סודות מתעשיית הרכב
והפעם: המכוניות שיצרני הרכב לא רוצים שנדע עליהם עדיין - ושבעתיד לא נוכל לקנות. אלא אם נזכה בלוטו. מהדורת "סודות" בסימן יוקרה
פורד תזריק מיליארד דולר ליגואר?
חטיבת היוקרה הבריטית של פורד מפסידה. מאד מפסידה. כך למשל עמדו סך ההפסדים ב-2003 על יותר ממיליארד דולר. אשתקד אף החלה תוכנית
התייעלות מקיפה ביגואר, שכללה סגירת מפעלים, פיטורים נרחבים והתייעלות, במסגרתה נמכרה בין היתר קבוצת המרוצים ליצרנית המשקאות רד-בול.
אבל בפורד, כך יודע לספר הסאנדיי טיימס הלונדוני, לא שוקלים אפילו לוותר על המותג האריסטוקרטי. על-פי מידע שהגיע למערכת העיתון, בכוונת האמריקנים להעביר ליגואר לא פחות מ-930 מיליון דולר, לטובת פיתוח מוצרים חדשים והשקעה בפסי הייצור ובהכשרת העובדים. זאת, בתקווה שהעתיד צופן ליגואר הצלחה גדולה יותר מההווה. גם אנחנו מקווים...
אז... יגואר שוקלת רכב שטח
נשמע תמוה? צודקים, בוודאי כאשר השמועות מציגות אותו כמחליף ל-X, הדגם הקטן והזול שבהיצע, אך המאכזב מבחינת מכירות. לא ממש מפתיע בהתחשב בכך שדגם יגואר יתקשה לצלוח משוכת מכירות גבוהה, עם תדמית של "תואם פורד מונדיאו". ביגואר החליטו על-כן, כך הרמזים, להוציאו בעתיד הלא רחוק לפנסיה מאד-מוקדמת, אך לצרף במקום לארסנל הדגמים המצומצם, רכב כביש-שטח אופנתי. אחרי הכל, אם לכל שאר מותגי היוקרה יש אחד, למה לא ביגואר? מתי? בשלב זה לא ידוע.
מרצדס תתחרה בב.מ.וו X3
את התשובה העדכנית של מרצדס לב.מ.וו X5 אנחנו כבר מכירים. אבל בזמן שהשקת ה-M נמצאת בעיצומה, הגרמנים נמצאים כבר בשלבי גישוש ובחינה לקראת חדירה לפלח שוק נוסף - כביש-שטח קטנים וזולים במעט, כמו ב.מ.וו X3, למשל. בשלב זה עדיין לא הוחלט אם המיני-M ייוצר על בסיס ה-C קלאס, או ה-B הצעירה יותר, אך הערכות טוענות כי התבססות על ה-B תיצור בעיית מיצוב מול רכב שטח עתידי של סמארט. בכל מקרה, אם יוחלט על ייצור סדרתי, צפו לדגם תצוגה בוסרי כבר בסוף שנה הבאה, ועוד אחד בשל יותר בסוף 2007, לקראת תחילת שיווק ב-2008.
ובינתיים, בב.מ.וו...
מתכוננים למתיחת פנים ל-X3, כך מדווח שבועון אוטוקאר הבריטי. על-פי ידיעה שהתפרסמה שם, בב.מ.וו מאוד לא מרוצים (ככל הנראה בצדק) מהעיצוב שהעניק כריס באנגל ל-X3, בניגוד לאחיו הגדול, ה-X5. מכירות לא מבריקות וביקורות לא מחמיאות בנושא זה, מעודדות אף הן את ההנהלה להחיש מתיחת פנים לרכב השטח הקטן. בתכנון: פגוש קדמי פחות מקורי אבל קל יותר לעיכול, יחידות תאורה שגרתיות יותר וקווי עיצוב מתונים.
וחזרה למרצדס: עם 16 כריות אוויר
16. זהו מספר כריות האוויר שצפויות למצוא את דרכן לתא הנוסעים ב-S העתידית של מרצדס, שתיחשף בעוד מספר חודשים. ולא רק לתא הנוסעים - יהיו שם גם כריות אוויר לתא המנוע, שיסייעו בהפחתת עוצמת המכה בעת פגיעה בהולך רגל. ואיפה ישולבו כל הכריות הללו? בשלב זה עדיין לא ידוע, למעט מקומות רגילים: כריות קדמיות, צד, וילונות, ברכיים וכדומה. מקורות במרצדס טוענים גם למערכת מניעת תאונה מתוחכמת, אך לא מפרטים בדיוק במה מדובר. אז נמתין.
קאדילק מתכננת קדימה
זוכרים את ה-BLS של קאדילק, שמבוססת על פלטפורמת ה-9-3 של סאאב ותיוצר לצדה בשוודיה עבור השוק האירופי? אז למרות שמדובר רק במכונית תצוגה, כזו שגרסת הייצור שלה סודית עדיין, הרי שבתעשיית הרכב כבר דנים ביום שאחרי. במילים אחרות - בדור השני של ה-BLS, שישווק בכל העולם לקראת העשור השני של שנות ה-2000. זאת לעומת הדגם הנוכחי, שתוכנן עבור השוק האירופי ויוצע - לפחות בתחילה - עבורו בלבד. גם הדור הבא יבוסס על פלטפורמה משותפת עם אופל וסאאב, אלא שהפעם יהיה הייצור באופל-גרמניה, ולא במפעלי סאאב שבשוודיה.
מוותרים על פלטפורמת הנעה אחורית?
עדיין בג'נרל מוטורס, והפעם במותג יוקרתי מעט פחות - ביואיק. המותג הוותיק היה אמור לחזור בשנה הבאה, או ראשית 2007, לפלטפורמת הנעה אחורית, כזו שתשמש גם מכונית ספורט חדשה. ובכן, "הייתה אמורה", זה בדיוק העניין. נראה כי התוכניות מתעכבות בינתיים. על-פי מקורות בג'נרל, הפלטפורמה - "זטה" בשבילכם - עשויה להדחות או להציע מבחר מצומצם יותר של דגמים מכפי שתוכנן בתחילה. כך למשל מכונית קבריולה גדולה דוגמת ה"וולייט" הנאה תבוטל כנראה, אך רכבי שטח ומיניוואנים דווקא צפויים בשנתיים הקרובות. עם זאת, התוכניות בנושא עדיין אינן סופיות וייתכנו שינויים - עליהם כמובן נעדכן.
וגם רצינו להגיד ל...
- דונלד טראמפ: שהאורך בכלל לא קובע. אבל בכל זאת, אפשר טרמפ?
- ולסיון: שמאז סנסציית הקובייה ההונגרית, זוויות ישרות לא נראו מושכות כל-כך.
בקרוב באולמות התצוגה...
מומלצים






