנשי החברה היו בדיכאון. הם לא היו בטוחים אם בכלל יש עתיד ליצרן. היינו צריכים לייצב את החברה מייד ולעצור הפסדים, אבל גם להתחיל להריץ פרויקטים חדשים".


נשיא GM אירופה מציג את המאטיז. "הראשונה שהייתה לנו בה השפעה"

 

"צריך להבין ששלוש שנים לפני שהגענו לדייהו הם הפסיקו להשקיע בפיתוח והיינו צריכים להתחיל מאפס. אפילו מוואקום. בגלל זה היום אנו מתמודדים עם חוסרים כמו דיזל או SUV. מבחינה זו, המאטיז החדשה היא המכונית הראשונה שבה הייתה לנו כבר השפעה אמיתית מבחינת הפיתוח".

 

ספק למותגים

 

אבל השאלה החשובה היא האם לדעתו החטיבה הקוריאנית תמשיך להיות ספק מכוניות עבור מותגים אחרים, או תהפוך עצמאית יותר. לריילי אין ספקות. "היה לנו מותג הרוס עם יכולת ייצור ופיתוח והיינו צריכים למכור כמויות גדולות כדי להרוויח כסף, לכסות על ההפסדים ולנצל את המפעלים".

 

"היינו חייבים לכן לבוא לרשת של ג'נרל מוטורס עם דגמים שלא היו להם. וזה גם הכיוון בעתיד, אם כי אנחנו מתכוונים ליצור הבדלים גדולים יותר עבור המכוניות שנייצר למותגים שונים. מכוניות שלנו גם לא יתחרו זו בזו תחת שני שמות מותג באותו שוק".

 

"למעשה", מסביר ריילי, "זה האתגר הגדול ביותר שלנו כיום. ללמוד איך לייצר מכוניות טובות עבור המותגים שלנו ועדיין לשמור על מחיר זול".

 

ומה עם אופל?

 

ריילי לא חושב שבאירופה עלולה שברולט החדשה לסכן את אופל הוותיקה. "אנחנו לא לוקחים את המקום של אופל. הכניסה של שברולט אומרת שאופל לא תצטרך להתמתח לכל מיני שווקים שאינם טבעיים לה. הכוונה היא ששני המותגים ימכרו כמה שיותר. ברור ששברולט תגדל ושאופל תיפגע, אבל אנחנו מקווים שלא בצורה מהותית".

 

"דייהו", מבטיח ריילי, "תעבור בעתיד לשיתוף פעולה גדול יותר עם חברות הקונצרן האחרות מבחינת פלטפורמות. באופן טבעי אני רואה אותנו משתפים פעולה עם אופל בתחום הבינוני, הולדן בגדול, וסוזוקי בקטן, אבל כל פרויקט ידון עצמאית".


אביאו סדאן. לא מרוצים מהעיצוב

 

ומה צפוי לנו בעתיד הקרוב? השינוי הקרוב ביותר יתבצע דווקא באביאו סדאן החשובה לשוק המקומי. "אנחנו לא מרוצים מהמראה שלה והיא תעבור שינוי גדול, הרבה יותר ממתיחת פנים. האופטרה והאופטרה5 (גרסת החמש דלתות) עדיין חדשות למדי אז יש להן עוד זמן, אבל בהמשך נחליף את המיניוואן שלנו. ויהיה כמובן רכב השטח החדש שהראינו, מנועי הדיזל ותיבה אוטומטית חדשה. אנחנו גם משיקים מכונית גדולה חדשה אבל כרגע היא מיועדת רק לקוריאה".

 

ומה עם משהו יותר ספורטיבי? "יש לנו עדיפויות אחרות ממכוניות ספורט. כרגע אנחנו צריכים לעבור לרווח, וכשנצא מהתחום האדום נבדוק כל מיני כיוונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניק ריילי, נשיא החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים