שתף קטע נבחר

אסטון בעידן החדש

אסטון מרטין משלימה את המהפכה עם ה-V8 הקטנה. אלי שאולי שוחח עם טים ווטסון, ממנהלי המותג היוקרתי שהבטיח: "אנחנו יכולים להגיע גם לישראל"

"בשנת 93' מכרנו רק 42 מכוניות", מזכיר לי טים ווטסון, ממנהלי אסטון מרטין "כעת עם ה-V8 החדשה אנחנו מתכוונים להגיע ל-5,000 מכוניות לשנה וזה בהחלט שינוי דרמטי עבורנו. ולצורך כך גם נחדור לשווקים חדשים".

 

אז מה עם ישראל? אני מהרהר בקול. "אם נדע שאפשר למכור אצלכם 20 מכוניות בשנה, אנחנו יכולים להגיע גם לישראל תוך שלוש שנים. אנחנו מקימים כעת רשת בכווית, סעודיה, עמן ודובאי. אז אם נמצא שותף נכון שמבין את אסטון בישראל זה בהחלט אפשרי".

 

מקום חדש

 

השקת ה-V8 ונטז' בז'נבה בהחלט מביאה את אסטון מרטין למקום חדש בשוק הרכב, כאשר יריבות "עממיות" כמו פורשה נמצאות לפתע על הכוונת. האם אסטון תמשיך לרדת אל העם? "אמנם היו"ר שלנו היה בעבר בפורשה, ונכון שהצהרנו רשמית שה-V8 מכוונת אל מול ה-911, אבל זה הכי נמוך שנרד. לא תהיינה אסטון מרטין עממיות יותר. אנחנו לא חברה עצמאית כמו פורשה שצריכה "למתוח" את השוק שלה כדי להגיע לכמויות גדולות. אנחנו צריכים להישאר אקסקלוסיביים. מאותה סיבה לא תראה אצלנו רכב שטח. לשם כך יש לנו אחות שנקראת לנד רובר".


V8 ונטז'. 40 אחוזים ממכירות המותג על כתפיה

 

ה-V8, לפי ווטסון אמורה ליטול כ-40 אחוזים ממכירות אסטון מרטין - ממש כמו אחותה הגדולה, ה-DB9. והפלטפורמה המשותפת שלהן תשמש בעתיד גם את מחליפת הוואנקוויש, כי "אסטון אינה יכולה להרשות לעצמה שתי פלטפורמות".

 

"היום אנו משלימים את המהפך שבצענו אבל אנחנו לא מתכוונים לשבת בשקט. כעת כשהשלמנו את שלוש המכוניות העיקריות, אנחנו מתכוונים להפתיע עם לא מעט גרסאות מיוחדות בייצור מוגבל".


"נתמקד בגרסאות מיוחדות". ה-DBR9

 

זה הלב שלנו

 

"הפלטפורמה החדשה היא הלב שלנו ולא נחלוק אותה עם אף יצרן, גם אם ברור שניקח מערכות אלקטרוניות ובטיחותיות מהאסרנל של פורד".

 

והפחד של אסטון מפלטפורמות משותפות ברור, במיוחד לאור הפרשיה האחרונה שלהם עם יגואר. "תראה, ב-DB7 עוד יצאנו מזה בשלום, אבל ה-DB9 הייתה אמורה במקור להתבסס על פלטפורמה עם מנוע מרכזי שתשמש גם מכונית של יגואר. זה היה פשוט אסון. הם לא ידעו לבנות מכונית עם מנוע מרכזי וגם אנחנו לא. למזלנו יגואר ביטלה את הפרויקט ולא היה משתלם להמשיך עימו. לדעתי זה הציל את אסטון מרטין וחייב אותנו להתמקד בפלטפורמה ייחודית לנו".

 

שאלת העיצוב

 

וכשמתעסקים ב-DB9 חוזרת השאלה שהעסיקה את התעשייה רבות: מי באמת עיצב אותה - איאן קאלום או היינריך פישקר? "קאלום עיצב את המכונית עם המנוע המרכזי לפני שעבר ליגואר. פישקר כבר עבד על המכונית עם המנוע הקדמי. אבל בוודאי שהיה דמיון במראה כי זה לא פישקר או קאלום. זה פשוט המראה הקלאסי של אסטון מרטין שבסופו של דבר גורר את המעצבים אחריו". תשובה דיפלומטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טים ווטסון. אפשר למכור אסטון מרטין גם בישראל
V8 ונטז'. תגדיל את המכירות משמעותית
DB9. "מזל שהפרויקט של יגואר נכשל"
וואנקוויש. תתבסס על אותה פלטפורמה כמו הקטנות
ומי עיצב את ה-DB9? איאן קאלום...
או היינריך פישקר?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים